LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Creditcard

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
grasshopper
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jan 2013 09:39

Creditcard

Ongelezen bericht door grasshopper »

Hallo.

Een vreemde zaak, wat ons is overkomen in Spanje.

Ze hebben ons berooft van onze bankpassen, en transachties gedaan.
Van de RABO BANK 3 X 78,70 en van de creditcard 1 X 78,70 dat alles zonder pincode(s).

De RSD schrijft in een brief dat de schadeclaim is afgewezen, in verband met schending van de geheimhoudingsplicht van de pincode.

Bezwaar aangetekend, daar een reactie op gekregen, daar stond in, dat de afzender van de brief, had begrepen van de RSD dat de eerste genoemde brief, niet aan mij had verstuurd had moeten worden.
De reden van de afwijzing die daarin staat is niet correct. De afwijzing zelf is wel terrecht.
Snappen jullie het nog?
Verder staat er in de brief.:
Bij beoordeling van een schadeclaim, wordt gekeken naar de algemene voorwaarden. Daarnaast wordt rekening gehouden met uitspraken die de Ombudsman en/of Geschillencommissie Financiele Dienstverlening in soort gelijken zaken hebben gedaan.
In de voorwaarden staat beschreven dat na verlies of diefstal van een creditcard, een eigen risico voor de klant van toepassing is van 150,00 euro. Als de klant zich aan alle voorwaarden heeft gehouden, dan wordt de rest door de bank vergoed.
Ik ben bestolen, en ik draai voor de kosten op, welke wereld leven we nu?
De RABO BANK, weet niet wat ze ons aan doen, met deze uitspraak, heeft U dit weleens meegemaakt, je staat daar zonder 1 cent, lijkbleek, en daarna al dat geregel en het wachten op uitspraken, we zijn er nu al meer dan 3 maanden er mee bezig, en 78,70 is voor ons veel geld. Je vakantie is niet zoals de vakantie moet zijn. Je vertrouwd geen mens meer in Spanje. U wilt niet weten hoe onze terug reis was naar Nederland, 2 mensen die met een trauma naar huis reden. En nu ik met deze brief bezig ben, krijg ik een naar gevoel. Deze bende moet gestopt worden, maar door deze beslissing worden deze transactie(s) ALS legaal worden gerekend, omdat de RABO nu met de voorwaarde aankomt, kunnen zij hun gang gaan, en ALS de RABO BANK op deze manier er weinig aan doet worden ik en andere mensen hier de dupe van. Omdat zij die transactie zo laag houden. Of kennen zij de voorwaarden ook van de RABO BANK? Dat ik er voorop moet draaien en niet zij? En dat zij weten dat de bank geen actie onderneemt. Ik neem aan dat de RABO BANK wel achter deze bende aan gaat, al is het in samenwerking met de ING en ABN AMRO, of via Interpol? Wij hopen dat de RABO BANK toch nog met een coulance komt.

Edrick
Berichten: 115
Lid geworden op: 29 jan 2013 12:40

Re: Creditcard

Ongelezen bericht door Edrick »

Je hebt dat hele verhaal al eens geplaatst

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 3#p1727123

Het begint nu dan ook een beetje ongeloofwaardig te worden.

grasshopper
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jan 2013 09:39

Re: Creditcard

Ongelezen bericht door grasshopper »

Kan jij zeggen waar dat verhaal dan staat?

Het ging toen over PINNEN.
Dit verhaal gaat over de beslissing van de RABO BANK als je kan lezen.


Bedankt voor het vertrouwen.

Edrick
Berichten: 115
Lid geworden op: 29 jan 2013 12:40

Re: Creditcard

Ongelezen bericht door Edrick »

Het is toch gewoon een vervolg op hetzelfde verhaal Sjaak en daarop wilde je niet meer reageren omdat de antwoorden je niet aanstonden.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Creditcard

Ongelezen bericht door Jolijn »

grasshopper schreef:Kan jij zeggen waar dat verhaal dan staat?
Het ging toen over PINNEN.
Dit verhaal gaat over de beslissing van de RABO BANK als je kan lezen.
Dat verhaal staat in de link die @Edrick geplaatst heeft. :)

Roned70
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2013 13:20

Re: Creditcard

Ongelezen bericht door Roned70 »

Van welke bank is het nou afgeschreven? De ING, Rabobank of de ABN Amro bank.
Je noemt iedere keer een andere bank. Klopt geen ene reet van je verhaal.
Heb het zelfde stuk ook bij het pinnen gelezen.

Nicolaz
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 jan 2007 19:13

Re: Creditcard

Ongelezen bericht door Nicolaz »

Het kan wel degelijk, hier wordt geschreven hoe:
http://www.automatiseringgids.nl/opinie ... der-pinnen

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Creditcard

Ongelezen bericht door ruud_a »

grasshopper schreef:Hallo.

Een vreemde zaak, wat ons is overkomen in Spanje.

Ze hebben ons berooft van onze bankpassen, en transachties gedaan.
Van de RABO BANK 3 X 78,70 en van de creditcard 1 X 78,70 dat alles zonder pincode(s).

De RSD schrijft in een brief dat de schadeclaim is afgewezen, in verband met schending van de geheimhoudingsplicht van de pincode.

Bezwaar aangetekend, daar een reactie op gekregen, daar stond in, dat de afzender van de brief, had begrepen van de RSD dat de eerste genoemde brief, niet aan mij had verstuurd had moeten worden.
De reden van de afwijzing die daarin staat is niet correct. De afwijzing zelf is wel terrecht.
Snappen jullie het nog?
Verder staat er in de brief.:
Bij beoordeling van een schadeclaim, wordt gekeken naar de algemene voorwaarden. Daarnaast wordt rekening gehouden met uitspraken die de Ombudsman en/of Geschillencommissie Financiele Dienstverlening in soort gelijken zaken hebben gedaan.
In de voorwaarden staat beschreven dat na verlies of diefstal van een creditcard, een eigen risico voor de klant van toepassing is van 150,00 euro. Als de klant zich aan alle voorwaarden heeft gehouden, dan wordt de rest door de bank vergoed.
Ik ben bestolen, en ik draai voor de kosten op, welke wereld leven we nu?

zo werkt dat toch ook?
u bent bestolen en u bent uw geld kwijt
dat was in de tijd van Robin Hood ook al zo


De RABO BANK, weet niet wat ze ons aan doen, met deze uitspraak, heeft U dit weleens meegemaakt, je staat daar zonder 1 cent, lijkbleek, en daarna al dat geregel en het wachten op uitspraken, we zijn er nu al meer dan 3 maanden er mee bezig, en 78,70 is voor ons veel geld. Je vakantie is niet zoals de vakantie moet zijn. Je vertrouwd geen mens meer in Spanje. U wilt niet weten hoe onze terug reis was naar Nederland, 2 mensen die met een trauma naar huis reden.

en wat heeft de rabobank met uw bedorven vacantie te maken?

u had er ook voor kunnen kiezen reischeques of contant geld mee te nemen in plaats van een creditcard en bankpassen


En nu ik met deze brief bezig ben, krijg ik een naar gevoel. Deze bende moet gestopt worden, maar door deze beslissing worden deze transactie(s) ALS legaal worden gerekend, omdat de RABO nu met de voorwaarde aankomt, kunnen zij hun gang gaan, en ALS de RABO BANK op deze manier er weinig aan doet worden ik en andere mensen hier de dupe van. Omdat zij die transactie zo laag houden. Of kennen zij de voorwaarden ook van de RABO BANK? Dat ik er voorop moet draaien en niet zij? En dat zij weten dat de bank geen actie onderneemt. Ik neem aan dat de RABO BANK wel achter deze bende aan gaat, al is het in samenwerking met de ING en ABN AMRO, of via Interpol? Wij hopen dat de RABO BANK toch nog met een coulance komt.
ik zou het bij de verenigde naties proberen
probeer het onder het kopje rechten van de mens

Gesloten