LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] doorlopende reis/annuleringsverzekering

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
cieta

doorlopende reis/annuleringsverzekering

Ongelezen bericht door cieta »

Al jarenlang heb ik een doorlopende reis/annuleringsverzekering bij i.a.k. Voor het eerst heb ik een claim ingediend en over de afhandeling ben ik het totaal niet eens.
In augustus ben ik met mijn nicht op vakantie gegaan naar Amerika.Op de 2e dag kreeg zij een zwaar auto-ongeluk,waar zij 4 botbreuken(waaronder 2 in haar rug) aan overhield,dus haar,maar ook mijn vakantie was meteen over.Na haar ziekenhuis opname heeft zij bij onze familie op bed gelegen totdat ze toestemming kreeg om terug naar huis te mogen vliegen.We zijn wel uitstekend geholpen door de alarm centrale.Nu heeft zij haar claim ingediend bij haar reis/annuleringsverz. bij i.n.g. en zij krijgt buiten (haar andere onkosten) voor ticket en het verblijf 1354e terug,terwijl ik voor dezelfde claim 454e terug krijg en die zijn voor de 9 dagen dat wij eerder zijn teruggekomen,voor de niet genoten reis-dagen,zeggen ze.Ik heb hun gevraagd of dat ze dachten, dat ik die andere 3 weken toen ik aan het bed van mijn nicht zat wel genoten heb van mijn vakantie? Zo ver van huis en dan zo'n traumatische ervaring meemaken.Maar ik had volgens de medewerker aan de telefoon geen "garantie annulering".Nou had ik daar nog nooit van gehoord en bij het afsluiten hebben ze mij daar ook nooit iets over gezegd. Maar mijn nicht heeft ook geen garantie annulering en die krijgt het wel uitbetaald.Dus in dit geval scheelt dezelfde claim,dezelfde reis/ann.verzekering,alleen 2 verschillende maatschappijen,900 euro!!!!

stofzuigertje

Re: doorlopende reis/annuleringsverzekering

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Naast prijs ook altijd voorwaarden vergelijken.

1 verzekeraar voor 2 personen is ook goedkoper en je zult minder vaak dit soort verschillen krijgen.

Dus welke nemen jullie volgend jaar samen?

cieta

Ongelezen bericht door cieta »

stofzuigertje schreef:Naast prijs ook altijd voorwaarden vergelijken.

1 verzekeraar voor 2 personen is ook goedkoper en je zult minder vaak dit soort verschillen krijgen.

Dus welke nemen jullie volgend jaar samen?
Ik heb al jaren bij mijn maatschappij die doorlopende verzekering en mijn nicht ook bij haar maatschappij,die ga je toch niet opzeggen omdat je toevallig 'n keer samen reist. Het gaat er mij over hoe 2 verschillende verzekeringen,zo'n verschillende regels er op na houden over dezelfde claim.

Byob

Ongelezen bericht door Byob »

Omdat iedere verzekeraar zelf zijn voorwaarden samenstelt.

En er zijn op gebied van annuleringsverzekeringen grofweg 2 dekkingen.

Een voor alleen de ongenoten reisdagen, daarover kun je nog discuseren of dat aantal wat nu vergoed wordt wel juist is?

Een andere optie is de door u genoemde garantieannulering (kan bij andere verzekeraars ook anders heten) Deze is duurder, maar betaald ook meer uit.
In bijna alle gevallen 100% van de reissom.

Gesloten