LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Informatie gevraagd over Bert Berg

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Maedl

Informatie gevraagd over Bert Berg

Ongelezen bericht door Maedl »

Deze man doet zich voor als verhuurder van vakantieonderkomens in Oostenrijk, maar handelt blijkbaar nogal dubieus. Hij heeft mij voor een gering bedrag (100 euro) benadeeld, wat geen wereldbedrag is, maar hij heeft ook klanten van hem voor een veel groter bedrag benadeeld. Vandaar mijn oproep op dit forum.

Halverwege februari nam de heer Bert Berg contact met mij op, omdat hij een onderkomen zocht voor een bepaald aantal volwassen en kinderen in het skigebied waar ik appartementen verhuur. Het was een dag voor de krokusvakantie (19-26 februari), een periode die altijd enorm druk is en ik had geen plaats meer.

Een week later nam de heer Berg weer contact op, nu om voor een groep van 8 volwassen een onderkomen te zoeken, zogenaamd voor zijn vrienden. Na veel rondbellen en vragen, lukte het me om voldoende bedden bij elkaar te vinden, op twee verschillende locaties in het dorp. De reservering werd door dhr Berg bevestigd en ik wees hem op eventuele annuleringskosten, mocht het niet doorgaan. Daarmee ging hij akkoord.

Daarna belde zijn zogenaamde 'vriend', die een klant van hem bleek te zijn, maar die ergens niet zo veel vertrouwen had in het hele verhaal van dhr Berg. De boeking van dhr Berg bleek totaal niet overeen te komen met de gemaakte afspraken (1 chalet voor 11 personen bleek nu ineens 2 app op 2 locaties voor elk 4 personen te zijn). Deze klanten besloten niet af te reizen naar Oostenrijk en hebben hun vakantie aan hun neus voorbij zien gaan.

Ik heb gedurende de dagen dat dit liep dhr Berg regelmatig proberen te bellen en mailen, omdat hij nogal vaag bleef in zijn verhaal, maar hij was amper bereikbaar. Zijn mobiel nam hij niet op en per mail reageerde hij kort en zonder inhoud. Uiteindelijk mailde hij dat de gasten niet zouden komen, waarop ik hem vroeg het geld voor de annulering over te maken op mijn rekening en de eigenaresse van het andere onderkomen af te bellen (het was immers zijn reservering). Dit heeft hij niet gedaan.

Na een paar dagen heb ik hem gewezen op het feit dat ik mijn dorpsgenote alvast betaald had en dat ik het geld toch wel op korte termijn van hem wilde ontvangen. Hij reageerde gepikeerd, want hij had het allang overgemaakt en zelfs meer dan afgesproken, voor de gedane moeite. Dat geld is niet aangekomen en dus ook nooit overgemaakt. Inmiddels had ik contact gezocht met de klanten voor wie de reservering zou zijn, maar ook zij komen niet verder en blijken ook opgelicht te zijn.

De oplichter handelt onder de naam Bert Berg, maar dit schijnt niet zijn echt naam te zijn. Op google kan ik niets over hem vinden, behalve een link naar een niet meer bestaande advertentie van hem op Speurplaza, waar hij huizen/app in Oostenrijk aanbiedt. Zijn emailadres is [email protected]. Ik weet niet of ik zijn mobiele nummer hier mag noemen. De klanten hebben ook zijn bankgegevens, maar de bank heeft ook aangegeven dat de naam die bij dit rekeningnummer hoort niet Bert Berg is. Zij wachten ook al veel te lang op hun geld.

Dat laatste is ook de reden waarom ik hier toch eens dieper op in wil gaan. Ik ben nieuwsgierig of mensen meer weten van deze man. Die 100 euro is voor mij niet onmisbaar, maar ik zou het vervelend vinden als meer klanten van dhr Berg een vakantie geboekt en betaald hebben (wat vaak toch beste sommen geld kunnen zijn) en uiteindelijk toch hun weekje geplande wintersport aan hun neus voorbij zien gaan.
En anders zijn toekomstige klanten bij deze voor deze man gewaarschuwd.

karelpeters

Re: Informatie gevraagd over Bert Berg

Ongelezen bericht door karelpeters »

goedendag

ik las u stuk net over wat de heer berg u aan heeft gedaan , bij deze deze man heeft een spoor van ellende achter zich gelaten 2 jaar terug kwam hij al op opgelicht , en deze week was hij weer te zien ook mede door ook mensen die sclachtoffer zijn geworden van deze naam op vakantiehuizen een tip kijk de uitzending terug van 22-11-2011 tros opgelicht deze man heeft meerdere namen maar zijn echte naam is hilbert everts google dat maar eens weet zeker dat u nu wijzer bent geworden !!!

Maedl

Ongelezen bericht door Maedl »

Bedankt voor uw reactie! Heel toevallig hoorde ik dit gisteravond. Voor mij persoonlijk is het allemaal niet zo'n probleem, dat kan nu eenmaal gebeuren. Als ik de andere verhalen van gedupeerden hoor, kan ik alleen maar in mijn handen knijpen dat het niet erger is dan dit, in mijn situatie dan.

Achteraf ken ik deze man ook wel, alleen had ik niet de link gelegd tussen Hilbert Everts en Bert Berg. Hij heeft hier een hotel willen kopen in het dorp, alleen kwam dat niet van de grond. Hij heeft hier een paar keer een vakantie doorgebracht in het dorp, waarbij hij ook vertrok zonder te betalen en enorme schade achterliet in de appartementen of kamers.

De gasten die hij afgelopen voorjaar naar mij wilde sturen, heb ik inmiddels ook de informatie gemaild, zodat zij er eventueel iets mee kunnen doen. Nu heb ik niet het idee dat er veel geld los zal komen, maar het net zal zich zo toch ooit moeten sluiten voor deze oplichter.
Voor nu is dat het enige dat ik kan doen.

karelpeters

Ongelezen bericht door karelpeters »

ik ben zelf ook slachtoffer geworden van hem alleen niet over" vakantie huizen "
maar hoe deze persoon weg komt is niet tegloven , het is van belang dat iedereen die maar gedupeerd is door hem aangifte gaat doen , want deze man is anders niet te STOPPEN of een mailtje te sturen naar de redactie van tros opgelicht die kunnen hier zeker wat mee

Gesloten