LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Annuleringsverzekering

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
zwanenbloem
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 jun 2011 09:54
Locatie: Heerenveen

Annuleringsverzekering

Ongelezen bericht door zwanenbloem »

Bij het reisbureau heb ik een reis geboekt met een reis- & annuleringsverzekering. Ik wilde in eerste instantie deze zomer een leuke wandelvakantie houden, maar door een heel ongelukkige val zie ik daar van af. Ik loop de eerste tijd op krukken vanwege een breuk die niet in het gips gezet kan worden.
Samen met het reisbureau heb ik een vakantie geboekt dat ook met die krukken leuk is. Een zonvakanie dichtbij het strand en het centrum van een dorp. Ik krijg een kamer op de begane grond. Dus ik hoef niet veel te lopen.
Nu vraag ik mij af. Ik voel me toch wat onzeker met krukken en ben bang dat als ik nog eens val dat de gevolgen dan wel ernstig zijn. Dan kan het zo zijn dat ik de vakantie moet annuleren.
Geldt de annuleringsverzekering ook in zo'n geval? De breuk had ik al voor ik mijn vakantie boekte.
Volgens het reisbureau was een tweede val een nieuw incident. Dus volgens het reisbureau kan ik dan wel aanspraak maken op de verzekering. Helemaal zeker ben ik niet

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Annuleringsverzekering

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Het reisbureau zal de verzekeringen waarschijnlijk ondergebracht hebben bij een verzekeringsmaatschappij. Wellicht is het verstandig daar nog eens navraag te doen voor de zekerheid.

Ik denk dat als de situatie door zo'n omstandigheid dusdaning verslechterd dat er geannuleerd moet worden dit wel gedekt wordt door de verzekering. Als het in algemeenheid verslechterd door bijvoorbeeld slechte genezing zal dat gezien worden als het oude geval en zal er niet worden uitgekeerd.
Lees tevens de voorwaarden eens goed na. Veel van dit soort verzekeringen keren dan alleen de niet genoten dagen uit.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Annuleringsverzekering

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

zelf heb ik ook zoiets gehad jaren jaren jarne gelden dat wel...
ik had al rugklachten,maar dacht met pijnstillers lukt het wel(toen had ik alleen de rug nog maar)dus ik boekte de reis van 12 uur...ja heel ver weg.
we gingen tussendoor ook nog even naar een eiland wat maar 2 uur vliegen was,ik kwam er snel achter dat de 12 uur geen optie was...
je kan wel lopen in het vliegtuig maar is toch niet het zelfde...
na de vakantie ben ik gelijk met mijn dokterspapieren naar het reisbruo gegaan en uitgelegd hoe het in elkaar zat en ik kon annuleren,ze hebben mijn ziekenhuis kaart gecopieerd end at was het.....ik was alleen de annuleringsverzekerin kwijt..maar ja dat is logisch...
de dokter wilde ook nog wel een brief opstellen maar dat was niet nodig...en idd je zou een tweede geval erbij kunnen bedenken als je echt niet wilt,..weer gevallen erger nu,,gekneust??maar ik vind altijd met verzekeringen moet je voorzichtig zijn...met frauderen dus zeg het eerlijk is mijn mening...
als je niet zeker bent...ga even langs het reisburo of bel even...

j-triemstra95
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2011 00:01

Re: Annuleringsverzekering

Ongelezen bericht door j-triemstra95 »

Hallo,

Vandaag heb ik een bungalow geboekt maar ik had me vergist en ik wou hem dus annuleren. toen ik hem had geboekt heb ik op "geen annuleringsverzekering"geklikt. Maar nou wil ik hem annuleren maar kan dat dan nog, ik heb het via internet gedaan dus ik had geen fysiek contact met de verhuurder dus dan heb ik toch een opzegtermijn van 7 dagen?

Met vriendelijke groet,

Johan Triemstra

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Annuleringsverzekering

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@Johan,

Helaas is er geen bedenktijd van 7 dagen. Ondanks dat dit een boeking (koop) is via internet. Een van de uitzonderingen binnen de extra rechten bij koop op afstand zijn vakantieboekingen.
http://www.consuwijzer.nl/Consumententh ... op_afstand

Schrale troost, ook als er wel een annuleringsverzekering was geweest, kan men niet zomaar annuleren omdat men zich 'vergist of bedenkt'.

Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: Annuleringsverzekering

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

j-triemstra95 schreef:Hallo,

Vandaag heb ik een bungalow geboekt maar ik had me vergist en ik wou hem dus annuleren. toen ik hem had geboekt heb ik op "geen annuleringsverzekering"geklikt. Maar nou wil ik hem annuleren maar kan dat dan nog, ik heb het via internet gedaan dus ik had geen fysiek contact met de verhuurder dus dan heb ik toch een opzegtermijn van 7 dagen?

Met vriendelijke groet,

Johan Triemstra
Ik zou contact opnemen met de reisorganisatie bij wie u online heeft geboekt.
Vaak is het nog wel mogelijk een reservering er kostenloos uit te halen, zeker als er tussen de datum van reserveren en de datum van vertrek nog (meer dan) een maand zit.
Succes!

Gesloten