Boeken via Trivago.nl is niet veilig.Startte mijn boeking op Trivago.nl daarop staan boekingsites die Trivago aanprijst.Bij FAQ staat: “zijn alle boekingsites die op die op Trivago worden getoond betrouwbaar?Ja alle boekingsites die op Trivago worden getoond zijn betrouwbaar”In vertrouwen dat ik bij een betrouwbare reisorganisatie boekte heb ik daarna geboekt.Wie dit schrijft moet het ook waar maken anders zet je consumenten op het verkeerde been.Ben echter in een moeras beland
Via TRIVAGIO.nl kwam ik bij CLEVERHOTELS.Na boeking bleek dat ik eigenlijk had geboekt bij Travel Supplier:Hotelbeds Product SLU van TUI via tussenpersoon Navelar voor hotel Regence Nice.In Engels contract staat:het contract wordt gesloten tussen Travel Supplier Hotelbeds Product en ik
Ik betaal,kreeg de PREPAID voucher dit betekent dat je met die prepaid voucher in je hotel terecht kan.Deze is uitgegeven door Hotelbeds(ARKE en Holland Int. in NL TUI)TUI PREPAIDvoucher is ok denk je
Toen bericht dat de tussenpersoon failliet is.Belde TUI-Spanje.“voucher is door ons geannuleerd wij krijgen nog geld van de tussenpersoon alle boekingen zijn geannuleerd”.Wat is betekenis van PREPAID VOUCHER.Ik krijg die pas krijg nadat is betaald!Hij is afgegeven door Travel Supplier:Hotelbeds hun ref.nr.staat erop.Normaal kan ik prepaid-voucher in het hotel afgeven voor de kamer.Nu niet.Vraag om aan te tonen dat men geen geld voor mijn specifieke boeking heeft ontvangen.Geen reactie!
Bel Hotel:"boeking geannuleerd,u mag opnieuw betalen,20% meer dan krijgt u de kamer Ik krijg het hotel toch wel vol"Dat niet gedaan en een nieuw hotel geboekt bij Expedia.Blijkt later eigenaar van Trivago
Trivago en TUI-groep gevraagd te helpen en mijn geld terug te geven.Niemand wil echt wat doen:Trivago,TUI,hotel,curator zeggen allen bij ons krijgt u uw geld niet terug.Trivago heeft het probleem in handen van de helpdesk gegeven die het probleem nu 3 weken kent.Tot op heden als enig tastbaar resultaat het advies"neem contact op met de bank".Bij bankoverboeking zal dit het probleem niet oplossen.Hoofd PR Trivago NL die mij opbelde vroeg mij geduld te hebben
De TUI-NL doet niets.Ga maar naar Trivago of TUI-Spanje,wij zijn aparte bedrijven.Als ik de directie TUI-NL email verandert dit niet.TUI Duitsland bel ik ook daar zegt men u moet niet bij ons zijn terwijl men eigenaar is van Hotelbeds
Curator van de tussenpersoon stuur ik email; hoor ik niets.Als een faillissement dreigt van een grote tussenpersoon komt dit niet uit de lucht vallen.Toch zegt Trivago dat men er compleet door verrast is,ook TUI wist van niets.Elke controle op de betrouwbare partners waarmee deze grote partijen zeggen te werken ontbreekt dus.Als je zegt te werken met betrouwbare partners zou je toch zeggen dat je die ook kent en weet wat er speelt!
TUI heeft waarschijnlijk geld van mijn boeking ontvangen(anders stuur je geen PREPAIDVOUCHER)is een ondoordringbaar fort,opgedeeld in honderden bedrijven die elkaars problemen zeker niet willen kennen laat staan helpen mee oplossen.Je blijft daardoor achter met lege handen/dubbele kosten.Als service iets doen wil men niet.TUI en Trivago verdienen aan consumenten direct/indirect maar geven niet thuis als er een probleem is.Let op bij boekingen via TRIVAGO.nl of TUI Bedrijfsongeval, onoplettendheid,misleiding?u mag het zeggen wij zijn ons geld kwijt
Het begint bij Trivago.nl waar veel mensen van gebruik maken en veel TV reclame in NL.Voor dit alles wordt je niet gewaarschuwd.Tijdens/na de boeking krijg je te maken met veel verschillende partijen in div.landen die je tijdens de boeking nog helemaal nog niet kent.Gevolg is dat mijn betaalde geld niet meer traceerbaar is
Bedrijven die in NL handelen hebben zorgplicht en moeten beloften op de website ook waarmaken.Zo zaken doen met consumenten stelt de gehele reiswereld in een vreemd daglicht.De moraal:Iedereen heeft aan mijn reis verdiend maar niemand voelt zich aangesproken om mij geld terug te geven
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] geboekt via TRIVAGO.nl geld kwijt waarschuwing
Re: geboekt via TRIVAGO.nl geld kwijt waarschuwing
Toch is het heel makkelijk. Boek bij een reisbureau, boek bij een touroperator of boek online. Je hoeft slechts op TWEE kleine dingetjes te letten: is het boekingskantoor aangesloten bij SGR en bij ANVR?
Zo ja, dan loop je geen ENKEL risico!
Zo ja, dan loop je geen ENKEL risico!
Re: geboekt via TRIVAGO.nl geld kwijt waarschuwing
Dat is zeker waar wat betreft de SGR waar het gaat om problemen met failliet gaan.
Maar ook een boeking in Nederland bij/via een bedrijf dat in ons land reizen aanbied gelden zeker ook de algemene regels van het Europese en Nederlandse (consumenten)recht zoals je als betrokken bedrijven moeten houden aan de wet oneerlijke handelsreclame (niet waar maken wat je zegt) en zorgplicht voor je klanten (als een soort van tussenpersoon die zich laat betalen door hun partner boekingssites) en dwaling (onduidelijkheid bij de boeking wie nu eigenlijk contactpartij is) e.d.
Bij deze boeking bleek uit de kleine lettertjes dat de prijsvergelijkingssite Trivago.nl samenwerkt met partners buiten Nederland en dat de uiteindelijke contract partner de TUI groep in Spanje is. TUI werkt in vele landen. Overigens blijkt dit pas achteraf na volledige betaling van de boeking vele maanden na de boeking [/u]als je een prepaid voucher ontvangt waarop dit staat.
Trivago.nl en de de TUI-groep laten dan de consument in de kou staan als er een probleem ontstaat waaraan je als klant niets kunt doen. TUI is echt "een" heel groot concern. Als er echter een probleem ontstaat met TUI door de waarschijnlijk onterechte annulering van een PREPAID voucher door een 100% TUI dochter in Spanje (het woord zegt het al de voucher is al betaald! en deze TUI-dochter is echt niet failliet) doet het TUI-hoofdkantoor (en ook TUI-Nederland) helemaal niets om dit op te lossen. Ook Trivago.nl doet heel weinig om waar te maken dat zij zoals haar eigen site zegt met haar toch echt duidelijke tekst "Ja alle boekingsites die op Trivago worden getoond zijn betrouwbaar"
Van service is dan helemaal geen sprake laat staan van je klant helpen/financieel tegemoetkomen en van zorgplicht voor je klanten en kunnen waar maken wat je zegt.
Maar ook een boeking in Nederland bij/via een bedrijf dat in ons land reizen aanbied gelden zeker ook de algemene regels van het Europese en Nederlandse (consumenten)recht zoals je als betrokken bedrijven moeten houden aan de wet oneerlijke handelsreclame (niet waar maken wat je zegt) en zorgplicht voor je klanten (als een soort van tussenpersoon die zich laat betalen door hun partner boekingssites) en dwaling (onduidelijkheid bij de boeking wie nu eigenlijk contactpartij is) e.d.
Bij deze boeking bleek uit de kleine lettertjes dat de prijsvergelijkingssite Trivago.nl samenwerkt met partners buiten Nederland en dat de uiteindelijke contract partner de TUI groep in Spanje is. TUI werkt in vele landen. Overigens blijkt dit pas achteraf na volledige betaling van de boeking vele maanden na de boeking [/u]als je een prepaid voucher ontvangt waarop dit staat.
Trivago.nl en de de TUI-groep laten dan de consument in de kou staan als er een probleem ontstaat waaraan je als klant niets kunt doen. TUI is echt "een" heel groot concern. Als er echter een probleem ontstaat met TUI door de waarschijnlijk onterechte annulering van een PREPAID voucher door een 100% TUI dochter in Spanje (het woord zegt het al de voucher is al betaald! en deze TUI-dochter is echt niet failliet) doet het TUI-hoofdkantoor (en ook TUI-Nederland) helemaal niets om dit op te lossen. Ook Trivago.nl doet heel weinig om waar te maken dat zij zoals haar eigen site zegt met haar toch echt duidelijke tekst "Ja alle boekingsites die op Trivago worden getoond zijn betrouwbaar"
Van service is dan helemaal geen sprake laat staan van je klant helpen/financieel tegemoetkomen en van zorgplicht voor je klanten en kunnen waar maken wat je zegt.
Re: geboekt via TRIVAGO.nl geld kwijt waarschuwing
Ook de TUI-groep laat klanten in de kou staan! Geld kwijt.
TUI groep heeft een omzet van 1 miljard.....
Toch laat men mij als Nederlandse klant van de TUi-groep gewoon in de kou staan.
De Spaanse dochter van TUI heb mij PREPAID voucher (dat door heen was uitgegeven) geannuleerd wegens een probleem met een tussenpersoon.
Gevolg voor mij was het door mij volledig betaalde hotelverblijf werd geannuleerd en ik bleef zitten met ca. 350 euro schade. Zowel TUI-Nederland als het hoofdkantoor TUI-Duitsland steken geen vinger uit om mij te helpen dit probleem op te lossen.
TUI is "een voorbeeld" van groot bedrijf dat laat zien hoe klein zij is waar het bieden van een oplossing betreft aan een benadeelde TUI-klant.
TUI groep heeft een omzet van 1 miljard.....
Toch laat men mij als Nederlandse klant van de TUi-groep gewoon in de kou staan.
De Spaanse dochter van TUI heb mij PREPAID voucher (dat door heen was uitgegeven) geannuleerd wegens een probleem met een tussenpersoon.
Gevolg voor mij was het door mij volledig betaalde hotelverblijf werd geannuleerd en ik bleef zitten met ca. 350 euro schade. Zowel TUI-Nederland als het hoofdkantoor TUI-Duitsland steken geen vinger uit om mij te helpen dit probleem op te lossen.
TUI is "een voorbeeld" van groot bedrijf dat laat zien hoe klein zij is waar het bieden van een oplossing betreft aan een benadeelde TUI-klant.