LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bedrogen door D Reizen

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
cici241
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2012 10:23

bedrogen door D Reizen

Ongelezen bericht door cici241 »

ik had samen met mijn ex vriend een reis geboekt naar Spanje
ze vroegen ons voor een annulerings verzekering
dat hebben we gedaan want de reis was pas volgend jaar in mei
maar nu komt het we gaan uit mekaar en de anulering telt niet
of je moest getrouwd zijn of samen wonend
dat waren we beiden niet
we hadden ieder ons eigen huisje
ze hebben ons niet verteld dat we dan getrouwd moeten zijn of samenwonend
we konden ten alle tijden annuleren
maar nu moeten we annuleren
en moeten nog eens 240 euro er boven op gaan betalen
want het was geen geldige reden omdat we niet getrouwd waren en niet samen wonend
ik vind wel dat ze ons goed moeten inlichten voor dat ze wat verkopen
nu zijn we ons geld kwijt en moeten daar boven op weer 240 betalen
het is dan geld klopperij

SaritaX
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:42

Re: bedrogen door D Reizen

Ongelezen bericht door SaritaX »

Lijkt er op dat je de voorwaarden van de annuleringsverzekering niet gelezen hebt. Dat zijn er zoveel dat ze die je inderdaad niet allemaal kunnen vertellen. Daarom moet je altijd de voorwaarden lezen voor je een verzekering afsluit.

Kan je niet 1 iemand omboeken en met een vriend/vriendin gaan?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: bedrogen door D Reizen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Sorry dat ik het zeg,maar dat zijn de algemene voorwaarden,bij bijna alle annulerings verzekeringem,ik zg bijna omdat er de laaste tijd zoveel merken bij gekomen zijn...die misschien wel andere voorwaardes hebben.

D reizen heeft meestal unigarnt of de europesch..
Idd getrouwd,samenwonend of partner registratie..

Jammer dathet mis gelopen is

Sterkte

Nog wel even aanvulling,d reizen kan hier dus niets aandoen,je wilt d reizen nu slechte naam geven door je eigen fout..
En als je boekt dan krijg je altijd een boekje met de voorwaardes van de verzekering,jullie hadden natuurlijk ook zelf kunnen denken..goh mei is nog ver weg,stel dat.....

Lees de verzekings voorwaarden eens goed.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: bedrogen door D Reizen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Je ex of jij zelf kan toch gaan met iemand anders ?
Even omboeken en klaar, ben je wel wat geld kwijt maar kan die persoon toch
gewoon gaan.

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: bedrogen door D Reizen

Ongelezen bericht door meela »

Zoals Rozemarijntje ook al zegt; je had eerst de voorwaarden moeten lezen alvorens deze af te sluiten.
Volgens mij (maar men mag mij corrigeren als dit niet zo is) kan je altijd binnen een bepaald tijdsbestek na een boeking nog een ann.verekering afsluiten.

Laat dit een les ook voor anderen zijn.

Neemt niet weg dat dit een vervelende situatie is !!

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: bedrogen door D Reizen

Ongelezen bericht door nevermind »

Hier na te lezen, wanneer geannuleerd kan/mag worden.

http://www.reisverzekeringblog.nl/vakantie-annuleren

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: bedrogen door D Reizen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Verzekering kan tot wk na boeking afsluiten..

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: bedrogen door D Reizen

Ongelezen bericht door Har06 »

rozemarijntje schreef:Verzekering kan tot wk ?? na boeking afsluiten..
Natuurlijk kan D Reizen ook eens naar zich zelf kijken, bij het invullen van de annuleringspapieren verschijnen er 2 verschillende namen met bijbehorende postadressen, een juiste info zou toch op z,n plaats zijn geweest van de jongenlui acher de balie bij D Reizen.

Enige coulance of tip voor een reisomboeking is toch op zijn plaats?.

Wie leest nu alle kleine lettertjes van de A V door ?,om naar de AV tev verwijzen lijkt me een dooddoener:)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: bedrogen door D Reizen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ har

Het is rot..maar laten we wel wezen,je bent slim genoeg om te boeken,dan moet je ook bepaalde dingen in je achterhoofd hebben,zijn ook nog ouders?. Die kunnen zeggen,jongens let op....of ?

En ts vraagt iets en ik ga niet zitten je hebt gelijk! Sorry dat is niet zo...

Het is rot,maar verantwoording ligt toch bij je zelf...


N over die wk na afsluiten ,even lezen

Meelo geloof die schrijft ,geloof dat je bep tijd na boeken nog an.verz,kan afsluiten waarop ik zeg en week.....even lezen har :wink:

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: bedrogen door D Reizen

Ongelezen bericht door sephora30 »

Har06 schreef:
Wie leest nu alle kleine lettertjes van de A V door ?,om naar de AV tev verwijzen lijkt me een dooddoener:)
Hoeft niet, maar dan ook niet achteraf mauwen :idea:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: bedrogen door D Reizen

Ongelezen bericht door Har06 »

sephora30 schreef:
Har06 schreef:
Wie leest nu alle kleine lettertjes van de A V door ?,om naar de AV tev verwijzen lijkt me een dooddoener:)
Hoeft niet, maar dan ook niet achteraf mauwen :idea:

Bovenstaande heb je gelijk in :wink:
Het is wel zo dat D Reizen cs hun klanten de verzekering voorleggen en na het invullen van de namen ed de kosten incasseren, hun deskundig advies(sluit pp een verzekering af) zou op z,n plaats zijn, minimaal het stel,die toch troubles genoeg hebben, helpen het probleem opgelost te krijgen cq geen extra kosten in de maag spitten. :?:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: bedrogen door D Reizen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Har06 schreef:

Bovenstaande heb je gelijk in :wink:
Het is wel zo dat D Reizen cs hun klanten de verzekering voorleggen en na het invullen van de namen ed de kosten incasseren, hun deskundig advies(sluit pp een verzekering af) zou op z,n plaats zijn, minimaal het stel,die toch troubles genoeg hebben, helpen het probleem opgelost te krijgen cq geen extra kosten in de maag spitten. :?:
D-reizen moet de troubles oplossen voor TS omdat ze uit elkaar zijn....... :shock:
D-reizen kan er niets aan doen dat dit stel uit elkaar is gegaan.

Dirkie
Berichten: 2935
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: bedrogen door D Reizen

Ongelezen bericht door Dirkie »

cici241 schreef:ik had samen met mijn ex vriend een reis geboekt naar Spanje
ze vroegen ons voor een annulerings verzekering
dat hebben we gedaan want de reis was pas volgend jaar in mei
maar nu komt het we gaan uit mekaar en de anulering telt niet
of je moest getrouwd zijn of samen wonend
dat waren we beiden niet
we hadden ieder ons eigen huisje
ze hebben ons niet verteld dat we dan getrouwd moeten zijn of samenwonend
we konden ten alle tijden annuleren
maar nu moeten we annuleren
en moeten nog eens 240 euro er boven op gaan betalen
want het was geen geldige reden omdat we niet getrouwd waren en niet samen wonend
ik vind wel dat ze ons goed moeten inlichten voor dat ze wat verkopen
nu zijn we ons geld kwijt en moeten daar boven op weer 240 betalen
het is dan geld klopperij
Je haalt 2 zaken door elkaar, namelijk het annuleren van de reis en het claimen van annulerings kosten bij de annulerings verzekering.
Allereerst het annuleren. Het gaat om een reis voor volgend jaar mei. Volgens de ANVR voorwaarden kost het annuleren dan alleen de aanbetaling, meer niet. Dit staat in artikel 12 van de annulerings voorwaarden van de ANVR. Je krijgt van D-Reizen een zogenaamde annulerings nota, waarop de kosten vermeld staan.
Pas met die nota kun je eventueel een claim indienen bij de annulerings verzekering. Hierbij is D-Reizen niet meer dan een tussen persoon. Zij moeten je het formulier geven. Dit vul je in en stuur je met de annulerings nota naar de verzekeraar (bij D-Reizen is dit volgens mij UniGarant). Het is dus niet D-Reizen, die bepaald of je claim terecht is, maar de verzekeraar. Als D-Reizen niet mee wil werken, dan kun je het formulier ook downloaden. Met een goed verhaal is er een reeele kans dat je het geld gewoon terug krijgt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: bedrogen door D Reizen

Ongelezen bericht door sjohie »

Har06 schreef:
rozemarijntje schreef:Verzekering kan tot wk ?? na boeking afsluiten..
Natuurlijk kan D Reizen ook eens naar zich zelf kijken, bij het invullen van de annuleringspapieren verschijnen er 2 verschillende namen met bijbehorende postadressen, een juiste info zou toch op z,n plaats zijn geweest van de jongenlui acher de balie bij D Reizen.

Enige coulance of tip voor een reisomboeking is toch op zijn plaats?.

Wie leest nu alle kleine lettertjes van de A V door ?,om naar de AV tev verwijzen lijkt me een dooddoener:)
Liefdadigheid is voor kerken, niet bedrijven. Je sluit een zakelijke overeenkomst, met rechten en verplichtingen aan beide kanten, en het forum staat hier vol met reisorganisaties die na boeken nog prijzen aanpassen, conform voorwaarden, en daar steigert de consument in kwestie ook altijd lekker van. Nou is het eens andersom, en moeten ze maar wat coulance tonen? Beetje meten met 2 maten in mijn ogen.

Dirkie
Berichten: 2935
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: bedrogen door D Reizen

Ongelezen bericht door Dirkie »

sjohie schreef:
Har06 schreef:
rozemarijntje schreef:Verzekering kan tot wk ?? na boeking afsluiten..
Natuurlijk kan D Reizen ook eens naar zich zelf kijken, bij het invullen van de annuleringspapieren verschijnen er 2 verschillende namen met bijbehorende postadressen, een juiste info zou toch op z,n plaats zijn geweest van de jongenlui acher de balie bij D Reizen.

Enige coulance of tip voor een reisomboeking is toch op zijn plaats?.

Wie leest nu alle kleine lettertjes van de A V door ?,om naar de AV tev verwijzen lijkt me een dooddoener:)
Liefdadigheid is voor kerken, niet bedrijven. Je sluit een zakelijke overeenkomst, met rechten en verplichtingen aan beide kanten, en het forum staat hier vol met reisorganisaties die na boeken nog prijzen aanpassen, conform voorwaarden, en daar steigert de consument in kwestie ook altijd lekker van. Nou is het eens andersom, en moeten ze maar wat coulance tonen? Beetje meten met 2 maten in mijn ogen.
D-Reizen is in deze niet de verzekerings maatschappij en hoeft/kan dus geen coulance tonen bij de annulering. Zij zijn slechts een 'tussenpersoon', die niets meer doet dan het invullen van een formulier. Ook bij omboeken moeten annulerings kosten betaald worden, maar daarvoor kun je bij D-Reizen een omboek verzekering afsluiten dacht ik. De annulerings kosten worden overigens niet door D-Reizen bepaald, maar door de reisorganisatie, waar de reis bij geboekt is.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: bedrogen door D Reizen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja maar geloof dat we niet zo mogen denken...

D-reizen Webcare
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 okt 2010 18:32

Re: bedrogen door D Reizen

Ongelezen bericht door D-reizen Webcare »

Hoi cici241,

Is de reis al geannuleerd of kunnen we kijken of het mogelijk is dat iemand anders mee gaat op reis?
Je kunt mailen naar [email protected] maar je kunt natuurlijk ook naar 1 van onze D-reizen winkels toekomen.

Met vriendelijke groet,
D-reizen Webcare

petersaga
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 nov 2012 16:06

Re: bedrogen door D Reizen

Ongelezen bericht door petersaga »

Nou je kunt tegen hun zeggen hey julie hebben niks tegen ons gezecht over dat of je kunt gewoon aanklagen

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: bedrogen door D Reizen

Ongelezen bericht door nevermind »

petersaga schreef:Nou je kunt tegen hun zeggen hey julie hebben niks tegen ons gezecht over dat of je kunt gewoon aanklagen
Ok, en nu als fotograaf! :lol: :lol: :lol:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: bedrogen door D Reizen

Ongelezen bericht door Har06 »

petersaga schreef:Nou je kunt tegen hun zeggen hey julie hebben niks tegen ons gezecht over dat of je kunt gewoon aanklagen

D reizen biedt zelden als tussenpersoon een oplossing, gelukkig worden dit soort tussenpersonages achterhaald door de vele internet boeking mogelijkheden

Gesloten