LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hotel met bedluizen?! Kan ik nog annuleren?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Elisabos97
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2017 20:18

Hotel met bedluizen?! Kan ik nog annuleren?

Ongelezen bericht door Elisabos97 »

Ik ga dit weekend naar hotel Ambassador Suites in Antwerpen. Nu lees ik alleen op internet verschillende recensies over het hotel. Het hotel zou namelijk bedluizen/bedwantsen hebben! Ik heb geen annulerings verzekering bij mijn hotel boeking, maar ik wil ook geen beten krijgen van die luizen en al helemaal niet mee naar huis nemen!
Ik heb hotel gebeld en zij zeggen dat de bedluizen bestreden zijn. Op mijn vraag wat ik er aan kan doen als ze er toch blijken te zitten en of we dan een andere kamer kunnen krijgen zegt medewerkster van het hotel: Nee, daar kan je niks aan doen en je kan ook geen andere kamer krijgen.

Wat kan ik doen??

BL2
Berichten: 4870
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Hotel met bedluizen?! Kan ik nog annuleren?

Ongelezen bericht door BL2 »

Eerst lezen op Internet en dan pas boeken is altijd een betere volgorde.
Zelfs met annuleringsverzekering is annuleren bij dit probleem geen geldige reden.

Overigens is het altijd verstandig een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten bij reizen naar het buitenland.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Hotel met bedluizen?! Kan ik nog annuleren?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Elisabos97 schreef:Ik ga dit weekend naar hotel Ambassador Suites in Antwerpen. Nu lees ik alleen op internet verschillende recensies over het hotel. Het hotel zou namelijk bedluizen/bedwantsen hebben! Ik heb geen annulerings verzekering bij mijn hotel boeking, maar ik wil ook geen beten krijgen van die luizen en al helemaal niet mee naar huis nemen!
Ik heb hotel gebeld en zij zeggen dat de bedluizen bestreden zijn. Op mijn vraag wat ik er aan kan doen als ze er toch blijken te zitten en of we dan een andere kamer kunnen krijgen zegt medewerkster van het hotel: Nee, daar kan je niks aan doen en je kan ook geen andere kamer krijgen.

Wat kan ik doen??
Tja ze zeggen dat ze bestreden zijn dus je kunt het risico nemen of anders je verlies nemen (het is een erg low budget hotel).

Elisabos97
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2017 20:18

Re: Hotel met bedluizen?! Kan ik nog annuleren?

Ongelezen bericht door Elisabos97 »

Ik ben bang dat ze er nogsteeds zijn aangezien ik uit verschillende jaren recensies lees, waaronder ook nog van afgelopen februari..

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: Hotel met bedluizen?! Kan ik nog annuleren?

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

spuitbus meenemen voor ongedierte?koffer er neer zetten dekbed open en spuiten maar en gelijk erna voor een uurtje weggaan

alfatrion
Berichten: 21933
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hotel met bedluizen?! Kan ik nog annuleren?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Heeft u geen informatie gekregen over het herroepingsrecht? Of is de overeenkomst binnen de gebruikelijke verkoopruimte van een verkoper tot stand gekomen?

BL2
Berichten: 4870
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Hotel met bedluizen?! Kan ik nog annuleren?

Ongelezen bericht door BL2 »

Ik zou zo ie zo niet naar dat hotel gaan. Daar ga je alleen naar toe als je geen budget hebt en toch op vakantie wilt gaan......

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hotel met bedluizen?! Kan ik nog annuleren?

Ongelezen bericht door berndv »

alfatrion schreef:Heeft u geen informatie gekregen over het herroepingsrecht? Of is de overeenkomst binnen de gebruikelijke verkoopruimte van een verkoper tot stand gekomen?
bij het boeken van een hotel?
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... ne-boeking
Als je via internet een vliegticket, een reis of een hotel hebt geboekt, heb je niet het recht om binnen 14 dagen kosteloos te annuleren. De wet koop op afstand geldt niet voor logies, vervoer, restaurantdiensten of vrijetijdsbesteding die je afspreekt op een vaste datum.

Moneyman
Berichten: 30264
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hotel met bedluizen?! Kan ik nog annuleren?

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:Ik zou zo ie zo niet naar dat hotel gaan. Daar ga je alleen naar toe als je geen budget hebt en toch op vakantie wilt gaan......
Zinloze reactie natuurlijk.

stofzuigertje

Re: Hotel met bedluizen?! Kan ik nog annuleren?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het is mogelijk dat ze een deel nieuwe matrassen hebben en er niets aan de hand is.

Bij ongedierte of veel vervuiling mag je weigeren maar je moet dan ook een andere kamer accepteren als ze die aanbieden.
Verder is beetje groezelig nog geen reden van annuleren dus echte bed luizen wel.

Gesloten