LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Avis schrijft € 534 extra van mijn creditcard af

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
bleeman

Avis schrijft € 534 extra van mijn creditcard af

Ongelezen bericht door bleeman »

Van 12 tm 26 mei 2016 via Rentalcars een auto gehuurd bij Avis vanaf vliegveld Fara Portugal (ja alweer een slachtoffer bij Avis Faro airport). Alles was prepaid betaald en all in, de prijs € 351. Op Faro airport aangegeven dat ik voor niks extra ging betalen behalve een tolkastje en de huur van een babyzitje.

Bij terugkomst op een hete parkeerplaats op het vliegveld moest ik in een drukke rij buiten in de zon heel snel mijn handtekening zetten op een blaadje. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik alles heb betaald en voor niks extras betaal. Dat werd mij absoluut gegarandeerd. Er werd mij verteld dat ze dat absoluut wisten en ik alleen voor de sleutel ontvangst hoefde te tekenen, ik mocht het document niet vasthouden, deze moest ik snel tekenen.

De huur was € 351 all in. Na enige tijd heeft Avis € 534 extra afgeschreven van mijn credit card. Dit staat in geen enkel verband met het oorsponkelijke bedrag en zou ik nooit willens en wetens goedkeuren. Voor zo'n bedrag zou ik nooit tekenen en Avis weet dat ook maar al te goed. De specificatie die Avis ons nadien heeft opgestuurd laat heel gekke absurde bedragen zien voor diensten die ik nooit heb afgenomen. Dit is de meest pure vorm van oplichting en diefstal. De specificatie kreeg ik dus ook pas na veel vragen te zien, op het vliegveld heb ik alleen een formulier in het Portugees gezien waar ik mijn handtekening op moest zetten.

2x heb ik telefonisch met Avis contact gehad en gehoord dat ik helemaal in mijn recht sta en dat dit veel vaker op Faro airport gebeurt (kijk maar bij Radar). En dat ik het geld terug zou krijgen. Ik verwacht van Avis dat zij alsnog het totale bedrag van € 534 terug betalen.

Dus wees gewaarschuwd. Als je bij Avis huurt moet je wel een heel lange adem hebben en heel strijdvaardig zijn wil je je geld terug krijgen. Ze kunnen de hoogste bedragen van je credit card afschrijven. Nu was het € 534!! maar wie weet schrijven ze bij u de volgende keer 5.000,- euro af!!!

berndv

Re: Avis schrijft € 534 extra van mijn creditcard af

Ongelezen bericht door berndv »

bleeman schreef:Van 12 tm 26 mei 2016 via Rentalcars een auto gehuurd bij Avis vanaf vliegveld Fara Portugal (ja alweer een slachtoffer bij Avis Faro airport). Alles was prepaid betaald en all in, de prijs € 351. Op Faro airport aangegeven dat ik voor niks extra ging betalen behalve een tolkastje en de huur van een babyzitje.

Bij terugkomst op een hete parkeerplaats op het vliegveld moest ik in een drukke rij buiten in de zon heel snel mijn handtekening zetten op een blaadje. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik alles heb betaald en voor niks extras betaal. Dat werd mij absoluut gegarandeerd. Er werd mij verteld dat ze dat absoluut wisten en ik alleen voor de sleutel ontvangst hoefde te tekenen, ik mocht het document niet vasthouden, deze moest ik snel tekenen.

De huur was € 351 all in. Na enige tijd heeft Avis € 534 extra afgeschreven van mijn credit card. Dit staat in geen enkel verband met het oorsponkelijke bedrag en zou ik nooit willens en wetens goedkeuren. Voor zo'n bedrag zou ik nooit tekenen en Avis weet dat ook maar al te goed. De specificatie die Avis ons nadien heeft opgestuurd laat heel gekke absurde bedragen zien voor diensten die ik nooit heb afgenomen. Dit is de meest pure vorm van oplichting en diefstal. De specificatie kreeg ik dus ook pas na veel vragen te zien, op het vliegveld heb ik alleen een formulier in het Portugees gezien waar ik mijn handtekening op moest zetten.

2x heb ik telefonisch met Avis contact gehad en gehoord dat ik helemaal in mijn recht sta en dat dit veel vaker op Faro airport gebeurt (kijk maar bij Radar). En dat ik het geld terug zou krijgen. Ik verwacht van Avis dat zij alsnog het totale bedrag van € 534 terug betalen.

Dus wees gewaarschuwd. Als je bij Avis huurt moet je wel een heel lange adem hebben en heel strijdvaardig zijn wil je je geld terug krijgen. Ze kunnen de hoogste bedragen van je credit card afschrijven. Nu was het € 534!! maar wie weet schrijven ze bij u de volgende keer 5.000,- euro af!!!
al contact gehad met de cc-maatschappij om het bedrag terug te halen? Dat is namelijk 1 van de voordelen van een creditcard. hoewel ik even twijfel of dat hier ook mee kan, omdat het niet om een aankoop gaat. Je kan in ieder geval de afschrijving betwisten.

Je geeft aan dat avis op de hoogte is en toegegeven heeft dat de afschrijving niet correct is, kunt u dit ook op schrift krijgen van hen? U heeft dan namelijk een wel zeer sterke zaak.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Tsja, dan denk je bij een gerenommeerd bedrijf te huren, krijg je zo iets...lekker dan...

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

berndv schreef:Dat is namelijk 1 van de voordelen van een creditcard. hoewel ik even twijfel of dat hier ook mee kan, omdat het niet om een aankoop gaat. Je kan in ieder geval de afschrijving betwisten.
Dat beperkt zich niet tot een aankoop maar om het betwisten van elke vorm van transacties die onbekend, te hoog of onterecht zijn.
Een kwestie van contact opnemen met de CC maatschappij en de procedure betwiste transactie volgen. Wel even een klus weet ik uit ervaring want je moet voldoende bewijzen overleggen en aan kunnen tonen dat je het betreffende bedrijf in de gelegenheid hebt gesteld de fout te herstellen.
Mailverkeer vooral bewaren dus.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

bleeman schreef: Bij terugkomst op een hete parkeerplaats op het vliegveld moest ik in een drukke rij buiten in de zon heel snel mijn handtekening zetten op een blaadje. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik alles heb betaald en voor niks extras betaal. Dat werd mij absoluut gegarandeerd. Er werd mij verteld dat ze dat absoluut wisten en ik alleen voor de sleutel ontvangst hoefde te tekenen, ik mocht het document niet vasthouden, deze moest ik snel tekenen.
Wat stond er op dat blaadje?

bleeman

Ongelezen bericht door bleeman »

Hallo allemaal, bedankt voor jullie reactie. Heb zeker contact gehad met de Rabobank, de bank waar ik de creditcard heb. Heb meteen een betwiste betaling laten aanmak. Ze hebben me erg slecht geholpen en kiezen duidelijk de kant van hun grote klant, want dat is Avis duidelijk.

Het papiertje waar ik mijn handtekening op heb gezet heb ik na veel gedoe ontvangen van Avis. Ze hebben een heel slecht gescand formuliertje laten zien waar in het Portugees wat dingen opstaan, een aantal minbedragen en wat plus bedragen. Er is mij destijds verzekert dat ik niets extra hoefde te betalen.

Gesloten