LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EO Gezinsdag klacht

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
liandra
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 dec 2005 08:41

EO Gezinsdag klacht

Ongelezen bericht door liandra »

Ik heb de volgende mail naar de redactie van de EO Gezinsdag gestuurd hebben meerdere mensen deze EO gezinsdag het zelfde als mij ervaard?

Het gaat om het volgende vandaag ben ik met mijn kinderen voor het eerst naar de EO gezinsdag geweest. En om kort te gaan het viel enorm tegen! Wij zijn een gezin met 3 kinderen moeten rondkomen van een laag budget dus hebben dan ook wat gespaart om te kunnen komen. We komen en en meteen word ons ongevraagd een of andere folder in ons hand geduwd, goed geen probleem terwijl ik de folder wegstop word er al weer een andere folder in ons hand geduwd. De kinderen krijgen een ballon met een gironummer erop ook al van een of ander goed doel! Ik kijk wat rond en stuit letterlijk op een tiental goede doelen kramen. Bijna niet wetende waar ik moet kijken schuifel ik naar binnen met her en der folder aanreikende mensen.

Eenmaal binnen is het wel leuk en iet wat spannend voor de kinderen. Omdat de kinderen buiten een reuzenrad hadden gezien, zijn we vroegtijdig uit de zaal vertrokken. We lopen de zaal uit of meteen wordt ons de volgende folder uitgedeeld en de kinderen krijgen wederom een ballon. Afvragend hoe we in gods naam de ballonnen meekrijgen in onze auto krijg ik weer een folder aangereikt. Ik besluit naar de grond te kijken en zo min mogelijk kontact te maken met de uitdelende folder mensen, maar het mag niet baten want ze beginnen te roepen van : mevrouw mag ik u wat vragen.

Het begint storend te worden ik kom haast niet bij het reuzenrad zonder 15 folders rijker te zijn. Denkend aan het milieu loop ik verder. Daarna ben ik naar een workshop gegaan met wederom folders. Uiteindelijk toen we erachter kwamen dat de pocorn 3 euro kostten zijn we weggegaan. Stapel gek van folders rijker. Ik weet niet wat een gezinsdag inhoud maar dit nooit meer! Vraag dan intree. De ballonen hebben we vrij gelaten en de folders in de prullenbak gedeponeerd. Ben ik hierdoor een niet goed christen? wie zal het zeggen. Tot vorig jaar hebben we eten van de voedselbank gehad en tussen al de vele folders zat er niet een voor de voedselbank bij heel jammer zo dicht bij huis en van mij zou dan worden verwacht dat ik een kind in Oeganda moet steunen?......Want dat doet een goed Christen niet waar?

En het wrange van dit alles is: de voedselbank zal waarschijnlijk niet eens geld hebben om hun organisatie te kunnen promoten daar.

Ze steunen liever een kind in een vreemd land dan te kijken wat onze buren nodig hebben. :x

Afz Liandra

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: EO Gezinsdag klacht

Ongelezen bericht door MLF »

U maakt wel een probleem, u had nee kunnen zeggen tegen de folder uitdelers, dat kan ik ook.

Als de voedselbank nu ook al geld moet uitgeven aan folders, kan er dan nog eten komen?

Volgende keer gewoon nee zeggen en doorlopen.

liandra
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 dec 2005 08:41

Re: EO Gezinsdag klacht

Ongelezen bericht door liandra »

U was er zeker niet?

Nee zeggen.......je kon je voet niet verzetten of je liep tegen weer een folderkraam of uitdelend iemand aan.
Het wrange is inderdaad dat de voedselbank niet eens geld heeft om een kraam te kopen en juist hun kunnen goed wat geld gebruiken!

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: EO Gezinsdag klacht

Ongelezen bericht door MLF »

nee, ik was er niet
maar ik kan wel een folderuitdeler voorbij lopen en nee dank u zeggen
ik zie ze hier regelmatig in de stad en om de 5 minuten moet ik ook nee dank u zeggen

weet u wat
komt u een dagje naar Den Haag nee oefenen
kunt u de volgende keer met een geoefend nee naar de EO dag :wink:

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: EO Gezinsdag klacht

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Ik heb het zelfde mee gemaakt met een eo jongerendag.
Er werd 1000 gezegt hoeveel een normale ticket kostte, je werd doodgegooid met collectes daar binnen voor de eo zelf, goede doelen en weet ik veel.
En buiten kreeg je idd bij elke stap een folder.
Dit heeft er voor gezorgd dat wij na ongeveer 1,5 uur weg gegaan zijn.

We vonden dit vreselijke propogana, ik was net ronduit ( eo jongere) lid en heb meteen opgezegt want hier wil ik niet bij horen.

rotterdam10
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 dec 2007 01:24

Re: EO Gezinsdag klacht

Ongelezen bericht door rotterdam10 »

Ik snap deze mensen niet.. Hoe moeilijk is het om 'nee, danku' te zeggen? Ik ben meermaals naar EO Ned Zingtdag, EO Familiedag, EO Gezinsdag en EO jongerendag geweest terwijl ik niet eens lid ben van de EO! De evenementen zijn g r a t i s, je kunt gratis naar binnen. Waar haalt de EO het geld vandaan om een compleet Gelredome of Jaarbeurs inclusief alle apparatuur te huren? Inderdaad, op deze manier verdient ze het geld waardoor wij gatis naar binnen kunnen.
Nederlanders blijven echt werkelijk waar altijd zeuren!

koeienlover
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2009 22:51

Re: EO Gezinsdag klacht

Ongelezen bericht door koeienlover »

hoi , ik kan me eigen zo goed voor stellen als je op inkomen leef van minimaal, en je krijg folders met rekening nummers dat;dat je irriteert aan dat . :( eigenlijk is dat wel goed, dat je dat aan geeft dat je daar eigenlijk niet van gedient ben, dat zou je ook daar moeten zeggen.
groetjes :roll:

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: EO Gezinsdag klacht

Ongelezen bericht door Frans75 »

@ koeienlover,

Elk topic en posting heeft een datum :idea:

Gesloten