LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Borg Hertz retour

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Gerard2605
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2013 17:04

Borg Hertz retour

Ongelezen bericht door Gerard2605 »

Ruim een week geleden hebben we onze Hertz huurauto teruggebracht naar het verhuurkantoor in Glasgow. Er waren geen problemen, we kregen de bevestiging dat alles in orde was en de borg reservering op onze creditcard direct vrijgegeven zou worden (op het moment van inleveren van de auto, per direct dus). Na een paar dagen merkte ik dat dit niet het geval was. Ik mailde met Hertz in NL (waar ik geboekt heb). Geen reactie. Ik mail naar Hertz in Glasgow, ook geen reactie. Ik probeer het verhuurkantoor in Glasgow telefonisch te pakken te krijgen via twee verschillende nummers met als enig resultaat een bezet-toon. Na wat aandringen via de mail krijg ik bericht dat ik maar een bepaald telefoonnummer moet bellen in Nederland. Een telefoonnummer wat op dat moment ook niet bereikbaar is. Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd terwijl 1 signaal van mijn kant dat er iets niet goed is gegaan (dat kan op zich de beste overkomen) toch voldoende moet zijn om dit opgelost te krijgen? Hoe kan ik zonder al te veel moeite Hertz er toe aanzetten dat ze gewoon doen wat ze moeten doen?

Sarah40
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jun 2013 15:51

Re: Borg Hertz retour

Ongelezen bericht door Sarah40 »

Borg wordt op een creditcard automatisch na 20 dagen weer vrijgegeven. Zie ook de FAQ van je creditcard aanbieder. Zelf met Rent a Car gehad. De 'reservering' wordt automatisch na 20 dagen opgeheven. Schrok mezelf ook dood. Maar alles komt dus automatisch goed

Gerard2605
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2013 17:04

Re: Borg Hertz retour

Ongelezen bericht door Gerard2605 »

Dat is een geruststelling, maar het is toch te gek dat Hertz hier zomaar mee weg komt. Scheelt natuurlijk in administratie kosten als je wacht totdat het vanzelf gebeurt in plaats het direct zelf vrijgeven van de borg. Bovendien had ik erop gerekend dat ik tijdens het vervolg van de vakantie (de periode zonder huurauto) weer de beschikking had over dit bedrag op de credit card zoals door Hertz bevestigd. Dit bleek niet zo te zijn wat op het moment waarop ik daarachter kwam tot een vervelende situatie leidde. En Hertz zit maar achterover en reageert maar niet op telefoontjes en mails hierover. Volgens mij handelen alle autoverhuurbedrijven zo (niet alleen wat terugbetalen borg betreft maar ook mbt verzekeringskosten en onverwacht hoge bedragen die ingehouden worden op je credit card) en daarom sta je als consument met de rug tegen de muur. Take it or leave it. Typisch iets waar je als consumenten organisatie wellicht tegen kunt optreden. Hertz bestookt mij (een zeer gewaardeerde gold member!) ondertussen wel met allerlei aanbiedingen via de mail........salesgerichte organisatie die niet begrijpt dat je juist zoveel kunt winnen (in omzet) als je de focus legt op klantgerichtheid in plaats van arrogantie en selling & yelling.

navigator15
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 sep 2013 00:19

Re: Borg Hertz retour

Ongelezen bericht door navigator15 »

Gerard2605 schreef:niet alleen wat terugbetalen borg betreft maar ook mbt verzekeringskosten en onverwacht hoge bedragen die ingehouden worden op je credit card) en daarom sta je als consument met de rug tegen de muur. Take it or leave it. Typisch iets waar je als consumenten organisatie wellicht tegen kunt optreden. Hertz bestookt mij (een zeer gewaardeerde gold member!) ondertussen wel met allerlei aanbiedingen via de mail........salesgerichte organisatie die niet begrijpt dat je juist zoveel kunt winnen (in omzet) als je de focus legt op klantgerichtheid in plaats van arrogantie en selling & yelling.
Als je de voorwaarden hebt gelezen weet je waar je aan toe bent. Logisch dat er verzekeringskosten in rekening worden gebracht en waarschijnlijk dus ook een stuk borg die je moet betalen. Voordat je in zee gaat om een auto te huren moet je jezelf gewoon goed informeren. Kom je ook niet voor verrassingen te staan.
Tevens is het zo dat mailing gewoon automatisch gebeurd. Wat je klacht betreft is het duidelijk een geval van je niet goed voorgelezen te hebben.

Gesloten