LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] extra voor 1 persoonskamer

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
pjotr57

extra voor 1 persoonskamer

Ongelezen bericht door pjotr57 »

Geachte forum:
we vinden het een aso instelling dat er voor een eenpersoonskamer ( voor een hotel of hut op een boot of wat dan ook ) zoveel extra toeslag moet betaald worden ,terwijl er eigenlijk minder onderhouds kosten zijn en het beddengoed stukken goedkoper is en alles maar de helft is als van een tweepersoonskamer en dat niet alleen ,dat alle alleenstaande of weduwen(s) er grof flink op gestraft worden als ze een reisje boeken of op vakantie willen.
Is daar nu helemaal niks aan te doen , want zo help je wel alles naar de knoppen qua reisjes voor ouderen en zo.
Ik zou wel eens willen dan men er wat kon veranderen desnoods met de tweede kamer( daar ze ook totaal niks voor je doen,dan alleen maar der eigen zakken vullen ). :x :x :x

kokka

Re: extra voor 1 persoonskamer

Ongelezen bericht door kokka »

wat denk je te bereiken met deze post?
een eenpersoons hut/kamer is vaak net zo groot als een tweepersoons, dus je mag blij zijn dat je niet voor twee hoeft te betalen.
ze kunnen gewoon minder mensen bedienen als ze kamers voor eenpersoons gebruik aanbieden.

Rim69

Ongelezen bericht door Rim69 »

pjotr57 schreef: we vinden het een aso instelling dat er voor een eenpersoonskamer ( voor een hotel of hut op een boot of wat dan ook ) zoveel extra toeslag moet betaald worden
We vinden dat? Dan gaan jullie toch lekker samen! Probleem opgelost!

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Een eenpersoonskamer is iha groter dan de helft van een tweepersoonskamer.
Ook heb je bij een tweepersoonskamer geen twee wc's, douches en baden schoon te maken.
Ten slotte vergt een eenpersoonskamer voor de receptie evenveel handelingen als een tweepersoonskamer.

Dus voor de drie grootste kostenposten is een eenpersoonskamer duurder dan een halve tweepersoonskamer.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

pjotr57 schreef:...dan alleen maar der eigen zakken vullen...
Ga effe ergens anders klieren! Natuurlijk betaal je een toeslag voor een eenspersoonskamer, het totaal is echter altijd minder dan de kosten voor twee personen. Redenen zijn hierboven al genoemd en zijn gewoon logisch.

Zoals de waard is...

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

we vinden het een aso instelling
Raad eens wat ik een aso instelling vind? Argumentatie staat in de reacties hierboven.

Kan je nog wel wat argumenten geven: Voor mijn woning, waar ik alleen woon, betaal ik net zoveel huur (even los van de huurtoeslag) als dat ik hier met twee of drie zou wonen. Verwarming idem. Dan ga ik toch ook niet op een forum eisen dat ik maar de helft hoef te betalen omdat ik alleen woon?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

pjotr57 schreef:terwijl er eigenlijk minder onderhouds kosten zijn en het beddengoed stukken goedkoper
Minder onderhoud? Waaraan? In beide soorten kamers staan 1 tv, 1 minibar, 1 badkamer, 1 kluisje, links en rechts van het bed 1 lampje. Dus hoezo minder onderhoud? Omdat er 1 matras minder is? Ja het beddengoed zal vast goedkoper zijn, hoewel ze meestal standaard 2 persoons hebben, moeten ze dit dus apart bestellen. Maar er moet nog steeds 1 kamermeisje het bed opmaken, of het nu voor 1 of 2 personen is. En zoals gezegd, als er 1 iemand op zo'n kamer ligt, kunnen ze minder mensen tegelijk bedienen. Dus ik vind het raar dat er voor 1 persoon al minder betaald moet worden. Als ik een huisje op een vakantiepark boek, betaal ik voor een 6 persoons huisje 1 prijs, of ik er nu alleen zit, of met z'n 6en.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Helemaal mee eens met bovenstaande commentaren. En als de kosten zo'n bezwaar zijn begrijp ik niet, je kan (als het "bijna" net zo duur is als voor twee mensen) toch gewoon een normale kamer of hut voor 2 boeken. Heb je lekker de ruimte, hoef je niet te klagen en, belangrijk, wordt je ook niet in een kamertje naast lift, verwarmingsapparatuur of op boot naast machinekamer gestopt. En nog een denkfoutje: je hoeft niet oud te zijn om alleenstaand te zijn, hoor, ook jongeren die alleen zijn staan voor ditzelfde "probleem". Tenminste, U vind het een probleem.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

pjotr57 schreef:Geachte forum:
we vinden het een aso instelling dat er voor een eenpersoonskamer ( voor een hotel of hut op een boot of wat dan ook ) zoveel extra toeslag moet betaald worden ,terwijl er eigenlijk minder onderhouds kosten zijn en het beddengoed stukken goedkoper is en alles maar de helft is als van een tweepersoonskamer en dat niet alleen ,dat alle alleenstaande of weduwen(s) er grof flink op gestraft worden als ze een reisje boeken of op vakantie willen.
Is daar nu helemaal niks aan te doen , want zo help je wel alles naar de knoppen qua reisjes voor ouderen en zo.
Ik zou wel eens willen dan men er wat kon veranderen desnoods met de tweede kamer( daar ze ook totaal niks voor je doen,dan alleen maar der eigen zakken vullen ). :x :x :x
normaal wordt een kamer twee keer betaald als je met zijn tweeen op vacantie gaat
iedere reiziger betaalt immers voor die kamer met zijn boeking
daarom is het voor 1 persoon duurder

jarre

Ongelezen bericht door jarre »

tenormin schreef:Helemaal mee eens met bovenstaande commentaren. En als de kosten zo'n bezwaar zijn begrijp ik niet, je kan (als het "bijna" net zo duur is als voor twee mensen) toch gewoon een normale kamer of hut voor 2 boeken. Heb je lekker de ruimte, hoef je niet te klagen en, belangrijk, wordt je ook niet in een kamertje naast lift, verwarmingsapparatuur of op boot naast machinekamer gestopt. En nog een denkfoutje: je hoeft niet oud te zijn om alleenstaand te zijn, hoor, ook jongeren die alleen zijn staan voor ditzelfde "probleem". Tenminste, U vind het een probleem.
Zo kun je het ook zien slimme oplossing toch :D

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

ruud_a is tenminste iemand die begrijpt hoe een reissom bepaald wordt.
Bij 2 personen is de reissom ticket, bijkomende kosten en halve prijs hotelkamer,
Bij 1 persoon reissom,ticket bijkomende kosten plus volle prijs hotelkamer.
TS heeft totaal geen benul hoe een prijs bepaald wordt dus niets aso aan.

gr Henk

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

1 persoon in een 2 persoonskamer zal minder bonus-inkomsten generen, denk aan een drankje in de bar 's avonds, misschien iets van wellness, het diner 's avonds, en zo verder. Ze hebben voor die 50% bezetting dus maar ~35% van de extra omzet, maw ze hebben er meer dan strikt de 50% kamerhuur verlies van inkomsten van. Vandaar die toeslag.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

tenormin schreef:En als de kosten zo'n bezwaar zijn begrijp ik niet, je kan (als het "bijna" net zo duur is als voor twee mensen) toch gewoon een normale kamer of hut voor 2 boeken. Heb je lekker de ruimte, hoef je niet te klagen en, belangrijk, wordt je ook niet in een kamertje naast lift, verwarmingsapparatuur of op boot naast machinekamer gestopt.
Heel vaak kan dat niet in je eentje.
pjotr57 schreef:Ik zou wel eens willen dan men er wat kon veranderen desnoods met de tweede kamer( daar ze ook totaal niks voor je doen,dan alleen maar der eigen zakken vullen ).
Ja hoor, alsof de Tweede Kamer überhaupt tegen bedrijven kan zeggen hoe ze hun bedrijf moeten runnen en welke prijzen zij mogen rekenen.

tenormin

VioletPrue, waarom kan dat niet? Als je gewoon betaald zie ik geen probleem, waar zien hotels e.a. dan wel een probleem? Niet bedoelt als gezeur mijnerzijds maar als jij schrijft dat dit heel vaak niet kan, zou ik toch gaarne een nadere uitleg willen lezen (als je het niet erg vind).

ruud_a

VioletPrue schreef:
tenormin schreef:En als de kosten zo'n bezwaar zijn begrijp ik niet, je kan (als het "bijna" net zo duur is als voor twee mensen) toch gewoon een normale kamer of hut voor 2 boeken. Heb je lekker de ruimte, hoef je niet te klagen en, belangrijk, wordt je ook niet in een kamertje naast lift, verwarmingsapparatuur of op boot naast machinekamer gestopt.
pjotr57 schreef:Ik zou wel eens willen dan men er wat kon veranderen desnoods met de tweede kamer( daar ze ook totaal niks voor je doen,dan alleen maar der eigen zakken vullen ).
Ja hoor, alsof de Tweede Kamer überhaupt tegen bedrijven kan zeggen hoe ze hun bedrijf moeten runnen en welke prijzen zij mogen rekenen.
bovendien staan hotels vaak in het buitenland

ruud_a

sjohie schreef:1 persoon in een 2 persoonskamer zal minder bonus-inkomsten generen, denk aan een drankje in de bar 's avonds, misschien iets van wellness, het diner 's avonds, en zo verder. Ze hebben voor die 50% bezetting dus maar ~35% van de extra omzet, maw ze hebben er meer dan strikt de 50% kamerhuur verlies van inkomsten van. Vandaar die toeslag.

normaal gesproken verdwijnt het dubbel betaalde geld van die kamer in de zakken van de reisorganisator
het hotel krijgt gewoon 1 maal betaald voor de kamer
als je bekend bent met het hotel is het dus vaak goedkoper zelf je kamer te boeken en alleen een vliegreis te kopen

tenormin

als je bekend bent met het hotel is het dus vaak goedkoper zelf je kamer te boeken en alleen een vliegreis te kopen
Daar doelde ik dus op; het boeken alleen van vliegtuig. Het Hotel boekte ik altijd al voor het jaar daarop, gewoon een 2 persoonskamer voor mezelf. Nooit problemen over gehad. Dat ik niet meer op vakantie kan wil toch niet zeggen dat dit systeem heeft opgehouden te bestaan?

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

tenormin schreef:
VioletPrue, waarom kan dat niet? Als je gewoon betaald zie ik geen probleem, waar zien hotels e.a. dan wel een probleem? Niet bedoelt als gezeur mijnerzijds maar als jij schrijft dat dit heel vaak niet kan, zou ik toch gaarne een nadere uitleg willen lezen (als je het niet erg vind).
Geen flauw idee waarom niet (als ik moet gokken, gok ik op geld), maar een vakantie betaal je per persoon en veel hotels hebben geen mogelijkheid om met 1 persoon een 2 persoonskamer te boeken.
Ik was perplex toen mij dit eerder dit jaar wel lukte.
Een appartement waar je met 3 man in kon, werd zonder extra toeslag aan mij alleen verhuurd.
Ik was echt met stomheid geslagen en geloofde het pas echt toen ik het appartement in kwam. :lol:

tenormin

@VioletPrue, dan heb je vast een rondedansje gemaakt? Lekker veel ruimte voor jezelf, hé? En ik schreef Hotel, maar bedoelde Apartment (in Turkije) noemen ze dat ook zo, Otel zonder H. hahaha. Laatste is flauw, ik weet het.

acjzr1

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Ik begrijp de frustratie van de TS
Onlangs zocht ik op het internet naar goedkope hotels.
Ik kwam op een site terecht waar men vele hotelkamers aanbood voor 30€ per persoon per nacht.
Dat klinkt heel voordelig!
Pas als je probeert te boeken (of doet alsof) krijg je heel andere tarieven te zien.
Namelijk 30€ voor een persoon + 30€ eenpersoonstoeslag?
Daarnaast komen er ook nog reserverings of boekingskosten bij a 9,95€...
Doe mij dan maar een Formule 1 hotel.
Net geen 41€ voor een persoon voor een kamer en verder geen gezeik!
Misschien is het beter als men met kamerprijzen gaat rekenen.
Als men geen eenpersoonskamers heeft wordt dat heel snel duidelijk.

Gesloten