Creditcardgegevens niet veilig bij Booking.com
-
Creditcardgegevens niet veilig bij Booking.com
Vorige week een hotel geboekt via booking.com, ze vroegen om mijn creditcard gegevens terwijl ik een boeking had gedaan met de afspraak om in het hotel te betalen.
Vandaag ontdekte ik dat ik een ander creditcard nummer had gekregen vanwege vermoedens van fraude bij Ingbank. Er was geprobeerd om via booking.com geld af te schrijven en nog door 2 andere vreemde bedrijven of iets dergelijks.
Toen ik een klacht hierover in wilde dienen bij booking.com kreeg ik geen gehoor en kon ook geen mail sturen hierover. Ik zag op internet heel veel klachten hierover. Snap niet dat dit al jaren aan de gang is en dat hier nog nooit maatregelen tegen genomen zijn. Gegevens zijn dus niet veilig bij hun.
Vandaag ontdekte ik dat ik een ander creditcard nummer had gekregen vanwege vermoedens van fraude bij Ingbank. Er was geprobeerd om via booking.com geld af te schrijven en nog door 2 andere vreemde bedrijven of iets dergelijks.
Toen ik een klacht hierover in wilde dienen bij booking.com kreeg ik geen gehoor en kon ook geen mail sturen hierover. Ik zag op internet heel veel klachten hierover. Snap niet dat dit al jaren aan de gang is en dat hier nog nooit maatregelen tegen genomen zijn. Gegevens zijn dus niet veilig bij hun.
Re: Creditcardgegevens niet veilig bij Booking.com
Dus u kreg ongevraagd en ongemeld zomaar een ander creditcardnummer van ING?
-
Weet je zeker dat het bericht van de ING geen phising bericht is? Normaliter krijg je niet zo maar een nieuwe creditcard. Dat is een actie die je zelf moet opstarten.
Daarnaast, hoe zou de bank moeten weten of een afschrijving onterecht is. Dat kunnen ze helemaal niet weten tenzij jij dat zelf eerst aangeeft.
Daarnaast, hoe zou de bank moeten weten of een afschrijving onterecht is. Dat kunnen ze helemaal niet weten tenzij jij dat zelf eerst aangeeft.
Neem als de wiedeweerga contact op met ING. Dit lijkt mij heel verdacht.J. Hollestelle schreef: ↑09 mei 2023 19:50Vorige week een hotel geboekt via booking.com, ze vroegen om mijn creditcard gegevens terwijl ik een boeking had gedaan met de afspraak om in het hotel te betalen.
Vandaag ontdekte ik dat ik een ander creditcard nummer had gekregen vanwege vermoedens van fraude bij Ingbank. (...)
slechte situatie. Nu weet ik dat ik niet met ze moet rotzooien.
-
Als de bank verdachte afschrijving(spoging)en ziet, dan bellen ze je op. En je kan zelf daarna het echte banknummer bellen om te controleren of zo'n telefoontje geen phising is.
-
U maakt het 1 keer mee en daarom gebeurd dit al jaren? Die logica zie ik niet.J. Hollestelle schreef: ↑09 mei 2023 19:50Snap niet dat dit al jaren aan de gang is en dat hier nog nooit maatregelen tegen genomen zijn. Gegevens zijn dus niet veilig bij hun.
Ik heb het ook eens gehad dat de site waar ik besteld had gehacked was en ik de volgende dag gebeld werd door de cc maatschappij. Er word in de gaten gehouden wat er gebeurd.Methusalah schreef: ↑10 mei 2023 10:54Weet je zeker dat het bericht van de ING geen phising bericht is? Normaliter krijg je niet zo maar een nieuwe creditcard. Dat is een actie die je zelf moet opstarten.
Aygulf
vindt dit leuk
Zomaar ineens een nieuw creditcard nummer, bel als de wiedeweerga de ING op. Dit kan helemaal niet !J. Hollestelle schreef: ↑09 mei 2023 19:50Vandaag ontdekte ik dat ik een ander creditcard nummer had gekregen vanwege vermoedens van fraude bij Ingbank.
Kreeg vanochtend ook een mail van de ABN AMRO, ik moest aan de dubbel verificatie. Enge types, heb daar helemaal geen rekening !
Aygulf
vindt dit leuk
Je snapt toch hopelijk ondertussen wel dat die mail niet van abnamro was?BL2 schreef: ↑12 mei 2023 01:56Zomaar ineens een nieuw creditcard nummer, bel als de wiedeweerga de ING op. Dit kan helemaal niet !J. Hollestelle schreef: ↑09 mei 2023 19:50Vandaag ontdekte ik dat ik een ander creditcard nummer had gekregen vanwege vermoedens van fraude bij Ingbank.
Kreeg vanochtend ook een mail van de ABN AMRO, ik moest aan de dubbel verificatie. Enge types, heb daar helemaal geen rekening !
-
ING is erg scherp.
Aantal jaren geleden in Engeland op vakantie
Auto voor onderhoud in de garage in Londen
Wordt gebeld door onbekend nummer: niet opgenomen. Ik heb vakantie
Volgende dag ING pas geblokkeerd
ING gebeld. Afdeling fraude zag aantal grote transacties in Londen en vond dat verdacht. Hadden geprobeerd mij te bellen, maar ik was niet bereikbaar.
Vandaar kaart geblokkeerd en direct een nieuwe naar mijn huis gestuurd.
Gelukkig had ik nog een andere pas bij me voor de rest van de vakantie
Aantal jaren geleden in Engeland op vakantie
Auto voor onderhoud in de garage in Londen
Wordt gebeld door onbekend nummer: niet opgenomen. Ik heb vakantie
Volgende dag ING pas geblokkeerd
ING gebeld. Afdeling fraude zag aantal grote transacties in Londen en vond dat verdacht. Hadden geprobeerd mij te bellen, maar ik was niet bereikbaar.
Vandaar kaart geblokkeerd en direct een nieuwe naar mijn huis gestuurd.
Gelukkig had ik nog een andere pas bij me voor de rest van de vakantie
Tja, waarom zou je ook een telefoontje aannemen als je gebeld wordt.
Precies. Een volkomen legitieme reden dus.
Beste , ik wilde vandaag een hotel boeken op booking.com , ze vragen dan je creditcardgegeven maar je kan niet kiezen voor mastercard .; alleen visa kun je kiezen . Dit is alleen bij een PC boeking , toen ik de boeking op de tablet deed kwam ik er wel door heen
zijn er meer leden die hier tegen aan liepen/ lopen
Mvg Hans
zijn er meer leden die hier tegen aan liepen/ lopen
Mvg Hans