LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso VakantieVeilingen.NL

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Maverick49
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mei 2007 14:26

Incasso VakantieVeilingen.NL

Ongelezen bericht door Maverick49 »

Wie heeft dezelfde ervaring??
Ik heb een hotelovernachting gewonnen bij VakantieVeiligen.NL. Ik heb echter nooit een betalingsmogelijkheid toegestuurd gekregen. Krijg ik na 3 maanden inmiddels voor de 3e keer, een brief van incassobureau Intrum Justitia binnen. Of ik even naast de € 34,= nog even € 63,20 incassokosten wil betalen. Omdat ik mijn verplichtingen niet ben nagekomen. Ik heb inmiddels de € 34,= wel betaald. Hier had ik de hotelovernachting mee gewonnen. Maar voor de rest... Geen voucher, dus geen overnachting en een zooitje gezeik met een incassobureau.
En VakantieVeilinge.NL???? Die reageert nergens op. Ook niet op mijn emails..
Wie heeft dezelfde ervaring??

natjepatatje
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2010 11:24

Re: Incasso VakantieVeilingen.NL

Ongelezen bericht door natjepatatje »

Hoi Hoi

Ja.....Ik heb dezelfde ervaring met vakantieveilingen,2x een brief van intrum justitia......of ik even 81 euro wil betalen......voor wat ????Voor een veiling waar ik maar 19 euro op geboden heb ......En geen kaartje,bewijs,voucher,niets gekregen heb......maar wel incasso kosten,ik betaal het ook niet.....

BartSBB
Berichten: 78
Lid geworden op: 06 okt 2010 13:28

Re: Incasso VakantieVeilingen.NL

Ongelezen bericht door BartSBB »

Als je een veiling wint en je ontvangt geen voucher (ook niet bij ongewenste mail toevallig?), dan trek je toch wel even aan de bel? Of ga je 3 maanden zitten afwachten?

Enya84
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 nov 2010 01:04

Re: Incasso VakantieVeilingen.NL

Ongelezen bericht door Enya84 »

BartSBB schreef:Als je een veiling wint en je ontvangt geen voucher (ook niet bij ongewenste mail toevallig?), dan trek je toch wel even aan de bel? Of ga je 3 maanden zitten afwachten?
Helemaal mee eens.
Het kan best eens voorkomen dat je zo'n voucher, om wat voor reden dan ook, niet toegestuurd krijgt. Overal worden immers fouten gemaakt maar kom op zeg. Wat dacht je? Vakantie Veilingen is me vergeten? Je hebt zelf ook verantwoordelijkheid! Ik vind het belachelijk dat jij gedurende 3 maanden geen enkele actie onderneemt.

wini25
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 okt 2010 13:32

Re: Incasso VakantieVeilingen.NL

Ongelezen bericht door wini25 »

Ik heb er echt nog nooit problemen mee gehad, maar degene die de veiling wint weet dat hij moet betalen. Daarnaast zit de veiling vaak vast aan een bepaalde periode en dient alles direct betaald te worden (ook in verband met deze korte termijn). Ik ben het met de andere eens dat je wel eerder aan de bel had moeten trekken. Binnen een week moet de voucher in de mailbox liggen als dit niet automatisch gaat. Bij mij gaat het in ieder geval automatisch en krijg ik vaak hetzelfde uur nog het verzoek tot betalen en de voucher.

Zonique
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mei 2009 13:56

Re: Incasso VakantieVeilingen.NL

Ongelezen bericht door Zonique »

Meestal gaat het wel goed, maar ik heb zojuist ook een brief ontvangen van Intrum Justitia waarbij werd aangegeven dat ik voor één van mijn gewonnen veilingen nog niet betaald zou hebben. Ik heb wel betaald, maar ik moet zeggen dat de procedure die gevolgd is verre van netjes en ook niet volgens hun algemene voorwaarden is. Ze hadden de zaak namelijk al overgedragen aan Intrum Justitia voordat ze überhaupt over het openstaande bedrag gebeld hadden. In hun algemene voorwaarden staat dat ze het andersom zouden doen.

Het gaat in mijn geval om een onterechte vordering, dus ik ga er vanuit dat het gewoon netjes afgehandeld wordt, maar de "eerst schieten dan betalen" werkwijze staat me erg tegen.

Gesloten