LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Winterjas Cool Cat

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Elenieke
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 aug 2014 12:54

Winterjas Cool Cat

Ongelezen bericht door Elenieke »

Ik heb mijn dochter van 14 jaar en jas bij Cool Cat gekocht van 80 euro , nu bleek na 2 dagen geen beweging meer in de rits te krijgen , niet scheef of kapot getrokken maar ging gewoon niet meer omhoog .
Cool Cat gebeld en met de jas terug gegaan en dezelfde jas nieuw gekregen . Tot zover geen probleem .
Nu is bij de tweede jas weer de rits kapot , hij zit gewoon vast , weer gebeld weer mee terug en nu konden we een andere jas kiezen omdat ik niet meer dezelfde jas omdat ik het probleem nu al 2 keer bij deze jas had . Op mijn vraag of ik niet het geld terug kan hebben omdat ik bang was dat het probleem weer zou kunnen optreden kreeg ik de horen dat ik alleen en tegoedbon van 80 euro kan krijgen .
Mag dit ? Ik heb cash betaald en zijn ze dan niet verplicht geld terug te geven ? Hoe vaak mogen ze iets omruilen ? Oneindig ?

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Winterjas Cool Cat

Ongelezen bericht door sjohie »

Elenieke schreef:Ik heb mijn dochter van 14 jaar en jas bij Cool Cat gekocht van 80 euro , nu bleek na 2 dagen geen beweging meer in de rits te krijgen , niet scheef of kapot getrokken maar ging gewoon niet meer omhoog .
Cool Cat gebeld en met de jas terug gegaan en dezelfde jas nieuw gekregen . Tot zover geen probleem .
Nu is bij de tweede jas weer de rits kapot , hij zit gewoon vast , weer gebeld weer mee terug en nu konden we een andere jas kiezen omdat ik niet meer dezelfde jas omdat ik het probleem nu al 2 keer bij deze jas had . Op mijn vraag of ik niet het geld terug kan hebben omdat ik bang was dat het probleem weer zou kunnen optreden kreeg ik de horen dat ik alleen en tegoedbon van 80 euro kan krijgen .
Mag dit ? Ik heb cash betaald en zijn ze dan niet verplicht geld terug te geven ? Hoe vaak mogen ze iets omruilen ? Oneindig ?
Garantie en ruilen zijn niet hetzelfde. Het 1 is een wettelijke plicht voor een verkoper, het 2e een extra dienst voor de klant, waar ze dus mogen kiezen voor een tegoedbon ipv geld terug. Garantie, die ze je moeten bieden, is repareren of een nieuwe jas, ruilen, wat jij wilt, is een tegoedbon.

aerox
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 mei 2011 11:44

Re: Winterjas Cool Cat

Ongelezen bericht door aerox »

U had niet akkoord hoeven gaan met de tegoedbon omdat de fout in dit geval niet bij u lag. Maar nu bent u akkoord gegaan met de bon en daarmee vervalt weer het recht op het geld terug. Ik zou me er niet te druk om maken, koop je de volgende x wat en breng je het terug.

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: Winterjas Cool Cat

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Ik vind het een super service van Cool Cat. Normaal zijn ritsen altijd van garantie uitgesloten. U mocht ruilen en de 2e keer zelfs andere jas kiezen. Niks mis mee, toch?

Elenieke
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 aug 2014 12:54

Re: Winterjas Cool Cat

Ongelezen bericht door Elenieke »

Bedankt voor de reacties

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Winterjas Cool Cat

Ongelezen bericht door sjohie »

aerox schreef:U had niet akkoord hoeven gaan met de tegoedbon omdat de fout in dit geval niet bij u lag. Maar nu bent u akkoord gegaan met de bon en daarmee vervalt weer het recht op het geld terug. Ik zou me er niet te druk om maken, koop je de volgende x wat en breng je het terug.
Als ze niet akkoord was gegaan met ruilen, en de daaraan gekoppelde voorwaarden (dus tegoedbon ipv geld) had ze weer een zelfde jas gekregen, want dat is wat garantie inhoudt, reparatie of vervanging van het oorspronkelijke product.

Het is het een of het ander, TS wil iets wat vleesch nog visch is.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Winterjas Cool Cat

Ongelezen bericht door olaf79 »

sjohie schreef:
aerox schreef:U had niet akkoord hoeven gaan met de tegoedbon omdat de fout in dit geval niet bij u lag. Maar nu bent u akkoord gegaan met de bon en daarmee vervalt weer het recht op het geld terug. Ik zou me er niet te druk om maken, koop je de volgende x wat en breng je het terug.
Als ze niet akkoord was gegaan met ruilen, en de daaraan gekoppelde voorwaarden (dus tegoedbon ipv geld) had ze weer een zelfde jas gekregen, want dat is wat garantie inhoudt, reparatie of vervanging van het oorspronkelijke product.

Het is het een of het ander, TS wil iets wat vleesch nog visch is.
Cool Cat heeft de klant (TS dus) duidelijk verkeerd voorgelicht. Een dergelijke verkeerde voorlichting is een oneerlijkhe handelspraktijk, waarmee TS gewoon haar recht op garantie behoudt.

Er is hier duidelijk sprake van een ondeugdelijk product, waarschijnlijk een verkeerd ontworpen rits. Dit maakt het gebruik van het product onmogelijk en dus heeft klant alle recht de koop te ontbinden. Cool Cat had hierover moeten informeren en aangezien ze dat niet heeft gedaan kan de klant alsnog haar geld terugkrijgen. Uiteraard moet de tegoedbon dan worden ingeleverd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Winterjas Cool Cat

Ongelezen bericht door olaf79 »

gerda1956 schreef:Ik vind het een super service van Cool Cat. Normaal zijn ritsen altijd van garantie uitgesloten. U mocht ruilen en de 2e keer zelfs andere jas kiezen. Niks mis mee, toch?
Onzin. Garantie kan niet worden uitesloten en zeker niet voor een integraal onderdeel van het product. Op een rits zit net zo goed garantie als op welk ander onderdeel dan ook. En binnen de eerste 6 maanden mag Cool Cat gaan bewijzen dat de rits door gebruiker is kapot gemaakt als ze de garantieclaim wil afwijzen.

Elenieke
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 aug 2014 12:54

Re: Winterjas Cool Cat

Ongelezen bericht door Elenieke »

Ik heb geen tegoedbon aangenomen , dat was op mijn vraag of ik mijn geld terug kon krijgen , ik kon of de bon accepteren of een andere jas voor mijn dochter , ik heb het laatste gedaan dus nu de derde jas al .

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Winterjas Cool Cat

Ongelezen bericht door VioletPrue »

olaf79 schreef:
gerda1956 schreef:Ik vind het een super service van Cool Cat. Normaal zijn ritsen altijd van garantie uitgesloten. U mocht ruilen en de 2e keer zelfs andere jas kiezen. Niks mis mee, toch?
Onzin. Garantie kan niet worden uitesloten en zeker niet voor een integraal onderdeel van het product. Op een rits zit net zo goed garantie als op welk ander onderdeel dan ook. En binnen de eerste 6 maanden mag Cool Cat gaan bewijzen dat de rits door gebruiker is kapot gemaakt als ze de garantieclaim wil afwijzen.
Niet waar.
Kijk jij maar eens of de accu's onder de garantie vallen bij bijvoorbeeld scootmobiels.
Nee dus en geloof me, zonder accu is het alleen een mooi ornament, want rijden kun je er niet mee.
Maar toch zit nergens garantie op de accu's.

Gesloten