LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Autohuur Europcar.com / Easyterra.com / Autoeurope.com
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 13 aug 2013 15:29
Autohuur Europcar.com / Easyterra.com / Autoeurope.com
Beste forum bezoeker,
Onlangs heb ik een auto via de website http://www.Easyterra.com gereserveerd. In de voorwaarde van Easyterra staat dat de auto bij terugkomst afgetankt moet worden. Tevens staat er in de voorwaarden dat de eerste extra bestuurder van de auto in de huurprijs is inbegrepen.
De auto moest worden opgehaald bij Europcar op de luchthaven van Belfast Daar wordt gemeld dat er een extra toeslag voor de extra bestuurder a £ 8,00 per dag in rekening wordt gebracht. Daarnaast wordt er op slinkse wijze een bedrag van £ 61,00 op de rekening gezet voor een volle tank waar de auto mee afgeleverd wordt. ( Let wel dit wordt niet expliciet gemeld door de balie medewerker). Enigszins naïef moet ik toegeven nemen we de auto mee en zien eigen bij terugkomst pas dat er een bedrag van £ 61,00 op de rekening is gezet voor de tank wat impliceert dat de auto met de tank zo leeg mogelijk ingeleverd moet worden. Omdat we de reservering via Easyterra hebben geregeld besluiten we om de auto af te tanken alvorens deze weer in te leveren. Het laat zich raden. We kunnen fluiten naar deze £ 61,00 omdat Europcar zegt dat het op het contract staat (weliswaar stiekem erop gezet zonder expliciete melding). De medewerker die de auto inneemt begrijpt het probleem en stuurt een mail naar het hoofdkantoor met het verzoek om deze £ 61,00 te crediteren.
Er volgt geen reactie.
De klacht hebben we bij Eassyterra neergelegd en er komt een reactie van autoeurope.de wie dat dan ook mag zijn met de mededeling dat er geen restitutie plaats zal vinden. Tevens heb ik de vraag gesteld wat de toegevoegde waarde van deze organisatie is om daar op voorhand een auto te huren. Dit laten ze onbeantwoord.
Mijn advies is, huur een auto terplekke op het vliegveld en kijk naar de voorwaarden en condities. De organisaties die in het voor traject de zogeheten beste deals afsluiten vullen hun zakken en bij afhalen komt er nog van alles aan extra kosten bij. Deze organisaties hebben geen toegevoegde waarde. Zelf hebben wij onze les wel geleerd en zullen never meer een auto op voorhand reserveren. De vliegveld zijn royaal uitgerust met autoverhuurbedrijven waar je zelf ook kunt onderhandelen. Daar heb je deze partijen echt niet voor nodig.
Onlangs heb ik een auto via de website http://www.Easyterra.com gereserveerd. In de voorwaarde van Easyterra staat dat de auto bij terugkomst afgetankt moet worden. Tevens staat er in de voorwaarden dat de eerste extra bestuurder van de auto in de huurprijs is inbegrepen.
De auto moest worden opgehaald bij Europcar op de luchthaven van Belfast Daar wordt gemeld dat er een extra toeslag voor de extra bestuurder a £ 8,00 per dag in rekening wordt gebracht. Daarnaast wordt er op slinkse wijze een bedrag van £ 61,00 op de rekening gezet voor een volle tank waar de auto mee afgeleverd wordt. ( Let wel dit wordt niet expliciet gemeld door de balie medewerker). Enigszins naïef moet ik toegeven nemen we de auto mee en zien eigen bij terugkomst pas dat er een bedrag van £ 61,00 op de rekening is gezet voor de tank wat impliceert dat de auto met de tank zo leeg mogelijk ingeleverd moet worden. Omdat we de reservering via Easyterra hebben geregeld besluiten we om de auto af te tanken alvorens deze weer in te leveren. Het laat zich raden. We kunnen fluiten naar deze £ 61,00 omdat Europcar zegt dat het op het contract staat (weliswaar stiekem erop gezet zonder expliciete melding). De medewerker die de auto inneemt begrijpt het probleem en stuurt een mail naar het hoofdkantoor met het verzoek om deze £ 61,00 te crediteren.
Er volgt geen reactie.
De klacht hebben we bij Eassyterra neergelegd en er komt een reactie van autoeurope.de wie dat dan ook mag zijn met de mededeling dat er geen restitutie plaats zal vinden. Tevens heb ik de vraag gesteld wat de toegevoegde waarde van deze organisatie is om daar op voorhand een auto te huren. Dit laten ze onbeantwoord.
Mijn advies is, huur een auto terplekke op het vliegveld en kijk naar de voorwaarden en condities. De organisaties die in het voor traject de zogeheten beste deals afsluiten vullen hun zakken en bij afhalen komt er nog van alles aan extra kosten bij. Deze organisaties hebben geen toegevoegde waarde. Zelf hebben wij onze les wel geleerd en zullen never meer een auto op voorhand reserveren. De vliegveld zijn royaal uitgerust met autoverhuurbedrijven waar je zelf ook kunt onderhandelen. Daar heb je deze partijen echt niet voor nodig.
Re: Autohuur Europcar.com / Easyterra.com / Autoeurope.com
Mijn advies: je zult dan vaak geen auto hebben.Reislustig21 schreef: Mijn advies is, huur een auto terplekke op het vliegveld
Re: Autohuur Europcar.com / Easyterra.com / Autoeurope.com
Dat is geen advies maar een (onterechte?) constatering.Regggy schreef:Mijn advies: je zult dan vaak geen auto hebben.Reislustig21 schreef: Mijn advies is, huur een auto terplekke op het vliegveld
Mijn advies: vraag meerdere offertes bij de lokale verhuurders (via google vind je alles en een mail voor een offerte is snel gestuurd) en regel het vooraf zelf met een van die lokale verhuurders. Je bent goedkoper uit omdat er niemand tussen zit die ook moet verdienen en je hebt een auto.
Re: Autohuur Europcar.com / Easyterra.com / Autoeurope.com
Ik wens je in het hoogseizoen op plekken als de balearen, griekse eilanden en populaire strandbestemmingen veel succes.Dirkie schreef:Dat is geen advies maar een (onterechte?) constatering.Regggy schreef:Mijn advies: je zult dan vaak geen auto hebben.Reislustig21 schreef: Mijn advies is, huur een auto terplekke op het vliegveld
Mijn advies: vraag meerdere offertes bij de lokale verhuurders (via google vind je alles en een mail voor een offerte is snel gestuurd) en regel het vooraf zelf met een van die lokale verhuurders. Je bent goedkoper uit omdat er niemand tussen zit die ook moet verdienen en je hebt een auto.
Re: Autohuur Europcar.com / Easyterra.com / Autoeurope.com
Ik heb een gelijksoortig probleem.
Mijn vriendin wilde mij verrassen en had voor 2 dagen een fiat 500 gehuurd op Sicilië.
Kosten €89 incl. volle tank, Je kon kiezen met volle tank afleveren of met lege tank afleveren. Je moest dan wel de 1e afgeleverde volle tank betalen. Omdat ik zelf een fiat 500 had en een volle tank niet meer dat €50 kost heeft mijn vriendin hier voor gekozen. Mijn vriendin heeft met haar creditcard de auto gereserveerd en mij aangemeld als de bestuurde omdat zij geen rijbewijs had.
Tijdens de aflevering van de fiat kregen we te horen dat we €120 moesten betalen voor de volle tank benzine! Vervolgens moest mijn vriendin als 2 chauffeur worden ingeschreven omdat haar creditcard borg stond. Kosten €80. We moesten dus totaal voor 2 dagen huur €289 betalen! Dit vonden we on acceptabel en de verhuurder kwam met het advies om de auto te cancelen. Dat hebben we gedaan. De verhuurder heeft eerst nog geprobeerd easyterra te bellen. Kreeg echter geen gehoor. Uiteindelijk heeft hij de huur uit het systeem gehaald. vermeld met stempel dat de huur was gecanceld. Vervolgens hebben we s 'avonds een mail geschreven van bovenstaande probleem. Krijgen we 1 dag later een bericht in het Duits of we het in het Engels willen schrijven. Vervolgens in het Engels het probleem beschreven. Na 1 week kregen we weer niet te horen. Toen kreeg ik in het Nederlands een enquête toegestuurd van directeur Tjeerd Kramer hoe tevreden ik was en of de gegevens mochten worden gebruikt voor hun site en of ik terug gebeld wilde worden. Precies mijn klacht omschreven en dat ik mijn €89 terug wilde hebben en graag meneer Kramer mijn ongenoegen wilde vertellen. Weer niets gehoord. Toen zelf gebeld. Kreeg een italiaan aan de lijn die gebrekkig Engels sprak en dood leuk zei dat ik mijn geld kwijt was omdat ik niet gebeld zou hebben tijdens de annulering wat ik juist wel heb gedaan. Vervolgens heb ik dhr.Tjeerd Kramer een persoonlijke mail verstuurd met mijn klacht en dat het flessentrekkerij is wat hij doet! De auto verhuurder heeft de auto dus gecanceld krijg geen geld van Easyterra. Easyterra behoud het volle bedrag wat er is betaald voor de auto €89. Ik heb meerdere klachten hierover gevonden op internet. Als dit elke dag gebeurt loopt de kramer goed binnen. Want hij verhuurt niets. Op de site staat niet duidelijk wat hij voor 1 volle ank benzine rekent, dat degene die betaald of borg staat ook de bestuurder moet zijn.
Easyterra.com directeur is Tjeerd Kramer in Nederland heeft helaas niet mijn enquête geplaatst op zijn site en wij wachten nog steeds op onze €89 voor een niet gehuurde fiat 500
Mijn vriendin wilde mij verrassen en had voor 2 dagen een fiat 500 gehuurd op Sicilië.
Kosten €89 incl. volle tank, Je kon kiezen met volle tank afleveren of met lege tank afleveren. Je moest dan wel de 1e afgeleverde volle tank betalen. Omdat ik zelf een fiat 500 had en een volle tank niet meer dat €50 kost heeft mijn vriendin hier voor gekozen. Mijn vriendin heeft met haar creditcard de auto gereserveerd en mij aangemeld als de bestuurde omdat zij geen rijbewijs had.
Tijdens de aflevering van de fiat kregen we te horen dat we €120 moesten betalen voor de volle tank benzine! Vervolgens moest mijn vriendin als 2 chauffeur worden ingeschreven omdat haar creditcard borg stond. Kosten €80. We moesten dus totaal voor 2 dagen huur €289 betalen! Dit vonden we on acceptabel en de verhuurder kwam met het advies om de auto te cancelen. Dat hebben we gedaan. De verhuurder heeft eerst nog geprobeerd easyterra te bellen. Kreeg echter geen gehoor. Uiteindelijk heeft hij de huur uit het systeem gehaald. vermeld met stempel dat de huur was gecanceld. Vervolgens hebben we s 'avonds een mail geschreven van bovenstaande probleem. Krijgen we 1 dag later een bericht in het Duits of we het in het Engels willen schrijven. Vervolgens in het Engels het probleem beschreven. Na 1 week kregen we weer niet te horen. Toen kreeg ik in het Nederlands een enquête toegestuurd van directeur Tjeerd Kramer hoe tevreden ik was en of de gegevens mochten worden gebruikt voor hun site en of ik terug gebeld wilde worden. Precies mijn klacht omschreven en dat ik mijn €89 terug wilde hebben en graag meneer Kramer mijn ongenoegen wilde vertellen. Weer niets gehoord. Toen zelf gebeld. Kreeg een italiaan aan de lijn die gebrekkig Engels sprak en dood leuk zei dat ik mijn geld kwijt was omdat ik niet gebeld zou hebben tijdens de annulering wat ik juist wel heb gedaan. Vervolgens heb ik dhr.Tjeerd Kramer een persoonlijke mail verstuurd met mijn klacht en dat het flessentrekkerij is wat hij doet! De auto verhuurder heeft de auto dus gecanceld krijg geen geld van Easyterra. Easyterra behoud het volle bedrag wat er is betaald voor de auto €89. Ik heb meerdere klachten hierover gevonden op internet. Als dit elke dag gebeurt loopt de kramer goed binnen. Want hij verhuurt niets. Op de site staat niet duidelijk wat hij voor 1 volle ank benzine rekent, dat degene die betaald of borg staat ook de bestuurder moet zijn.
Easyterra.com directeur is Tjeerd Kramer in Nederland heeft helaas niet mijn enquête geplaatst op zijn site en wij wachten nog steeds op onze €89 voor een niet gehuurde fiat 500
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 31 okt 2014 14:31
Re: Autohuur Europcar.com / Easyterra.com / Autoeurope.com
Met Europcar hebben wij ook problemen ondervonden die ons erg duur zijn komen te staan. Voor een vakantie door Andalusië hebben via Sunny Cars een Seat Leon gehuurd voor 11 dagen. Aangekomen op het vliegveld van Malaga heeft onze meereizende vriend de wens gehad om ter plekke nog een aanvullende verzekering af te sluiten. De dame achter de balie heeft ons in matig Engels gelijk ook een upgrade aangeboden, de extra verzekering, een tankoptie zodat je de auto niet volgetankt hoefde in te leveren en ook nog een Audi A3 ipv de Seat. Hierdoor zal de prijs van de auto € 581,00 zijn. Wat zij niet erbij vertelde was dat deze € 581,00 boven op de € 343,00 kwamen waarvoor wij de auto oorspronkelijk hebben geboekt. Op het papier wat wij kregen stond niet duidelijk omschreven wat de uiteindelijk prijs voor de auto was, hadden wij toen al begrepen wat wij pas na onze vakantie wisten, namelijk dat wij 11 dagen een auto hebben gehuurd voor € 924,00 (!!!!) hadden wij dit nooit gedaan. Wij waren ervan uitgegaan dat wij € 581,00 af te rekenen hadden en geen cent meer. Ik heb geprobeerd om via Sunny Cars een coulance regeling te treffen maar dit werd afgewezen. Enkele dagen geleden heb ik een mail aan Europcar gestuurd om het verhaal te vertellen en ze gelegenheid tot een statement te geven hoe het kan dat medewerkers all over the world blijkbaar stelselmatig klanten om de tuin leiden (want de verhalen hopen zich op) maar het enige wat zij zeggen is dat zij het erg vervelend voor ons vinden maar dat wij het maar met Sunny Cars moeten regelen (komt er dus ook nog bij dat zij de mails niet goed lezen want ik had al aangegeven dat ik via Sunny Cars niet verder ben gekomen). Wij hebben hier zeker een leer uit getrokken nl dat wij nooit meer via Sunny Cars of bij Europcar een auto huren.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 12 nov 2014 14:51
Re: Autohuur Europcar.com / Easyterra.com / Autoeurope.com
Ik ben het in het geheel met u eens dat een volle tank geen €120 zou moeten kosten. Goldcar, de verhuurder in dit geval, is hier voor verantwoordelijk. We vechten als prijsvergelijker tegen dit soort misstanden en raden dan ook iedereen aan een auto te boeken met een "vol-vol" fuel policy zodat je van tevoren weet waar je aan toe bent. We waarschuwen hier ook voor op onze website.birdy69 schreef:Ik heb een gelijksoortig probleem.
Mijn vriendin wilde mij verrassen en had voor 2 dagen een fiat 500 gehuurd op Sicilië.
Kosten €89 incl. volle tank, Je kon kiezen met volle tank afleveren of met lege tank afleveren. Je moest dan wel de 1e afgeleverde volle tank betalen. Omdat ik zelf een fiat 500 had en een volle tank niet meer dat €50 kost heeft mijn vriendin hier voor gekozen. Mijn vriendin heeft met haar creditcard de auto gereserveerd en mij aangemeld als de bestuurde omdat zij geen rijbewijs had.
Tijdens de aflevering van de fiat kregen we te horen dat we €120 moesten betalen voor de volle tank benzine!
Dit staat duidelijk op onze site vermeld, zie onder andere de FAQ. De verhuurder heeft u berekend voor een tweede bestuurder en staat daarmee volledig in haar recht. Dat dit bedrag vrij hoog is in relatie tot het oorspronkelijke bedrag ben ik met u eens, maar dat is niet aan ons om te bepalen. Goldcar bepaalt zelf deze tarieven.birdy69 schreef:Vervolgens moest mijn vriendin als 2 chauffeur worden ingeschreven omdat haar creditcard borg stond. Kosten €80.
Van het eindresultaat kan ik me voorstellen dat dat verre van wenselijk is. Ik wil iedereen dan ook aanraden goed te letten op de beoordeling van de verhuurders. Ook in dit geval geldt, goedkoop is vaar duurkoop. Alleen als je heel goed weet wat je doet en wat je kan verwachten is een partij als Goldcar soms de juiste keuze, maar vaak lopen mensen tegen dergelijke onverwachte kosten aan. We doen onze uiterste best hierin zo transparant mogelijk te zijn.birdy69 schreef:We moesten dus totaal voor 2 dagen huur €289 betalen!
Ten eerste bemiddelen wij jaarlijks voor vele duizenden tevreden klanten een huurauto. Ten tweede komt die €89 niet bij ons in de zak, die blijft bij de verhuurder hangen voor het overgrote deel. Wij moeten gewoon de verhuurder voor deze huurperiode betalen. We hanteren alleen kostenloos annuleren wanneer dat 48 uur voor vertrek plaatsvindt.birdy69 schreef:Dit vonden we on acceptabel en de verhuurder kwam met het advies om de auto te cancelen. Dat hebben we gedaan.. ...Easyterra behoud het volle bedrag wat er is betaald voor de auto €89. Ik heb meerdere klachten hierover gevonden op internet. Als dit elke dag gebeurt loopt de kramer goed binnen. Want hij verhuurt niets.
Ik citeer:birdy69 schreef:Op de site staat niet duidelijk wat hij voor 1 volle ank benzine rekent, dat degene die betaald of borg staat ook de bestuurder moet zijn.
Het is mogelijk om via onze website een huurauto voor iemand anders te reserveren, en te betalen met uw creditcard. De persoon die de huurauto echter ophaalt, moet wel in het bezit zijn van een creditcard om de borg mee te voldoen, anders krijgt hij of zij de huurauto niet mee.
U haalt de auto op met een volle tank benzine die u dient te betalen bij het ophalen van de auto aan de balie. We raden u aan de auto zo leeg mogelijk weer in te leveren, u krijgt geen geld terug voor ongebruikte benzine. Afhankelijk van hoeveel kilometers u denkt te gaan rijden, is dit misschien niet het meest wenselijke brandstofbeleid.
Overigens heeft de topic starter niet de moeite genomen te melden dat wij wel degelijk een deel van de kosten teruggestort hebben.
Hopelijk verhelderd dit e.e.a.
Met vriendelijke groet,
Tjeerd Kramer
EasyTerra B.V.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 28 mar 2016 12:59
Re: Autohuur Europcar.com / Easyterra.com / Autoeurope.com
Het is mogelijk om via onze website een huurauto voor iemand anders te reserveren, en te betalen met uw creditcard. De persoon die de huurauto echter ophaalt, moet wel in het bezit zijn van een creditcard om de borg mee te voldoen, anders krijgt hij of zij de huurauto niet mee.
Re: Autohuur Europcar.com / Easyterra.com / Autoeurope.com
Helaas had ik ook zeer recent een negatieve ervaring met AutoEurope/Easyterra (beide zelfde organisatie?) mbt autohuur in het buitenland (Hongarije)
Let op! Als er iets mis gaat met de huur van een auto, terwijl vooraf alles betaald is, incl. extra verzekeringen, sta je dus mooi zonder auto!
Dit is sowieso al een ramp, zeker als dit in het buitenland gebeurt, zoals mij overkwam zondagavond 10 april na aankomst op luchthaven Boedapest, Hongarije.
J.l. 14 maart via Auto Europe/ EasyTerra een Opel Corsa gereserveerd voor periode 10-13 april, vooraf alles betaald met Wirecard en alle aanvullende verzekeringen. Ook bevestiging en voucher ontvangen.
Na aankomst bij autoverhuur balie (locale verhuurder BUCHBINDER) op luchthaven Boedapest, bleek dat van een creditcard ook nog eens € 1000,00 als borg gereserveerd moest worden. Dat was een probleem...
Ik had een Wirecard bij me, wat eigenlijk een debit card is, wat ik gebruik voor kleine online bestellingen in de US en Azië.
Overigens, voordat het probleem met de Credit Card naar voren kwam, werd er trouwens bij de ophaalbalie ook al aangegeven dat er nog bijverzekerd moest worden om een hoog eigen risico af te kopen. Hoe komt het dan dat Auto Europe/ EasyTerra je al diverse extra verzekeringen vooraf laten betalen om alle risica uit te sluiten?I Dit riekt aardig naar tillerij....
In ieder geval, helemaal geen erg in gehad, dat er apart nog een grote borg gevraagd werd. Achteraf gezien een vergissing van mij, maar hier wordt niet echt nadrukkelijk op gewezen!
Nu kon ik geen auto meekrijgen, ondanks dat ik vroeg of ik dan contant € 1000,00 als borg kon geven. Dit was echter niet mogelijk, dus stond ik zonder auto 's avonds in een ander land...
Enorme problemen, afspraken moeten verzetten, hotels niet kunnen bezoeken die geboekt waren, veel extra kosten etc. Een ramp.
De persoon (man) achter de balie zei dat het vervelend was, maar dat hij niet anders kon doen dan de reservering te cancellen. Op mijn vraag over de gedane betaling, gaf hij aan dat ik dit terug kon vragen bij Auto Europe. Dat zou geen probleem zijn, daar hij deze reservering gelijk cancelde, zodat de gereserveerde huurauto, gelijk weer beschikbaar was voor verhuur.
Na alle ellende, nu thuis contact opgenomen, met Auto Europe en Easyterra, en wordt er doodleuk aangegeven dat ik niets terug krijg!
Ik weet dat ik een vergissing heb gemaakt met de credit card, maar zonder een auto te hebben meegekregen (+ de nodige ellende daardoor) hoef ik toch niet het hele bedrag voor de gehele periode (3 dagen) te betalen?
Dat is toch niet redelijk?
Als argument wordt aangegeven dat een auto gereserveerd was, waardoor deze niet door anderen kon worden gehuurd. Vreemd, want nog voor het probleem met de credit card werd aangegeven, dat de Opel Corsa niet beschikbaar was en dat er alleen een Skoda Fabia beschikbaar was.....
Daarbij was de gereserveerde auto gelijk weer beschikbaar voor verhuur!
Kortom, dit is toch wel zeer klantonvriendelijk! Het is geen onterechte annulering van mijn kant geweest, maar uiteindelijk gecanceld door de autoverhuurder in Boedapest. Volgens deze verhuurder geen probleem.
Ik wil dus mijn geld terug! Een beetje service en coulance in een dergelijk geval lijkt me wel op z'n plaats!
Dat er wat berekend wordt als administratiekosten, kan ik begrijpen, maar het hele bedrag houden, zonder dat daar iets tegenoverstaat?
Tot op heden nog geen enkele reactie gehad en/of voorstel tot terugbetaling, eventueel met aftrek van wat administratiekosten!
Dit geeft toch wel aan met wat voor onbetrouwbaar bedrijf (onduidelijk wie: Auto Europe of Easyterra, is volgens mij één bedrijf) je hier mee te maken hebt.
Let op! Als er iets mis gaat met de huur van een auto, terwijl vooraf alles betaald is, incl. extra verzekeringen, sta je dus mooi zonder auto!
Dit is sowieso al een ramp, zeker als dit in het buitenland gebeurt, zoals mij overkwam zondagavond 10 april na aankomst op luchthaven Boedapest, Hongarije.
J.l. 14 maart via Auto Europe/ EasyTerra een Opel Corsa gereserveerd voor periode 10-13 april, vooraf alles betaald met Wirecard en alle aanvullende verzekeringen. Ook bevestiging en voucher ontvangen.
Na aankomst bij autoverhuur balie (locale verhuurder BUCHBINDER) op luchthaven Boedapest, bleek dat van een creditcard ook nog eens € 1000,00 als borg gereserveerd moest worden. Dat was een probleem...
Ik had een Wirecard bij me, wat eigenlijk een debit card is, wat ik gebruik voor kleine online bestellingen in de US en Azië.
Overigens, voordat het probleem met de Credit Card naar voren kwam, werd er trouwens bij de ophaalbalie ook al aangegeven dat er nog bijverzekerd moest worden om een hoog eigen risico af te kopen. Hoe komt het dan dat Auto Europe/ EasyTerra je al diverse extra verzekeringen vooraf laten betalen om alle risica uit te sluiten?I Dit riekt aardig naar tillerij....
In ieder geval, helemaal geen erg in gehad, dat er apart nog een grote borg gevraagd werd. Achteraf gezien een vergissing van mij, maar hier wordt niet echt nadrukkelijk op gewezen!
Nu kon ik geen auto meekrijgen, ondanks dat ik vroeg of ik dan contant € 1000,00 als borg kon geven. Dit was echter niet mogelijk, dus stond ik zonder auto 's avonds in een ander land...
Enorme problemen, afspraken moeten verzetten, hotels niet kunnen bezoeken die geboekt waren, veel extra kosten etc. Een ramp.
De persoon (man) achter de balie zei dat het vervelend was, maar dat hij niet anders kon doen dan de reservering te cancellen. Op mijn vraag over de gedane betaling, gaf hij aan dat ik dit terug kon vragen bij Auto Europe. Dat zou geen probleem zijn, daar hij deze reservering gelijk cancelde, zodat de gereserveerde huurauto, gelijk weer beschikbaar was voor verhuur.
Na alle ellende, nu thuis contact opgenomen, met Auto Europe en Easyterra, en wordt er doodleuk aangegeven dat ik niets terug krijg!
Ik weet dat ik een vergissing heb gemaakt met de credit card, maar zonder een auto te hebben meegekregen (+ de nodige ellende daardoor) hoef ik toch niet het hele bedrag voor de gehele periode (3 dagen) te betalen?
Dat is toch niet redelijk?
Als argument wordt aangegeven dat een auto gereserveerd was, waardoor deze niet door anderen kon worden gehuurd. Vreemd, want nog voor het probleem met de credit card werd aangegeven, dat de Opel Corsa niet beschikbaar was en dat er alleen een Skoda Fabia beschikbaar was.....
Daarbij was de gereserveerde auto gelijk weer beschikbaar voor verhuur!
Kortom, dit is toch wel zeer klantonvriendelijk! Het is geen onterechte annulering van mijn kant geweest, maar uiteindelijk gecanceld door de autoverhuurder in Boedapest. Volgens deze verhuurder geen probleem.
Ik wil dus mijn geld terug! Een beetje service en coulance in een dergelijk geval lijkt me wel op z'n plaats!
Dat er wat berekend wordt als administratiekosten, kan ik begrijpen, maar het hele bedrag houden, zonder dat daar iets tegenoverstaat?
Tot op heden nog geen enkele reactie gehad en/of voorstel tot terugbetaling, eventueel met aftrek van wat administratiekosten!
Dit geeft toch wel aan met wat voor onbetrouwbaar bedrijf (onduidelijk wie: Auto Europe of Easyterra, is volgens mij één bedrijf) je hier mee te maken hebt.
Re: Autohuur Europcar.com / Easyterra.com / Autoeurope.com
Beste heer Kramer,tjeerdkramer schreef:birdy69 schreef:Ik heb een gelijksoortig probleem.
Dit staat duidelijk op onze site vermeld, zie onder andere de FAQ. De verhuurder heeft u berekend voor een tweede bestuurder en staat daarmee volledig in haar recht. Dat dit bedrag vrij hoog is in relatie tot het oorspronkelijke bedrag ben ik met u eens, maar dat is niet aan ons om te bepalen. Goldcar bepaalt zelf deze tarieven.
Van het eindresultaat kan ik me voorstellen dat dat verre van wenselijk is. Ik wil iedereen dan ook aanraden goed te letten op de beoordeling van de verhuurders. Ook in dit geval geldt, goedkoop is vaar duurkoop. Alleen als je heel goed weet wat je doet en wat je kan verwachten is een partij als Goldcar soms de juiste keuze, maar vaak lopen mensen tegen dergelijke onverwachte kosten aan. We doen onze uiterste best hierin zo transparant mogelijk te zijn.
Ten eerste bemiddelen wij jaarlijks voor vele duizenden tevreden klanten een huurauto. Ten tweede komt die €89 niet bij ons in de zak, die blijft bij de verhuurder hangen voor het overgrote deel. Wij moeten gewoon de verhuurder voor deze huurperiode betalen. We hanteren alleen kostenloos annuleren wanneer dat 48 uur voor vertrek plaatsvindt.
Ik citeer:
Het is mogelijk om via onze website een huurauto voor iemand anders te reserveren, en te betalen met uw creditcard. De persoon die de huurauto echter ophaalt, moet wel in het bezit zijn van een creditcard om de borg mee te voldoen, anders krijgt hij of zij de huurauto niet mee.
U haalt de auto op met een volle tank benzine die u dient te betalen bij het ophalen van de auto aan de balie. We raden u aan de auto zo leeg mogelijk weer in te leveren, u krijgt geen geld terug voor ongebruikte benzine. Afhankelijk van hoeveel kilometers u denkt te gaan rijden, is dit misschien niet het meest wenselijke brandstofbeleid.
Overigens heeft de topic starter niet de moeite genomen te melden dat wij wel degelijk een deel van de kosten teruggestort hebben.
Hopelijk verhelderd dit e.e.a.
Met vriendelijke groet,
Tjeerd Kramer
EasyTerra B.V.
Helaas heeft u of een andere collega (AutoEurope.com?) nog steeds niet gereageerd of een voorstel gedaan op mijn klacht!
Zie hieronder:
Let op! Als er iets mis gaat met de huur van een auto, terwijl vooraf alles betaald is, incl. extra verzekeringen, sta je dus mooi zonder auto!
Dit is natuurlijk helemaal een ramp, zeker als je dit in het buitenland gebeurt, zoals mij overkwam zondagavond 10 april na aankomst op luchthaven Boedapest, Hongarije.
J.l. 14 maart via Auto Europe/ EasyTerra een Opel Corsa gereserveerd voor periode 10-13 april, vooraf alles betaald met Wirecard en alle aanvullende verzekeringen. Ook bevestiging en voucher ontvangen. Voucher EU10360238
Na aankomst bij autoverhuur balie op luchthaven Boedapest, bleek dat van een creditcard ook nog eens € 1000,00 als borg gereserveerd moest worden. Dat was een probleem...
Ik had een Wirecard bij me, wat eigenlijk een debit card is, wat ik gebruik voor kleine online bestellingen in de US en Azië.
Helemaal geen erg in gehad, dat er apart nog een grote borg gevraagd werd. Achteraf gezien een vergissing van mij, maar hier wordt niet echt nadrukkelijk op gewezen!
Nu kon ik geen auto meekrijgen, ondanks dat ik vroeg of ik dan contant € 1000,00 als borg kon geven. Dit was echter niet mogelijk, dus stond ik zonder auto 's avonds in een ander land...
Enorme problemen, afspraken moeten verzetten, hotels niet kunnen bezoeken die geboekt waren, veel extra kosten etc. Een ramp.
De persoon (man) achter de balie zei dat het vervelend was, maar dat hij niet anders kon doen dan de reservering te cancellen. Op mijn vraag over de gedane betaling, gaf hij aan dat ik dit terug kon vragen bij Auto Europe/Easyterra.
Na alle ellende, nu thuis contact opgenomen, met Auto Europe, en wordt doodleuk aangegeven dat ik niets terug krijg!
Ik weet dat ik een vergissing heb gemaakt met de credit card, maar zonder een auto te hebben meegekregen (+ de nodige ellende daardoor) hoef ik toch niet het hele bedrag voor de gehele periode (3 dagen) te betalen?
Dat is toch niet redelijk?
Als argument wordt aangegeven dat een auto gereserveerd was, waardoor deze niet door anderen kon worden gehuurd. Vreemd, want nog voor het probleem met de credit card werd aangegeven, dat de Opel Corsa niet beschikbaar was en dat er alleen een Skoda Fabia beschikbaar was.....
Kortom, dit is toch wel zeer klantonvriendelijk! Het is geen onterechte annulering van mijn kant geweest, maar uiteindelijk gecanceld door de autoverhuurder in Boedapest.
Ik wil dus mijn geld terug! Een beetje service en coulance in een dergelijk geval lijkt me wel op z'n plaats!
Tot op heden nog geen enkele reactie gehad en/of voorstel terugbetaling!
Re: Autohuur Europcar.com / Easyterra.com / Autoeurope.com
Na alle ellende, nu thuis contact opgenomen, met Auto Europe, en wordt doodleuk aangegeven dat ik niets terug krijg!
Ik weet dat ik een vergissing heb gemaakt met de credit card, maar zonder een auto te hebben meegekregen (+ de nodige ellende daardoor) hoef ik toch niet het hele bedrag voor de gehele periode (3 dagen) te betalen?????
== http://www.crosswordchamp.com/ ==
Ik weet dat ik een vergissing heb gemaakt met de credit card, maar zonder een auto te hebben meegekregen (+ de nodige ellende daardoor) hoef ik toch niet het hele bedrag voor de gehele periode (3 dagen) te betalen?????
== http://www.crosswordchamp.com/ ==
Re: Autohuur Europcar.com / Easyterra.com / Autoeurope.com
[Tekst verwijderd]
Ik heb hele slechte ervaringen met Europcar. In Nederland had ik via Rentalcars een auto gehuurd voor 2 weken in Italie (Bergamo). Eenmaal bij de balie van Europcar in Bergamo (Milaan) aangekomen, kreeg ik een formulier in het Italiaans. Uiterst vriendelijke man die tegen me zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken voor extra kosten. Het bedrag was alleen borg voor het geval er iets gebeurd met de auto. Dan pas zou er een bedrag afgeschreven worden van mijn creditcard. Dus ik geloofde hem en ondertekende het formulier. Eenmaal thuis aangekomen werd er toch een bedrag van 531 euro afgeschreven terwijl er niks met de auto was gebeurd! Geprobeerd via Rentalcars dit terug te krijgen omdat ik het via hun had geboekt. Ze konden niks voor me betekenen!
Bleek dus dat ik getekend had voor een hele dure verzekering! Terwijl ik via Rentalcars ook al een verzekering had afgesloten! Rentalcars kon er niks aan doen zeiden ze omdat ik eenmaal getekend had.
Bovendien probeerde Europcar me ter plekke nog een kapotte auto te verhuren, wat ik gelukkig wel op tijd had gezien. Een andere auto gekregen maar daar waren allemaal beschadigingen die niet op het formulier stonden. Dit heb ik moeten afdwingen dat ze dat erop zouden zetten.
Kortom, ze proberen je op te lichten en als het uiteindelijk niet lukt, dan proberen ze het dus door te liegen over een contract wat in het Italiaans is!
Niet huren via Rentalcars en Europcar dus! Dat is alleen maar ellende (waren niet klantvriendelijk en behulpzaam in Italie) en ze troggelen dus extra veel geld van je af! De zogenaamde verzekering was veel duurder dan de autohuur (kleine auto!) zelf was.
Ik heb hele slechte ervaringen met Europcar. In Nederland had ik via Rentalcars een auto gehuurd voor 2 weken in Italie (Bergamo). Eenmaal bij de balie van Europcar in Bergamo (Milaan) aangekomen, kreeg ik een formulier in het Italiaans. Uiterst vriendelijke man die tegen me zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken voor extra kosten. Het bedrag was alleen borg voor het geval er iets gebeurd met de auto. Dan pas zou er een bedrag afgeschreven worden van mijn creditcard. Dus ik geloofde hem en ondertekende het formulier. Eenmaal thuis aangekomen werd er toch een bedrag van 531 euro afgeschreven terwijl er niks met de auto was gebeurd! Geprobeerd via Rentalcars dit terug te krijgen omdat ik het via hun had geboekt. Ze konden niks voor me betekenen!
Bleek dus dat ik getekend had voor een hele dure verzekering! Terwijl ik via Rentalcars ook al een verzekering had afgesloten! Rentalcars kon er niks aan doen zeiden ze omdat ik eenmaal getekend had.
Bovendien probeerde Europcar me ter plekke nog een kapotte auto te verhuren, wat ik gelukkig wel op tijd had gezien. Een andere auto gekregen maar daar waren allemaal beschadigingen die niet op het formulier stonden. Dit heb ik moeten afdwingen dat ze dat erop zouden zetten.
Kortom, ze proberen je op te lichten en als het uiteindelijk niet lukt, dan proberen ze het dus door te liegen over een contract wat in het Italiaans is!
Niet huren via Rentalcars en Europcar dus! Dat is alleen maar ellende (waren niet klantvriendelijk en behulpzaam in Italie) en ze troggelen dus extra veel geld van je af! De zogenaamde verzekering was veel duurder dan de autohuur (kleine auto!) zelf was.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 nov 2016 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onvoldoende onderbouwing
Reden: Onvoldoende onderbouwing