LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hondenharen in huisje, borg niet terug

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Hondenharen in huisje, borg niet terug

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Bv over dat huisje bezitter geenhond in huisje wilde had moeten melden?

Hij wist het toch?
Heb je het geld terug..
echt als je weer keer huurt maak foto,s van vlak voor vertrek..heb je bewijs :wink:

mh73

Re: Hondenharen in huisje, borg niet terug

Ongelezen bericht door mh73 »

rozemarijntje schreef:Bv over dat huisje bezitter geenhond in huisje wilde had moeten melden?

Hij wist het toch?
Heb je het geld terug..
echt als je weer keer huurt maak foto,s van vlak voor vertrek..heb je bewijs :wink:
Dat zullen we ook zeker doen, foto's maken. Dat is zeker een les.

Geld nog niet terug.

Ja, hij wist het van te voren, maar ik dacht dat Prem gewoon bedoelde, dat de eigenaar omdat hij wist dat er twee honden in het huisje hadden gezeten, niet moest zeuren over een paar haren. En dat hij, als hij geen hondenharen in zijn huisje wilde, dus geen honden moest toelaten. Zo heb ik het in ieder geval opgevat en dat ben ik met hem eens.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Hondenharen in huisje, borg niet terug

Ongelezen bericht door Har06 »

mh73 schreef:
rozemarijntje schreef:Bv over dat huisje bezitter geenhond in huisje wilde had moeten melden?

Hij wist het toch?
Heb je het geld terug..
echt als je weer keer huurt maak foto,s van vlak voor vertrek..heb je bewijs :wink:
Dat zullen we ook zeker doen, foto's maken. Dat is zeker een les.

Geld nog niet terug.

Ja, hij wist het van te voren, maar ik dacht dat Prem gewoon bedoelde, dat de eigenaar omdat hij wist dat er twee honden in het huisje hadden gezeten, niet moest zeuren over een paar haren. En dat hij, als hij geen hondenharen in zijn huisje wilde, dus geen honden moest toelaten. Zo heb ik het in ieder geval opgevat en dat ben ik met hem eens.
Gezellig om met 2 honden in een huisje te zitten, betaal de eigenaar de extra schoonmaakkosten en je bent van het geneuzel af, de eigenaar zal zich in de toekomst wel bedenken om honden toe te laten. :oops:

mh73

Re: Hondenharen in huisje, borg niet terug

Ongelezen bericht door mh73 »

Har06 schreef:Gezellig om met 2 honden in een huisje te zitten, betaal de eigenaar de extra schoonmaakkosten en je bent van het geneuzel af, de eigenaar zal zich in de toekomst wel bedenken om honden toe te laten. :oops:
Dat hadden wij ook aangeboden, maar de eigenaar gaf in zijn laatste mail naar ons aan de hele borg terug te willen betalen.

En hoera, dat heeft hij inmiddels gedaan!

En dus voor ons een leer: wij huren niet meer zomaar van een particulier én nemen in het vervolg foto's voordat we vertrekken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hondenharen in huisje, borg niet terug

Ongelezen bericht door moederslink »

?
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 jul 2015 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Hondenharen in huisje, borg niet terug

Ongelezen bericht door tenormin »

Wilde dat mijn interieurverzorgster voor 10 uur werken met €20.00 akkoord zou gaan. Dit is een voor mij kanniewaarzijn verhaal.

@mh73, ben blij voor u dat het uiteindelijk goed is afgelopen.

mh73

Re: Hondenharen in huisje, borg niet terug

Ongelezen bericht door mh73 »

tenormin schreef:Wilde dat mijn interieurverzorgster voor 10 uur werken met €20.00 akkoord zou gaan. Dit is een voor mij kanniewaarzijn verhaal.

@mh73, ben blij voor u dat het uiteindelijk goed is afgelopen.
Nee, dat zie je verkeerd. Ze werkten voor € 12 per uur en we hadden al € 60 schoonmaakkosten en 2 x € 20 extra voor de honden betaald. Dus ze konden al 8,5 uur schoonmaken voor dat bedrag. Maar ze hebben 10 uur schoongemaakt (zeggen ze) en dat is dus € 20 extra.

Ben inderdaad wel blij dat het goed gekomen is. Ik vind € 150 toch een hoop geld.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hondenharen in huisje, borg niet terug

Ongelezen bericht door moederslink »

?
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 jul 2015 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Hondenharen in huisje, borg niet terug

Ongelezen bericht door tenormin »

@mh73, sorry, was even vergeten dat u al had betaald voor de schoonmaak werkzaamheden. Dat is dan ongeveer de prijs per uur (ik betaal €12,50); werd al een beetje jaloers :wink: Maar goed, het is fijn opgelost. Ben zelf allergisch voor honden (kattenharen) maar dol op honden, "dus "had" ik een Maltezer, die verharen niet. Natuurlijk nog meer honden die dat niet doen, iedereen heeft natuurlijk een voorkeur voor een hondensoort. Maar ja, men kan zijn hond niet verbieden haren te verliezen, toch? Alvast veel plezier bij een volgende vakantie: met honden.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Hondenharen in huisje, borg niet terug

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Blij dat het opgelost is :wink: eigenaar toch de rotste niet.

Simpel als je je huisje verhuurt moet je duidelijk zijn...
Ik heb twee wk landal gezeten met hond,maar hoefde geen borg te betalen,toch nam ik risico niet..achteraf een rekening,dat betreft zo paranoide als de...

Maar wat ik zei,ik geluk dat hij niet verhaart..scheelt enorm.
Nou ja gelukkig opgelost!!!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Hondenharen in huisje, borg niet terug

Ongelezen bericht door Har06 »

mh73 schreef:
tenormin schreef:Wilde dat mijn interieurverzorgster voor 10 uur werken met €20.00 akkoord zou gaan. Dit is een voor mij kanniewaarzijn verhaal.

@mh73, ben blij voor u dat het uiteindelijk goed is afgelopen.
Nee, dat zie je verkeerd. Ze werkten voor € 12 per uur en we hadden al € 60 schoonmaakkosten en 2 x € 20 extra voor de honden betaald. Dus ze konden al 8,5 uur schoonmaken voor dat bedrag. Maar ze hebben 10 uur schoongemaakt (zeggen ze) en dat is dus € 20 extra.

Ben inderdaad wel blij dat het goed gekomen is. Ik vind € 150 toch een hoop geld.

ergo je tien uur zijn in werkelijkheid 1,5 uur extra verrichtte arbeid, valt best mee, toch klagen ? :cry:

mh73

Re: Hondenharen in huisje, borg niet terug

Ongelezen bericht door mh73 »

Maar 10 uur schoonmaken, dat geloof je toch niet?

Bij die grote parken hebben ze geloof ik 20 minuten per huisje om schoon te maken. Ik geef toe dat je binnen die tijd dat nooit fatsoenlijk kan doen, maar 10 uur?

Het is een huisje van misschien 60 vierkante meter. Grondig stofzuigen, nou als je een minuut per m2 doet, dan doe je het wel grondig, toch? Dan ben je een uur aan het stofzuigen.
Vloer beneden was tegelvloer, dat even dweilen. Half uurtje?
Met een rubber borsteltje alle haren van de bank, de stoelen en de matten afhalen, hoe lang zou dat duren? Een uur, anderhalf uur?
Sanitair had ik schoon achtergelaten, maar stel, ze hebben het grondig schoongemaakt. Klein badkamertje plus nog een apart toilet. Als je daar een uur over doet kun je zelfs alle tegeltjes nog zemen.
Keuken idem dito. Was schoon, maar met een half uurtje blinkt het als een spiegel.
Even een doekje over alle vlakke oppervlaktes halen voor het stof, half uurtje misschien?
Misschien verschonen ze de moltons op elk bed voor er een nieuwe huurder komt. Een minuut of vijf per bed, dus met zes bedden opnieuw een half uurtje.
Dan zit ik nog maar op vijf en een half uur. Ik vind het echt ongeloofwaardig, 10 uur schoonmaken, zeker omdat ik weet hoe wij het hebben achtergelaten.

Kan zijn dat ze elke keer nog een bijzondere klus doen, keukenkastjes soppen, ramen zemen, dat soort dingen, maar lijkt me dat ze daar ook nog wel tijd voor hadden.

Maar goed, we kunnen hier over door blijven gaan. Het ging er me niet om dat de eigenaar die 20 euro in zou houden van de borg, maar dat we het restant van de borg niet terug zouden krijgen. Het is gelukkig toch goed gekomen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Hondenharen in huisje, borg niet terug

Ongelezen bericht door Har06 »

mh73 schreef:Maar 10 uur schoonmaken, dat geloof je toch niet?

Bij die grote parken hebben ze geloof ik 20 minuten per huisje om schoon te maken. Ik geef toe dat je binnen die tijd dat nooit fatsoenlijk kan doen, maar 10 uur?

Het is een huisje van misschien 60 vierkante meter. Grondig stofzuigen, nou als je een minuut per m2 doet, dan doe je het wel grondig, toch? Dan ben je een uur aan het stofzuigen.
Vloer beneden was tegelvloer, dat even dweilen. Half uurtje?
Met een rubber borsteltje alle haren van de bank, de stoelen en de matten afhalen, hoe lang zou dat duren? Een uur, anderhalf uur?
Sanitair had ik schoon achtergelaten, maar stel, ze hebben het grondig schoongemaakt. Klein badkamertje plus nog een apart toilet. Als je daar een uur over doet kun je zelfs alle tegeltjes nog zemen.
Keuken idem dito. Was schoon, maar met een half uurtje blinkt het als een spiegel.
Even een doekje over alle vlakke oppervlaktes halen voor het stof, half uurtje misschien?
Misschien verschonen ze de moltons op elk bed voor er een nieuwe huurder komt. Een minuut of vijf per bed, dus met zes bedden opnieuw een half uurtje.
Dan zit ik nog maar op vijf en een half uur. Ik vind het echt ongeloofwaardig, 10 uur schoonmaken, zeker omdat ik weet hoe wij het hebben achtergelaten.

Kan zijn dat ze elke keer nog een bijzondere klus doen, keukenkastjes soppen, ramen zemen, dat soort dingen, maar lijkt me dat ze daar ook nog wel tijd voor hadden.

Maar goed, we kunnen hier over door blijven gaan. Het ging er me niet om dat de eigenaar die 20 euro in zou houden van de borg, maar dat we het restant van de borg niet terug zouden krijgen. Het is gelukkig toch goed gekomen.

ergo MH73 ging uit van slechte bedoelingen van de verhuurder.
( Ik krijg de borg niet terug)
Heeft MH73 een huis complet gepoetst incl slaapkamers, natte groepen, keuken,woongedeelte , hal, berging, terras etc etc, met twee personen a 5 uur pp incl alle bijkomende werkzaamheden voor verharende beesten ?, zijn er ook extra materialen in verdisconteerd zoals sprays etc.

Gesloten