LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zelfde product, kleinere verpakking, zelfde prijs

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
consumir

zelfde product, kleinere verpakking, zelfde prijs

Ongelezen bericht door consumir »

Het is me de laatste tijd opgevallen dat producenten steeds ingenieuzer worden om hun winstmarges te vergroten. Dit maal via de verpakkingsindustrie.

Bij VSM bijvoorbeeld. Wij zijn ivm kleine kinderen grootverbruikers van middelen als Tussikind. In een potje zaten tot voorheen altijd keurig 120 stuks. Het laatste potje wat ik kocht was groter, dus ik dacht nog heel positief:" he, meer voor het zelfde geld"! Ik maakte het potje open en zag dat ook de pilletjes groter geworden waren? Dus onderzocht ik de verpakking nogmaals en wat bleek? Er zitten nu nog 100 stuks in de verpakking. Dus maar liefst 20 stuks minder voor hetzelfde geld....

Deze week haal ik ook maar weer eens wat frisdrank. Hero Cassis light. Hhhhm nieuwe fles.... argwanend door bovenstaande VSM ervaring las ik op de fles dat er nu 1,25 liter in zit. U raadt het al, maar liefst 0,25 liter minder dan voorheen. Nou zijn we van dit spul geen grootverbruiker en ik haal gewoon hetzelfde aantal flessen als ik anders gedaan zou hebben, dus niet meer omdat er minder in zit. Maar Hero verdient er nog steeds meer aan....

Kan dit nou zo maar ongemerkt gebeuren? Het is me toevallig bij deze producten opgevallen maar het zullen heus niet de enige voorvallen zijn lijkt me zo?!?!?

Captain Pervert

Re: zelfde product, kleinere verpakking, zelfde prijs

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Fabrikanten lijden onder supermarktoorlogen en halen foefjes uit. Vanuit hun optiek begrijpelijk, vanuit de uwe begrijpelijk dat u het irritant vindt.

Gelukkig zijn er nog 100 andere merken Cassis, denk ik dan maar.

Prikker

Ongelezen bericht door Prikker »

Sh1t... betrapt !!!

Straks ga je ook nog zeggen dat de ingredienten van producten steeds goedkoper/kwalitatief lager zijn terwijl de verkoopprijs gelijk blijft of zelfs omhoog gaat !

Dan is de paniek helemaal compleet... NOT...

PS... daarom is het handig dat sommige supermarkten (bijv C1000) overal de prijs per kilo bij vermelden, dat geeft nog een beetje houvast voor wat betreft de inhoud/prijs verhouding.

PS2 .. dat heeft helemaal niets met de supermarktoorlogen te maken hoor, dat is al veeeeel en véél langer zo ... en is eigenlijk gewoon inherent aan marketing en kostenefficiency. Alles voor de winstgevendheid van de aandelen, dat is 't enige dat nog telt tegenwoordig, niet de klantenbinding/tevredenheid maar het rendement per aandeel.

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Prijsvervalsing.

In dit kader moet wel opgemerkt worden dat er al weer enige tijd geleden vanuit Europa de v e r p l i c h t i n g bestaat om de prijs per Kg te vermelden!!!!

Een maatregel die vanuit Frankrijks is overgewaait waar die verplichting al minstens 25- 30 jaar bestaat!

Grootvader
die dat uit eigen ervaring weet.

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Grootvader heeft dan ook de verbanning van Napoleon naar St.-Helena nog meegemaakt.

caruso

Ongelezen bericht door caruso »

Sterker nog, hij heeft 'm om zeep geholpen met een mix van Tussikind en cassis! :D

Gesloten