Ons dochtertje van 4 zat op balletles bij het Amsterdam Dance Centre op de Veemarkt 151 te Amsterdam. Wij hadden voor deze organisatie gekozen omdat deze dichtbij ons huis was en dicht bij de school van ons dochtertje, ongeveer 10 min fietsen. Ons dochtertje komt om 12:30 uit school en balletles begint om 13:00, maar de kindjes moeten om 12:50 in balletkleren klaar staan. Een strak tijdschem, zeker als je bedenkt dat een kindje van 4 ook nog even wat moet eten, drinken en plassen voordat de balletles begint.
We hebben het gehele jaar betaald a EUR 305 (EUR 290 lesgeld en EUR 15 lidmaatschap). Echter na 15 lessen hebben we moeten stoppen met de lessen omdat de school van locatie ging verhuizen, verder van ons weg. Amsterdam Dance Centre wist al voordat wij ons inschreven dat ze zouden gaan verhuizen, maar dat zijn ze blijkbaar vergeten te melden toen wij ons inschreven.
De nieuwe locatie zit op 20 min fietsen (ipv 10 min) waardoor het te ver werd voor ons. We hebben de lessen opgezegd en om restitutie van het resterende lesgeld gevraagd. Dat werd in eerste instantie geweigerd, omdat ze geen geld restitueren. Nadat wij hebben aangetoond dmv emails dat wij ten tijde van de betaling niet op de hoogte waren van de verhuizingsplannen, is uit "coulantie" aangeboden om EUR 75 te restitueren van de EUR 290 lesgeld. Echter pro-rata (15 van de 38 lessen genoten) zouden we in mijn optiek EUR 175 terug moeten krijgen. Amsterdam Dance Centre weigert uit te leggen waar het bedrag van EUR 75 op gebaseerd en weigert meer te resitueren.....
Wat kunnen wij hiermee????
vr.gr.,
Ties
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Amsterdam Dance Centre restitueert geld balletles niet!
-
Re: Amsterdam Dance Centre restitueert geld balletles niet!
Lijkt mij dat ADC geen plicht heeft om die verhuizing te melden, dat valt eerder onder je eigen onderzoeksplicht.TiesdeRuyter schreef: Amsterdam Dance Centre wist al voordat wij ons inschreven dat ze zouden gaan verhuizen, maar dat zijn ze blijkbaar vergeten te melden toen wij ons inschreven.
... is uit "coulantie" aangeboden om EUR 75 te restitueren van de EUR 290 lesgeld.
Mijn insziens heb je geen recht op geld terug , 75 euro is dus zeker coulance.
Kun je ADC niet simpelweg voorstellen tijdsindeling aan te passen?