LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zonnecreme

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
J. Degrelle

zonnecreme

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Beste mensen,

Ik heb van afgelopen jaren nogal wat flessen zonnecreme in de kast staan. Nu willen mijn dochters die niet gebruiken en kopen ze ieder jaar van mijn zuurverdiende centen weer nieuwe flessen. De zonnecreme zou na een jaar niet meer werken beweren zij.

Nu heb ik gehoord dat als je de zonnecreme vermengd met italiaanse olijfolie de werkbare stoffen een nieuwe impuls krijgen en dat het produkt weer goed te gebruiken is. Maar welk merk olijfolie moet ik kopen? Die dure extra vergine bij de speciaalshop of gewoon die van de aldi?

seagoing racer2

Re: zonnecreme

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste mensen,

Ik heb van afgelopen jaren nogal wat flessen zonnecreme in de kast staan. Nu willen mijn dochters die niet gebruiken en kopen ze ieder jaar van mijn zuurverdiende centen weer nieuwe flessen. De zonnecreme zou na een jaar niet meer werken beweren zij.

Nu heb ik gehoord dat als je de zonnecreme vermengd met italiaanse olijfolie de werkbare stoffen een nieuwe impuls krijgen en dat het produkt weer goed te gebruiken is. Maar welk merk olijfolie moet ik kopen? Die dure extra vergine bij de speciaalshop of gewoon die van de aldi?
Burp...

Luister naar je dochters die zijn verstandig

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

Ik denk dat een zonnecreme niet echt slecht wordt, Het bevat vooral veel stoffen met ringverbindingen (vibratie UV-gebied). Die zijn redelijk stabiel en zullen maar weinig in activiteit afnemen. Uiteraard zitten er ook conserveringsmiddelene etc in, dus in oude flesjes zouden wel eens bacterien en andere rotzooi kunnen gaan groeien. Je kunt je afvragen of je die op je huid wil smeren. Dus geopende flesjes zou ik enigsinds voorzichtig mee zijn.

Overigens dat olijfolieverhaal klinkt niet echt geloofwaardig.

brieziet

Ongelezen bericht door brieziet »

Op internet kan ik niks vinden over het mengen, wel schijnen er heel veel mensen te zijn die zich altijd met olijfolie insmeren ipv zonnebrandcreme.
Wellicht iets voor u en uw dochters?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Duits onderzoek liet zien dat afhankelijk van temperatuur waarom het bewaard werd de sterkte ¼ tot ½ van oorspronkelijke bescherming was.

In zon gezet voor raam houd je nog maar ½ van bescherming over.
Bij donker in normale kast dus niet extreem heet of de fles of tube lang in zon laten liggen is slechts een ¼ verdwenen dus ¾ is na een jaar bij de meeste nog aanwezig.

Dus iets vaker smeren, en pas na 2 à 3 jaren is de werking te laag.

Olijfolie, ik hoorde het meer, maar volgens mij blijven de vriendjes die ze dan ontmoeten dan liever niet plakken....
Het heeft totaal geen UV filters dus zomaar mengen is vermoedelijk fabeltje, een broodje aap verhaal, want waarom is het anders zo duur als dit ook zou werken?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Uit onderzoek blijkt dat als je de creme goed bewaart, dan is die na een jaar nog goed te gebruiken. Maar dan moet je de creme dus niet te veel in de zon laten liggen, wat nog wel eens lastig is als je de hele zomer op het strand ligt.

tiepmiep

Ongelezen bericht door tiepmiep »

ik zou toch ieder jaar nieuwe zonnebrand kopen.
Anders kunt u straks van uw zuurverdiende centjes richting de huidarts.

Zonnebrand gaat achteruit zeker als het veel in de zon heeft gestaan..
En olijfolie voegt niets toe. geen enkele uva en uvb bescherming

kweenie

Dat valt wel mee. De consumentenbond heeft nl. juist om dit na te gaan bij de zonnebrandtest vorig jaar van een paar merken een fles van een jaar oud meegetest. Een citaat uit deze test:

"In de test werden minimale variaties in de sun protection factor (SPF) aangetroffen, met als conclusie dat er geen enkele reden is om de zonnebrandcrémes van vorig jaar niet meer te gebruiken. Ze bieden nog steeds dezelfde bescherming tegen uvb-straling."

S.

Ongelezen bericht door S. »

Op de flessen staat een symbool wat aangeeft dat de creme binnen 12 maanden verbruikt moet zijn. Denk dat het toch enigzins bederft.

Tot zover het serieuze gedeelte van mijn reactie. Nu ga ik even los..... :mrgreen:
Nu heb ik gehoord dat als je de zonnecreme vermengd met italiaanse olijfolie de werkbare stoffen een nieuwe impuls krijgen en dat het produkt weer goed te gebruiken is. Maar welk merk olijfolie moet ik kopen? Die dure extra vergine bij de speciaalshop of gewoon die van de ald
Niet mengen, maar het restant zonnebrand wat nog in de fles zit lekker mee kokkerelen. Dit is namelijk zongestoofd en laat na consumptie de maaginhoud rechtsom draaien wat een afslankend effect heeft aangezien de maaginhoud uitgeworpen zal worden. En dit is heel wenselijk na de opgedane vakantiekilo' s. :wink:

kweenie

De kwaliteit van de crême kan wel wat achteruit gaan, maar de zonbescherming verandert nauwelijks. Als de creme niet meer prettig voelt of in jou optiek niet meer lekker ruikt, dan kun je de crême dus beter weggooien. Maar de zonbescherming kun je zelf niet waarnemen, dus daarom is het prettig om te weten dat deze 'onzichtbare' eigenschap nauwelijks achteruit gaat.

Als de creme verder nog goed is/lijkt, dan hoef je de creme dus niet weg te gooien omdat je bang bent dat hij niet meer tegen de zon beschermt.

J. Degrelle

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

S. schreef: Tot zover het serieuze gedeelte van mijn reactie. Nu ga ik even los..... :mrgreen:
Heel goed S. Zouden meer mensen moeten doen, krijg je wat minder verkramptheid op dit forum en in het echte leven. Biertje?

Guardian72

Ongelezen bericht door Guardian72 »

S. schreef:Niet mengen, maar het restant zonnebrand wat nog in de fles zit lekker mee kokkerelen. Dit is namelijk zongestoofd en laat na consumptie de maaginhoud rechtsom draaien wat een afslankend effect heeft aangezien de maaginhoud uitgeworpen zal worden. En dit is heel wenselijk na de opgedane vakantiekilo' s. :wink:

De S. is van Sonja - als in Bakker?
Nieuwe dieettips.... :mrgreen:

Gesloten