Dubbele Booking.com, laat gezin met kinderen op straat
Dubbele Booking.com, laat gezin met kinderen op straat
Hieronder in het kort, maar wel gedetailleerd, wat er allemaal is gebeurd;
1) We boeken een villa (Jade) in de buurt van Malaga. We komen aangereden uit Madrid en blijkt dat in de woning andere mensen zitten. Booking.com had al per mail en telefoon aan ons bevestigd dat alles geregeld was. Betaling was ook gedaan.
2) De eigenaar van de Villa Jade geeft aan dat zei ons niet kunnen accommoderen. Booking.com komt met het voorstel om een andere woning te huren, maar wel via AIRBNB (erg vreemd, want weken later blijkt dat als de betaling voor deze gelukt was, ik nergens recht op had, omdat de woning dan niet via Booking.com zou geboekt zijn).
Omdat deze optie mislukte (dus de woning via AIRBNB als alternatief), heeft Booking.com na veel aandringen van ons, een aantal appartementen voor ons gezocht (wel moesten we zelf weer betalen).
3) Villa Jade geeft toe dat er sprake is van overboeking, maar ze kan ons niet verder helpen . We staan op straat in de hete zon. Vervolgens zelf maar een woning gezocht en weer via Booking.com betaald, zodat ik mijn geld betaald voor de Villa Jade terug kon krijgen.
4) Weken later geven de eigenaars van Villa Jade toestemming aan Booking.com om mijn geld terug te betalen. Dus, dit is het bewijs dat Villa Jade wist van mijn reservering.
5) Terugbetaling is onderweg. Duurte nog een kleine 2 weken voordat het bedrag van bijna 1800,- werd teruggestort.
6) Na veel correspondentie eindelijk toezegging per mail dat Booking.com Euro 227,- max zullen betalen. Een paar weken later, weer een mail gekregen dat ze dit toch niet doen.
7) Ik heb de gesprekken met Booking.com opgenomen.... helaas kan ik ze hier niet uploaden.
Mijn schade:
- 6 uur buitengestaan in de hete zon met kleine kinderen
- Extra overnachting van twee appartementen: 200,- . Was 170,- euro, maar de eigenaar van de appartementen wilde nog eens 30,- cash krijgen. Booking.com heeft telefonisch bevestigd het bedrag van 170,- terug te betalen. Dus, hier zijn ze op terug gekomen.
- Booking.com heeft telefonisch bevestigd dat ik het verschil zou krijgen van de nieuwe woning 2100,- en Villa Jade (1790,50 zie bijlage 10). Totaal 309,50. Hier zijn ze ook op terug gekomen.
- Extra reistijd.
- Twee dagen van onze vakantie naar de vervelend.
- Stress bij iedereen en vooral bij de kinderen.
1) We boeken een villa (Jade) in de buurt van Malaga. We komen aangereden uit Madrid en blijkt dat in de woning andere mensen zitten. Booking.com had al per mail en telefoon aan ons bevestigd dat alles geregeld was. Betaling was ook gedaan.
2) De eigenaar van de Villa Jade geeft aan dat zei ons niet kunnen accommoderen. Booking.com komt met het voorstel om een andere woning te huren, maar wel via AIRBNB (erg vreemd, want weken later blijkt dat als de betaling voor deze gelukt was, ik nergens recht op had, omdat de woning dan niet via Booking.com zou geboekt zijn).
Omdat deze optie mislukte (dus de woning via AIRBNB als alternatief), heeft Booking.com na veel aandringen van ons, een aantal appartementen voor ons gezocht (wel moesten we zelf weer betalen).
3) Villa Jade geeft toe dat er sprake is van overboeking, maar ze kan ons niet verder helpen . We staan op straat in de hete zon. Vervolgens zelf maar een woning gezocht en weer via Booking.com betaald, zodat ik mijn geld betaald voor de Villa Jade terug kon krijgen.
4) Weken later geven de eigenaars van Villa Jade toestemming aan Booking.com om mijn geld terug te betalen. Dus, dit is het bewijs dat Villa Jade wist van mijn reservering.
5) Terugbetaling is onderweg. Duurte nog een kleine 2 weken voordat het bedrag van bijna 1800,- werd teruggestort.
6) Na veel correspondentie eindelijk toezegging per mail dat Booking.com Euro 227,- max zullen betalen. Een paar weken later, weer een mail gekregen dat ze dit toch niet doen.
7) Ik heb de gesprekken met Booking.com opgenomen.... helaas kan ik ze hier niet uploaden.
Mijn schade:
- 6 uur buitengestaan in de hete zon met kleine kinderen
- Extra overnachting van twee appartementen: 200,- . Was 170,- euro, maar de eigenaar van de appartementen wilde nog eens 30,- cash krijgen. Booking.com heeft telefonisch bevestigd het bedrag van 170,- terug te betalen. Dus, hier zijn ze op terug gekomen.
- Booking.com heeft telefonisch bevestigd dat ik het verschil zou krijgen van de nieuwe woning 2100,- en Villa Jade (1790,50 zie bijlage 10). Totaal 309,50. Hier zijn ze ook op terug gekomen.
- Extra reistijd.
- Twee dagen van onze vakantie naar de vervelend.
- Stress bij iedereen en vooral bij de kinderen.
Re: Dubbele Booking.com, laat gezin met kinderen op straat
Juridisch loket lijkt mij een goede optie.
-
- Berichten: 913
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Dubbele Booking.com, laat gezin met kinderen op straat
Lang leve de nieuwe economie waar alles goedkoper is maar een hoop bescherming van consumenten en service naar klanten ook is afgeschaft, het moet immers uit de lengte of de breedte komen. Daar u blijkbaar al uit de onderhandelingsfase bent met Booking zult u voorbereidend juridische acties moeten starten in de hoop dat dit Booking weer op andere gedachten brengt en anders zult u voor uw gelijk moeten rechten.
Re: Dubbele Booking.com, laat gezin met kinderen op straat
Ook juridisch hulp ingeschakeld. Ben benieuwd wat het gaat opleveren ....
-
- Berichten: 3409
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Dubbele Booking.com, laat gezin met kinderen op straat
Onzin. Er is geboekt bij booking.com. Die zijn verantwoordelijk.
-
- Berichten: 913
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Dubbele Booking.com, laat gezin met kinderen op straat
Blij voor TS dat jij dat allemaal al weet, dan zal een advocaat voldoende zijn voor een nette schadevergoeding. elf heb ik na de onder-leveranciers bij BOL mijn lesje wel geleerd. Je koopt toch bij BOL? Nee, helaas. En ik ben bang dat het bij Booking straks precies hetzelfde gaat.J. Deltoer schreef: ↑10 sep 2021 17:04Onzin. Er is geboekt bij booking.com. Die zijn verantwoordelijk.
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
Re: Dubbele Booking.com, laat gezin met kinderen op straat
Dat is natuurlijk onzin om te zeggen dat het door de nieuwe economie komt. Frits Bom heeft een carrière gebouwd op ellende in de reiswereld. Niks nieuws onder de zon hoor, tenzij je door de roze zonnebril denkt dat vroeger alles beter was.DeZevendeHenk schreef: ↑10 sep 2021 14:39Lang leve de nieuwe economie waar alles goedkoper is maar een hoop bescherming van consumenten en service naar klanten ook is afgeschaft, het moet immers uit de lengte of de breedte komen. Daar u blijkbaar al uit de onderhandelingsfase bent met Booking zult u voorbereidend juridische acties moeten starten in de hoop dat dit Booking weer op andere gedachten brengt en anders zult u voor uw gelijk moeten rechten.
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 913
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Dubbele Booking.com, laat gezin met kinderen op straat
Er zijn een heleboel vroegers maar ik heb inderdaad de indruk dat het twintig jaar geleden beter gesteld was met de service in de reisbranche.PeterPeters1966 schreef: ↑10 sep 2021 20:33Dat is natuurlijk onzin om te zeggen dat het door de nieuwe economie komt. Frits Bom heeft een carrière gebouwd op ellende in de reiswereld. Niks nieuws onder de zon hoor, tenzij je door de roze zonnebril denkt dat vroeger alles beter was.DeZevendeHenk schreef: ↑10 sep 2021 14:39Lang leve de nieuwe economie waar alles goedkoper is maar een hoop bescherming van consumenten en service naar klanten ook is afgeschaft, het moet immers uit de lengte of de breedte komen. Daar u blijkbaar al uit de onderhandelingsfase bent met Booking zult u voorbereidend juridische acties moeten starten in de hoop dat dit Booking weer op andere gedachten brengt en anders zult u voor uw gelijk moeten rechten.
Re: Dubbele Booking.com, laat gezin met kinderen op straat
Dat is dan een bril in het formaat van een plaat.
Re: Dubbele Booking.com, laat gezin met kinderen op straat
Heel vervelend. Je hebt https://www.juridischloket.nl/ al ingeschakeld Niet slecht, rechtsbijstandverzekering is beter.
Indien betaald met je creditcard kan je een beroep doen op aflevering garantie, maar niet op extra gemaakte kosten. Uiteraard mag je 1 keer claimen.
Indien betaald met je creditcard kan je een beroep doen op aflevering garantie, maar niet op extra gemaakte kosten. Uiteraard mag je 1 keer claimen.
Re: Dubbele Booking.com, laat gezin met kinderen op straat
Mentoris, ik ben erg benieuwd hoe eea is afgelopen. Ik heb recent soortgelijke ervaring opgedaan met Booking.com. Het is schandalig hoe ze mij met kinderen letterlijk (wintersport) in de kou hebben laten staan. Nou wil het geval dat ik zelf advocaat ben dus ik ben niet voornemens het erbij te laten zitten. Tot nu toe nog geen enkele zinnige reactie van Booking gekregen, op aangetekende aansprakelijkstelling werd niet gereageerd.