| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] huurvoorwaarden vakantiehuisje particulier
huurvoorwaarden vakantiehuisje particulier
wij hadden via internet een huisje gehuurd in frankrijk van een particulier. Door omstandigheden moesten wij dit annuleren. de verhuurder had op de site geen annuleringsvoorwaarden en ook niet in het contract. Na annulering kregen wij te horen dat de 35% (ruim 350 euro!!) die we aanbetaald hadden gezien werden als annuleringskosten, zijnde risico van de huurder 35% en risico van de verhuurder de rest (65%). als het huisje opnieuw verhuurd wordt, krijgen we het hele bedrag terug. Kan iemand mij zeggen of dit zo mag? Is dit juridisch een terechte opstelling? Wat kunnen wij hier nog tegen doen?
vast bedankt voor de reacties!
timhof
timhof
Re: huurvoorwaarden vakantiehuisje particulier
Ik denk niet dat u hier veel tegen kunt doen. U kunt immers niet wijzen op voorwaarden of een contract waarin bepaald is dat dit anders zou moeten worden afgehandeld.
U kunt wel alsnog vragen om de voorwaarden en controleren of de verhuurder dienovereenkomstig handelt.
In theorie was het ook mogelijk dat u niet alleen uw aanbetaling kwijt zou zijn, maar ook nog de resterende 65% had moeten voldoen.
Zo bezien heeft u nog geluk gehad. Ook het feit dat u ook uw aanbetaling terugkrijgt als er een andere huurder gevonden wordt, is uitermate schappelijk lijkt mij. Kunt u ergens controleren of er een nieuwe huurder gevonden is?
U kunt wel alsnog vragen om de voorwaarden en controleren of de verhuurder dienovereenkomstig handelt.
In theorie was het ook mogelijk dat u niet alleen uw aanbetaling kwijt zou zijn, maar ook nog de resterende 65% had moeten voldoen.
Zo bezien heeft u nog geluk gehad. Ook het feit dat u ook uw aanbetaling terugkrijgt als er een andere huurder gevonden wordt, is uitermate schappelijk lijkt mij. Kunt u ergens controleren of er een nieuwe huurder gevonden is?
-
VioletPrue
Re: huurvoorwaarden vakantiehuisje particulier
Vraag de verhuurder eens naar zijn algemene voorwaarden aangaande annuleren.timhof schreef:wij hadden via internet een huisje gehuurd in frankrijk van een particulier. Door omstandigheden moesten wij dit annuleren. de verhuurder had op de site geen annuleringsvoorwaarden en ook niet in het contract. Na annulering kregen wij te horen dat de 35% (ruim 350 euro!!) die we aanbetaald hadden gezien werden als annuleringskosten, zijnde risico van de huurder 35% en risico van de verhuurder de rest (65%). als het huisje opnieuw verhuurd wordt, krijgen we het hele bedrag terug. Kan iemand mij zeggen of dit zo mag? Is dit juridisch een terechte opstelling? Wat kunnen wij hier nog tegen doen?
timhof
Nu hangt het er natuurlijk ook vanaf wat je omstandigheden zijn waardoor je moest annuleren.
Ziekte, overlijden etc. wordt over het algemeen geaccepteerd als annuleringsreden, maar een heleboel dingen ook niet.
Maar daar hoort hij wel een overzicht van te kunnen overleggen lijkt mij.
Anders kan hij lekker gaan googelen met percentages.