LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Agressieve bejegening The Security Company in Ahoy

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
lady drummer
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 feb 2011 22:28

Agressieve bejegening The Security Company in Ahoy

Ongelezen bericht door lady drummer »

Wij, 2 vrouwen van 46 en 52 jaar, bezochten het concert van Prince op 26-7-2011 in de Ahoy. Van tevoren hadden wij Ahoy gebeld om te informeren of je een camera mocht meenemen. "Daar wordt niet zo streng op gelet". Ik had dus een camera in mijn handtas en kwam daarmee binnen. Er stond bij de ingang dat je geen foto's mocht nemen, dus het leek me verstandig om voorzichtig te zijn. Echter, overal in de zaal flitsten de camera's. Op een gegeven moment zegt mijn vriendin: "Ik loop even naar voren om een foto te maken." Ik durfde dat zelf niet, want het mocht niet (!), maar zij zag geen gevaar. Ik haal de camera uit mijn tas en geef hem mee. Ze wordt ogenblikkelijk in de kraag gevat door een beveiliger van TSC en naar haar zitplaats terug gesommeerd. Zij geeft de camera terug aan mij. Ik stop hem in mijn tas. Op dat moment word ik het doelwit van de beveiliger. Hij kwam zo agressief op me af, dat ik bang werd. Ik wilde mijn camera niet afgeven, was bang dat ik hem voorgoed kwijt zou zijn. Een waarschuwing: "Hou de camera in je tas, en niet gebruiken", was echt voldoende geweest. Maar dat is zijn eer te na. Hij moet en zal die camera hebben. Hij haalt er een collega bij. Deze sjort aan mijn arm en probeert mij uit mijn stoel te lichten. De andere beveiliger gaat tegenover me staan en bonkt herhaaldelijk ruw op mijn borstbeen. "Jij, meekomen, meekomen!" Het leek wel of ze een vuurwapen moesten confisceren. Ik schrik zo van deze agressieve benadering dat ik in shock raak, ik val stil. Uiteindelijk grist hij mijn handtas achter mijn benen weg, en gaat ermee vandoor. Ik was dusdanig emotioneel ontdaan en in shock, dat ik niets meer van het concert hoor. Ik wil alleen nog maar naar huis. De helft van het concert gemist. Wij dienen een klacht in bij TSC. Hun reactie: "U was herhaaldelijk gewaarschuwd dat u geen foto's mocht maken en u bleef dit toch doen" (leugen nr. 1) en: "De beveiliger heeft u niet aangeraakt" (leugen nr. 2). Begrijpelijk dat de beveiliger er een ander verhaal van maakt om zijn hachje te redden, maar fair tegenover ons is het niet. En wat kan zijn chef anders doen dan zijn relaas geloven? Politieaangifte gedaan: politie zegt dat zij alleen iets kunnen doen als men fysiek letsel heeft opgelopen. Na brieven en bellen naar Ahoy zelf, zegt Ahoy dat ze nog zullen reageren.
Laatst gewijzigd door lady drummer op 06 aug 2011 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Agressieve bejegening The Security Company in Ahoy

Ongelezen bericht door puma73 »

Wij dienen een klacht in bij TSC. Hun reactie: "U was herhaaldelijk gewaarschuwd dat u geen foto's mocht maken" (leugen nr. 1)
In het begin van uw betoog
Er stond bij de ingang dat je geen foto's mocht nemen
Volgens mij is dat een waarschuwing, duidelijk en niet te missen. Ik denk dat u toch eens de hand in eigen boezem moet steken.

Ik wil verder het gedrag van de beveiligers niet goed praten, maar als u al een vertekend beeld geeft, wat is dan het waarheidsgehalte van de rest van uw verhaal.

lady drummer
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 feb 2011 22:28

Re: Agressieve bejegening The Security Company in Ahoy

Ongelezen bericht door lady drummer »

Dat is correct. Wij waren in overtreding met de camera. Maar de beveiliger doelde hiermee op herhaaldelijke mondelinge waarschuwingen ("Ik had u herhaaldelijk gewaarschuwd en u bleef toch foto's maken"), en dit is niet juist. En u hebt ook gelijk dat hiermee het gedrag van de beveiliger nog steeds niet is goedgepraat. Het is geen manier om een dame te behandelen. Dat is de strekking van het verhaal.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Agressieve bejegening The Security Company in Ahoy

Ongelezen bericht door puma73 »

U wist dat u geeb foto's mocht maken, heeft een gok genomen om toch foto's te maken. Dan hier niet zeuren hoe vreselijk die beveiligers wel niet waren.
Het is geen manier om een dame te behandelen. Dat is de strekking van het verhaal.
Als u zich aan de regels had gehouden had u geen problemen gehad. Het feit dat anderen het ook deden maaktverder niks uit. Als uw buurman in de sloot springt, doet uw het dan ook?

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Agressieve bejegening The Security Company in Ahoy

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 30 dec 2011 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.

boren

Re: Agressieve bejegening The Security Company in Ahoy

Ongelezen bericht door boren »

Ik vind het niet netjes van een beveiliger om een dame te bedreigen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Agressieve bejegening The Security Company in Ahoy

Ongelezen bericht door puma73 »

boren schreef:Ik vind het niet netjes van een beveiliger om een dame te bedreigen.
Ik vindt het niet netjes dat de betreffende dame zich niet aan de regels hield. Als je betrapt wordt moet je het verlies nemen. En is echt wel iets meer voorgevallen dan wat die "dame" beschrijft.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Agressieve bejegening The Security Company in Ahoy

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Wikipedia:
In het Nederlands oorspronkelijk een beleefde aanduiding voor een vrouw en in het bijzonder een vrouw met goede manieren. Tegenwoordig vaak ironisch of neerbuigend bedoeld.
Even bekijken welke betekenis hier het beste past.. :)

boren

Re: Agressieve bejegening The Security Company in Ahoy

Ongelezen bericht door boren »

Als beveiliger moet je het met je mond afhandelen en niet bedreigend
overkomen naar een vrouw toe.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Agressieve bejegening The Security Company in Ahoy

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als het verhaal van TS klopt, komt het op mij over dat de beveiligers niet iedereen konden aanpakken die foto's namen en uit frustratie d'r 1 hebben uitgepikt.

lady drummer
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 feb 2011 22:28

Re: Agressieve bejegening The Security Company in Ahoy

Ongelezen bericht door lady drummer »

Pindakaaspotje schreef:Ik neem aan dat je je camera wel terug hebt gehad?
Hoi. Ja, toen ik naar voortijdig naar huis ging, kreeg ik mijn camera terug. Ik dacht dat ik 'm kwijt was toen de beveiliger ermee vandoor ging!

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Agressieve bejegening The Security Company in Ahoy

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Op een gegeven moment zegt mijn vriendin: "Ik loop even naar voren om een foto te maken
Ik verwacht dat het komt omdat haar vriendin naar het podium is gelopen, terwijl de anderen foto's namen vanaf hun (zit)plaats

lady drummer
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 feb 2011 22:28

Re: Agressieve bejegening The Security Company in Ahoy

Ongelezen bericht door lady drummer »

Leo The Emperor schreef:
Op een gegeven moment zegt mijn vriendin: "Ik loop even naar voren om een foto te maken
Ik verwacht dat het komt omdat haar vriendin naar het podium is gelopen, terwijl de anderen foto's namen vanaf hun (zit)plaats
Ja, ik denk dat dit kan kloppen. Zij had moeten blijven zitten.

lady drummer
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 feb 2011 22:28

Re: Agressieve bejegening The Security Company in Ahoy

Ongelezen bericht door lady drummer »

Jolijn schreef:Als het verhaal van TS klopt, komt het op mij over dat de beveiligers niet iedereen konden aanpakken die foto's namen en uit frustratie d'r 1 hebben uitgepikt.
Dit kan ook kloppen. Overal in de zaal en om ons heen flitsten de camera's. Pech voor mij dan!

lady drummer
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 feb 2011 22:28

Re: Agressieve bejegening The Security Company in Ahoy

Ongelezen bericht door lady drummer »

puma73 schreef:
Jolijn schreef:Als het verhaal van TS klopt, komt het op mij over dat de beveiligers niet iedereen konden aanpakken die foto's namen en uit frustratie d'r 1 hebben uitgepikt.
Nogmaals, men was gewaarschuwd, heeft het risico genomen en zit nu hier zielig te doen over die gemene beveiligers.

Als je het verbod overtreedt en men betrapt je, neem dan je verlies. Er is echt wel ietsje meer voorgevallen dan in het verhaal van TS staat.
Nee, ik vind mezelf niet zielig. Wilde alleen graag mijn relaas doen.

lady drummer
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 feb 2011 22:28

Re: Agressieve bejegening The Security Company in Ahoy

Ongelezen bericht door lady drummer »

puma73 schreef:U wist dat u geeb foto's mocht maken, heeft een gok genomen om toch foto's te maken. Dan hier niet zeuren hoe vreselijk die beveiligers wel niet waren.
Het is geen manier om een dame te behandelen. Dat is de strekking van het verhaal.
Als u zich aan de regels had gehouden had u geen problemen gehad. Het feit dat anderen het ook deden maaktverder niks uit. Als uw buurman in de sloot springt, doet uw het dan ook?
Bent u zelf beveiliger (geweest)?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Agressieve bejegening The Security Company in Ahoy

Ongelezen bericht door puma73 »

lady drummer schreef:
puma73 schreef:U wist dat u geeb foto's mocht maken, heeft een gok genomen om toch foto's te maken. Dan hier niet zeuren hoe vreselijk die beveiligers wel niet waren.
Het is geen manier om een dame te behandelen. Dat is de strekking van het verhaal.
Als u zich aan de regels had gehouden had u geen problemen gehad. Het feit dat anderen het ook deden maaktverder niks uit. Als uw buurman in de sloot springt, doet uw het dan ook?
Bent u zelf beveiliger (geweest)?
Nee ik heb een aantal jaren een politiefunctie gehad

lady drummer
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 feb 2011 22:28

Re: Agressieve bejegening The Security Company in Ahoy

Ongelezen bericht door lady drummer »

puma73 schreef:
lady drummer schreef:
puma73 schreef:U wist dat u geeb foto's mocht maken, heeft een gok genomen om toch foto's te maken. Dan hier niet zeuren hoe vreselijk die beveiligers wel niet waren.

Bent u zelf beveiliger (geweest)?
Nee ik heb een aantal jaren een politiefunctie gehad
Ja, regels zijn regels, dat is duidelijk. Zo werkt het ook bij de politie. Maar je leert, denk ik, ook wanneer agressie wel en niet gepast is? Vaak lokt agressie juist nog meer agressie uit. En het lijkt mij de taak van beveiligers om dit juist te voorkomen.

lady drummer
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 feb 2011 22:28

Re: Agressieve bejegening The Security Company in Ahoy

Ongelezen bericht door lady drummer »

.
Laatst gewijzigd door lady drummer op 08 aug 2011 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.

lady drummer
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 feb 2011 22:28

Re: Agressieve bejegening The Security Company in Ahoy

Ongelezen bericht door lady drummer »

puma73 schreef:
Vaak lokt agressie juist nog meer agressie uit.
Agressie komt niet uit de lucht vallen. Het komt van twee kanten. Daarom zeg ik dat er meer is voorgevallen dan u in uw verhaal heeft geschetst.
Ja, ik ben begonnen. Ik heb de beveiliger héél hard op zijn hoofd geslagen... :wink:

Gesloten