LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie en reparatie problemen gloednieuwe vouwwagen

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
rvwestbr

Garantie en reparatie problemen gloednieuwe vouwwagen

Ongelezen bericht door rvwestbr »

Wij hebben in 2013 een nieuwe vouwwagen gekocht. Deze is in maart 2014 geleverd.
Direct na eerste gebruik zijn er garantie problemen naar voor gekomen. Deze zijn direct gemeld, maar nooit naar behoren opgelost. Zomer 2014 zijn wij in de file in Duitsland van de weg gereden door een vrachtauto.
(Gelukkig ging het niet hard en geen gewonde. De schade aan de vouwwagen was wel aanzienlijk. )
We hebben alle noodzakelijk stappen ondernomen.
De eerste melding van de garantie klachten was in Begin april 2014.
De aanrijding was augustus 2014. Reparatie gaat via verzekering. Het reparatie bedrijf is aangewezen door onze verzekering.
Leverancier en reparateur zijn het zelfde bedrijf.
Tot op heden (Eind januari 2015) is er nog niets opgelost. En is het nog maar de vraag of dit voor het aankomend Kampeer seizoen gaat gebeuren. Blijkbaar lukt het niet een aantal essentiële onderdelen binnen te krijgen/bestellen.
We hebben inmiddels met onze rechtsbijstand verzekering gesproken. Om een lang verhaal kort te maken wat aangetekende brieven verzonden en het komt het er op neer dat men past in gebreken als de klachten niet voor de lente zijn opgelost.
Ik wil niet op wachten tot het te laat is. En de problemen voor zijn!

Mocht er iemand ideeën hebben hoe we snel een oplossing kunnen afdwingen? Graag.
Het kan toch niet zo zijn dat het is toegestaan dat een reparatie en garantie afhandeling zo lang mag duren?

F.van Holten

Re: Garantie en reparatie problemen gloednieuwe vouwwagen

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Zijn het speciale onderdelen, die niet via dealer zijn te bestellen, zo oud is de wagen niet, dus moeten er recent onderdelen van zijn te krijgen/kopen.

rvwestbr

Klopt. Het probleem zit hem blijkbaar in het niet leverbaar zijn van onderdelen.
Althans dat krijgen we te horen.
Dit model type is nieuw wordt voor het 2e jaar gebouwd. Ik vind het wel heel vreemd dat losse onderdelen niet te krijgen zijn terwijl deze wagens overall in de showroom staan.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Type merk vouwwagen ?

rvwestbr

Een Jamet Jameta.

F.van Holten

rvwestbr schreef:Een Jamet Jameta.
Ja, daar kunnen we niet zoveel mee, is ook niet belangrijk, hij staat al bij een reparateur, er zijn genoeg dealers in Nederland, dus dat onderdeel moet toch wel ergens te koop zijn, en wanneer u wilt kamperen heeft de dealer niets mee te maken, het moet binnen een redelijke tijd gemaakt worden.
Is het zo'n bijzonder onderdeel, dat de rep. zolang duurt ?
Wat zegt de verzekering/rechtsbijstand hiervan.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

rvwestbr schreef: De aanrijding was augustus 2014. Reparatie gaat via verzekering. Het reparatie bedrijf is aangewezen door onze verzekering.
Geef bij de verzekering aan wat het probleem is. Wellicht kan een andere dealer ook herstellen zonder dat de garantie aanspraak verloren gaat.

F.van Holten

crazyme schreef:
rvwestbr schreef: De aanrijding was augustus 2014. Reparatie gaat via verzekering. Het reparatie bedrijf is aangewezen door onze verzekering.
Geef bij de verzekering aan wat het probleem is. Wellicht kan een andere dealer ook herstellen zonder dat de garantie aanspraak verloren gaat.

daarom zei ik wat zegt de verzekering/rechtsbijstand hiervan, volgen mij is er nog contact geweest recentelijk.

Har06

F.van Holten schreef:
crazyme schreef:

daarom zei ik wat zegt de verzekering/rechtsbijstand hiervan, volgen mij is er nog contact geweest recentelijk.
je valt in herhalingen.

Jamet komt me bekend over, er staat zeker een reparatie verplichting van de dealer Jamet in de verzekeringclausule.

De garantie na een ongeluk aanrijding forse schade lijkt me zo wie zo moeilijk, zeker als een derden de reparatie uitvoert.

Met Jamet gebeld ?

F.van Holten

@Har06 waarom heeft u het tegen mij, u quote op mijn bericht, maar op u vraag, NEE, waarom zou ik.

Maar hoezo "een derde", volgens mij is de reparateur de eerste die aan gewezen is, en dus ook toevallig de dealer, en het is niet de taak van TS om Jamet te bellen.

En Jamet gaat via een dealer.!

Har06

Ik zou Ts adviseren om met Jamet te bellen en informeren naar de benodigde onderdelen :?: :idea: kan bespoedigend werken

rvwestbr

Bedankt voor het meedenken.

Volgens onze rechtsbijstand moeten wij voor de schade schakelen met de verzekering. Zij zijn opdrachtgever.
Voor de garantie klachten met de dealer.

De importeur/Fabrikant is gene partij omdat we daar niet de koop hebben gedaan. Als ik het goed heb begrepen is gene waar je een product koopt aansprakelijk.

Ik heb als eens eerder een mail verzonden naar de Importeur. Nooit een reactie gekregen.
Andere reparateur is denk last ivm de lopende garantie problemen. Ik zal bij de verzekering eens informeren of daar mogelijk heden zijn.

Ik verwacht dat een andere reparateur de onderdelen van de zelfde importeur moet halen. Dus lossen we daar de problemen niet op. Ik weet niet hoeveel druk de reparateur zet en kan zetten bij de importeur. Wellicht is dat het probleem maar daar kan ik alleen over speculeren.

F.van Holten

Ik hoop dat alles toch noch bevredigend afloopt voor u.

suc6

Har06

rvwestbr schreef:Bedankt voor het meedenken.

Volgens onze rechtsbijstand moeten wij voor de schade schakelen met de verzekering. Zij zijn opdrachtgever.
Voor de garantie klachten met de dealer.

De importeur/Fabrikant is gene partij omdat we daar niet de koop hebben gedaan. Als ik het goed heb begrepen is gene waar je een product koopt aansprakelijk.

Ik heb als eens eerder een mail verzonden naar de Importeur. Nooit een reactie gekregen.
Andere reparateur is denk last ivm de lopende garantie problemen. Ik zal bij de verzekering eens informeren of daar mogelijk heden zijn.

Ik verwacht dat een andere reparateur de onderdelen van de zelfde importeur moet halen. Dus lossen we daar de problemen niet op. Ik weet niet hoeveel druk de reparateur zet en kan zetten bij de importeur. Wellicht is dat het probleem maar daar kan ik alleen over speculeren.
Heb je een lijst van niet te verkrijgen onderdelen ? natuurlijk check je dit rechtstreeks bij de importeur, kijk een sop hun website en vul een contactformulier in cq bel, lijkt me allemaal niet zo lastig, het lijkt alsof de wagen total loss is ?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

het lijkt alsof de wagen total loss is ?
Dan zou de verzekering niet een reparatieopdracht verstrekken maar de dagwaarde uitkeren.

rvwestbr

Ik heb het idee dat de wagen total loss is. Ik krijg de indruk dat de reparateur er ook zo over denkt.
De schade expert van de verzekering denk dat hij nog binnen de marge is te repareren anders had hij idd total loss geweest.

F.van Holten

Klopt, de wagen is niet total loss
Ts zit nu tussen de vezekering en de dealer in, en dat wordt niet in dank afgenomen, het enigste is dan de wagen ergens anders onderbrengen, maar dan gaan de verzekering/dealer weer mopperen, en zijn dan de onderdelen wel te krijgen ?

Har06

Het type vouwwagen Jamet is geen Oostblok artikel:

http://www.jamet.nl/dealerlijst

Gezien de grote van de verkooppunten is het vlg mij toch mogelijk om een van die dealers vrijblijvend te benaderen over levering van bepaalde onderdelen, zou mijn werkmethode zijn.

Gesloten