Booking.com

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Joel123

Booking.com

Ongelezen bericht door Joel123 »

Hallo allemaal,

Wellicht is dit onderwerp vaker aangesneden, in dat geval mijn excuus daarvoor.

Ik vroeg me af wat de formeel de plichten zijn van Booking.com wanneer een accommodatie niet voldoet aan wat er geadverteerd wordt? Zijn zij, Booking.com, dan verantwoordelijk om dit op te lossen of be je dit zelf in overleg met de accommodatie.

Ik ben eerder dit jaar op vakantie gegaan en heb via Booking een appartement gehuurd. Dit deed op vele vlakken niet aan de eisen. Lees, het was niet schoon, er was geen werkende wifi, lekkende kraan, verstopte afvoer in de douche, een dakterras dat 5 uur per dag toegankelijk was etc. Er waren nog een aantal zaken. De accommodatie was nauwelijks bereikbaar en alleen per mail. Wanneer ze eens reageerden werd is niets opgelost. Ik heb ook Booking gecontacteerd, die ook probeerden met de accommodatie contact te krijgen maar hen lukte dat uiteraard ook niet. Vervolgens trokken zij hun handen ervan af.

Ik heb heb Booking gevraagd om mij ergens anders naartoe te verplaatsen, maar zij konden dit niet doen zonder toestemming van de accommodatie zelf. Ik vind dit ver van logisch. Klopt dit, rechtmatig?
Alvast bedankt!

Jablan
Contacteer:

Re: Booking.com

Ongelezen bericht door Jablan »

Het klopt.

Booking is alleen een bemiddelaar.
De voorwaarden van Booking voor verhuurders zijn wel dwingend - de opgegeven informatie moet kloppen en als dat niet zo is, mag jij als klant een klacht indienen. Wellicht krijg je een deel van je geld terug. Maar verwacht hier niet te veel van: het duurt lang voordat er iets gebeurt.

Sinds Booking fors heeft gesnoeid in het personeelsbestand (Corona!), is de kwaliteit duidelijk minder geworden. Controleer daarom altijd de reviews, zowel recente als iets oudere.

Arizonakid

Re: Booking.com

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Booking is een broker die vertrouwd op correctie informatie van de verhuurders die gebruik maken van hun platform.
Altijd zelf even google gebruiken over de accomodatie die je wilt boeken voorkomt een hoop gezeik.
Zeker wel klagen bij Booking, maar kans op een compensatie is gering.

Plaats reactie