LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BTI - Europa raadsel

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door MLF »

BTI - Europa raadsel

Heeft iemand hier ook bericht van gekregen?
Ik lach me de tranen in mijn broek, ik heb een reis gewonnen ivm een Europa-raadsel.
Natuurlijk heb ik er niet aan mee gedaan, dus dit klopt van geen kanten.
Op 24 juni word ik verwacht in een partycentrum en daar krijg ik mijn tickets overhandigd twv 318 euro, 3 dagen Eifel, 2 overnachtingen, ontbijt enz.

Nu ben ik toevallig vrij die ochtend, dus ik ga ff kijken hoe deze oplichterij te werk gaat. Wat me dit gaat kosten dus. :lol:

http://www.bti-gmbh.info/

Ciske de Rat
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2008 20:15

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door Ciske de Rat »

Ik heb ook zo'n brief gekregen, dacht eerst dat het echt was maar het zag er niet betrouwbaar uit; het lijkt mij dat als je wat wint er nooit op staat dat het belangrijk is. Ik ben uitgenodigd op 30 juni.

TS nachtmerrieofsprookje?
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mei 2008 16:00

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door TS nachtmerrieofsprookje? »

:D
Laatst gewijzigd door TS nachtmerrieofsprookje? op 17 mei 2009 03:40, 1 keer totaal gewijzigd.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door MLF »

Tuurlijk teken ik niets.
Ik neem een camera mee, ik hoop dat ik stiekem kan filmen.

Overigens staat er dat ik iedereen mee kan nemen maar vol is vol.
Is het vol en kan ik er niet in dan kunnen ze me de prijs meteen overhandigen en ga ik naar huis :lol:

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door MLF »

Ik ben een uurtje geweest, ze zijn nog bezig maar ik heb geen tijd.
Het is een reisorganisatie die niet adverteerd omdat het teveel geld kost dus doen ze het zo.
Adressen kopen ze, die van klanten dus, want ik heb niet aan een prijsvraag meegedaan.
Ze verkochten het eerste uur iets van 6 reizen naar oa Zwitserland, Italie, Duitsland voor ca 300 á 400 euro.

Bij binnenkomst krijgt iedereen een briefje waar alles op ingevuld moet worden, naam adres enz, dat is voor het eten.
Niet helemaal waar, het gaat in de champagnekoeler en 10 mensen worden eruit getrokken voor kortingsbonnen cq reischeques á 150 of 200 euro, ligt aan de bestemming (wat de man heeft verteld).
De mensen die niet worden uitgelood krijgen ze ook.
Maar of je ze wel ff alvast wilt invullen.
Data van de reis is al bekend.

De reis is per bus en tussendoor overnachten voor men op plaats van bestemming komt.
De reis wordt gedaan met mensen uit de buurt, dus niet via Groningen, Maastricht, Amsterdam.

Ik kreeg mijn gewonnen reis uiteraard niet mee, want het had een half uur uitleg nodig, dat wou die ook niet ff snel doen.

Ik ga er van uit dat het niet klopt.
Ik heb wel gefilmd, niet duidelijk, het leek of hij mij steeds aan keek, dus ik was voorzichtig.
Ik moet het zelf nog nakijken, ben net terug.

rosemarie1966
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2008 21:07

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door rosemarie1966 »

Hallo,

Mijn moeder kreeg ook een brief van BTI waarin staat dat ze een prijs naar de eiffel heeft gewonnen voor 3 dagen.Het antwoord dat ze gegeven had was goed,euro??
Ze kan zich niets herinneren hiervan.Ze moet 24 july ergens naartoe toe en ze is ervan overtuigd dat ze echt een vakantie gewonnen heeft.
Ik maak me wel ongerust omdat mijn moeder zich snel over laat halen en al heel snel als ze het woord gewonnen hoort.
Is dit nu bedrog??

Rosemarie

Julian_88
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2008 23:45

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door Julian_88 »

Hallo allemaal,

Mijn moeder had dezelfde brief gehad en aangezien ze nogal vaak aan puzzels meedoet vernam ze dat ze dit ook werkelijk gewonnen had.

Ik ben zelf (20) en heb deze gehele marketing stunt/oplichterij bijgewoond. Wat mij opviel was dat deze Monique (het was een vrouw) Exact hetzelfde gladde praatje ophield als ik heb vernomen op deze site en op andere sites voor soortgelijke gevallen.

Alles ging ook exact in dezelfde werking... mensen kregen checks ter waarde van 150-200 euro p.p voor reizen van 7 dagen die anders 500 euro zouden kosten (En ook heel toevallig, de persoon die het meest kritisch was... ik dus... ontving de eerste cheque.)

Het waren de volgende reizen:
Toscane (Italië)
Hongarije
Zwitserland
Duitsland

Het verbaasde mij hoeveel mensen deze reizen ook werkelijk boekte nadat ze zogenaamd een reis cheque hadden gewonnen (Zelfs mensen die niet wonnen kregen later ook zo'n reis cheque als ze het graag wilde.)

Ook moesten er bij die reizen METEEN contant 21 euro betaald worden voor administratie kosten.

Ik was zwaar kritisch en mij keek ze dus ook zeker bijna het hele gesprek niet aan. Waarschijnlijk omdat er bijna alleen maar 60+ zaten en ik daar als 20 jarige zat. Ook viel mij op dat ze een psychologisch spel speelde... Ze praatte infeite schuld gevoelens aan omdat dit allemaal zo zwaar werk was en er altijd mensen bij waren die sagerijnig waren en nooit tevreden waren met het gene wat ze wonnen. Het was immers allemaal zo geweldig en we kregen het allemaal GRATIS... niets moest en je kreeg het allemaal maar!

We kregen wat te eten, en erna kwam de ''prijs uitreiking'' Hier kwam dus weer een adertje onder het gras... er moest namelijk 30 euro p.p. meteen contant betaald worden als administratie kosten voor de reis. Dus je moest meteen contant 60 euro betalen voor een papiertje waar dus je prijs op stond. Ik zei al meteen tegen mijn moeder dat iedere oplichter dit geld zomaar in zijn zak kon steken en ervandoor kon gaan en dat dan iedereen naar zijn geld kon fluiten. Ook vond ik 60 euro belachelijk veel voor administratie kosten, dit heb ik ook zeker nog nooit meegemaakt. Ondanks dat ik sommige mensen vertelde hoe dit in elkaar stak deden deze het TOCH! Ik kon het gewoon niet begrijpen dat mensen zich zo beet laten nemen omdat dit allemaal zo geweldig lijkt. Ze zeiden, ja 60 euro is toch niet veel voor zo'n reis? Waarop ik antwoorde: Ik hoop werkelijk dat er uberhaubt een reis is als u daar staat op de desbetreffende datum om te vertrekken.

Ik heb zelf contact opgenomen met de politie en die ging er iemand achter aan zetten om te bekijken of hier al meerdere klachten over waren. Zelf vind ik dat dit soort pratijken op moeten houden, ze misleiden voornamelijk oude mensen omdat deze oude mensen niet het besef hebben dat ze eigenlijk helemaal niks gewonnen hebben en dat het eigenlijk helemaal niet goedkoop is.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door MLF »

Ik ben blij dat u dit verhaal heeft verteld.
Ik moest eerder weg omdat ik moest werken en ik wou per sé het addertje onder het gras weten. Daarom was ik heen gegaan.

Toen ik daar was, was ik ook de jongste en de andere 22 (ik heb 23 mensen geteld) waren ouder en allen Surinaams.

chelly33
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2008 20:49

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door chelly33 »

Ook mijn schoonouders (60+) hebben een brief gehad met dezelfde mededeling dat ze een reis hebben gewonnen.
Is er al iemand daadwerkelijk met deze organisatie op reis geweest of is er al iemand die op reis had moeten gaan en dat het niet doorging?

60 euro administratie kosten is inderdaad belachelijk hoog, maar als dat het enige is dat betaald moet worden, dan valt het wel weer mee. Ik denk dat veel mensen zo denken namelijk.

Ook ik denk dat de reizen niet doorgaan, ik heb mijn schoonouders ook geadviseerd niet te gaan.

Ik ben heel benieuwd hoe dit nu verder gaat.

Groetjes CHelly

rosemarie1966
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2008 21:07

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door rosemarie1966 »

ik zou ook graag meer willen weten hierover?

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door MLF »

In mijn 1e bericht ziet u een link van hun site.

z12
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jun 2008 17:51

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door z12 »

mijn moeder heeft ook een reis "gewonnen".

zij wordt op 30 juli verwacht in een restaurant, waar zij de reis in ontvangst mag nemen.

ik heb haar maar gewaarschuwd.

TS nachtmerrieofsprookje?
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mei 2008 16:00

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door TS nachtmerrieofsprookje? »

--
Laatst gewijzigd door TS nachtmerrieofsprookje? op 17 mei 2009 02:49, 2 keer totaal gewijzigd.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door MLF »

Ze zwaaien rond met kortingen. Ze bieden bepaalde reizen aan, allemaal met de bus en op alles zit korting.
Het klinkt zo goedkoop dat de mensen de reis wel willen.

Jeroendetippe
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2008 15:16

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door Jeroendetippe »

Café Restaurant De Tippe
Lesturgeonplein 5a
8381 BX Vledder
www.detippe.nl
[email protected]
Laatst gewijzigd door Jeroendetippe op 23 jul 2008 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Zahra
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2008 14:26

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door Zahra »

Ook ik heb vandaag een brief ontvangen waarin mij wordt medegedeeld dat ik een van de prijswinnaars ben. Het gaat hier ook weer om dezelfde reis naar de Eifel t,w,v, EUR 318. Ik mag de prijs op 28-7-08 komen afhalen in Het Galjoen in Dronten. Uiteraard ben ik niet van plan om te gaan.
Volgens mij kunnen de 'winnaars' -en de mensen die de reis 'gewoon' kopen- wel echt op reis, maar gaat het om -LET OP- zgn. verkoopreizen. Dus tijdens die 3-daagse reis word je ook weer van alles aangepraat en verkocht.
Ik krijg wel vaker brieven en folders van dergelijke 'reisaanbieders', zoals eerder van Mercator-reizen. Dat is net zo'n club, alleen heeft BTI een veel agressievere verkoopwijze.
Hoe die bedrijven aan mijn NAW-gegevens zijn gekomen, dat weet ik niet precies. Ik ben nimmer met zo'n reisje meegeweest (als 29-jarige!). Ik heb een hele tijd Yves Rocher ervan verdacht dat ze adressen van klanten verkopen; dat is namelijk een van de weinige bedrijven waar ik ooit iets bij besteld heb. Maar ja, dat kan ik natuurlijk nooit 'hard maken'.

Jeroendetippe
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2008 15:16

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door Jeroendetippe »

Beste,

Na het plaatsen van ons vorige bericht over de prijsuitreiking bij De Tippe in Vledder waarvan wij geen reservering zouden hebben ontvangen wijzigen wij bij deze.

De reservering is gemaakt door BTI.
Dus genodigden zijn uiteraard welkom.

Met vriendelijke groet,

Jeroen Kiewiet
Café Restaurant De Tippe
Lesturgeonplein 5a
8381 BX Vledder
www.detippe.nl
[email protected]

mberthol
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2008 19:07

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door mberthol »

Hallo,hierbij even een reactie op het bericht van Zahra:
Wat me opvalt in je bericht is dat je meldt niet eerder met een dergelijke reis mee te zijn geweest, terwijl je wel weet te melden dat BTI een veel agressievere verkoopmethode heeft dan Mercator. Ik snap niet hoe je dat kunt weten?!
Op deze manier benadeel je een bedrijf ten onrechte en bovendien loop je het risico aangeklaagd te worden wegens laster. Je kunt uiteindeijk pas oordelen als je met deze reis bent meegeweest. Ook het feit dat er een verkoopdemonstratie gaat plaatsvinden, is volgens mij niet gebaseerd op realiteit.
Ik heb in april een reis geboekt, heb daar gehoord dat de eerste reizen pas in oktober starten en ga zelf in november. Ik heb alle papieren al binnen en ben vol vertrouwen.

HHi
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 dec 2007 10:12

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door HHi »

Wij hebben wat gewonnen van deze bloedhonden.
Een reis naar de Eiffel voor 3 dagen omdat we hebben meegedaan aan de Euro prijsvraag. Je reinste leugen dus!

De volgende mensen die graag opgelicht willen worden kunnen op 19 augustus 14.00 uur gaan naar:

Café Zaal De Piep'n
Oosteinde 29-31
7671 AR Vriezenveen

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: BTI - Europa raadsel

Ongelezen bericht door MLF »

Dat is de intentie van de brief.
Zij zeggen u dat de adressen zijn gekocht, die eerste post.
Ik had nl ook nooit ergens aan meegedaan.

Gesloten