We gaan samen op vakantie met het vliegtuig, nu wil ik via internet een autohuren.
Ook moet ik nog een kortlopende reisverzekering afsluiten.
(wie weet een goede)
Is een inzittenden verzekering via de verhuurmaatschappij van de huurauto dan nog noodzakelijk, of wordt bij een ongeval de kosten via mijn "uitgebreide" ziektekosten verzekerig of kortlopende reisverzekering betaald.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Inzittendenverzekering huurauto
Re: Inzittendenverzekering huurauto
wat staat er in de voorwaarden van de betreffende verzekeringen.
Ik kan niet ruiken bij welke maatschappij je verzekerd bent en welke voorwaarden gehanteerd worden.
Maar meestal is dit niet verzekerd en zal je dit bij moeten verzekeren
Ik kan niet ruiken bij welke maatschappij je verzekerd bent en welke voorwaarden gehanteerd worden.
Maar meestal is dit niet verzekerd en zal je dit bij moeten verzekeren
Re: Inzittendenverzekering huurauto
In het algemeen is schade met motorvoertuigen niet gedekt. Daar moet je je apart voor verzekeren.
De ziektekosten zelf zijn volgens mij altijd wel gewoon verzekerd via de ziektekostenverzekering, maar dat is maar een deel van de mogelijke kosten. Wat vooral veel kan kosten is als je door een ongeval invalide wordt. Dat betekent voor de rest van je leven extra kosten zoal aanpassing van je huis, en vooral ook een lager of zelfs geen inkomen. Als je kijkt naar het verschil tussen wat je als wao-er ontvangt en wat je normaal zou kunnen verdienen gedurende de rest van je leven (en je pensioen), dan is dat een heel hoog bedrag.
Vooral voor zulk risico is een inzittendenverzekering dus wel verstandig.
Maar kijk vooral ook naar de voorwaarden van je reisverzekering. Soms kun je daar ook een soort mobiliteits-module meeverzekeren, waarin dit misschien ook al zit.
De ziektekosten zelf zijn volgens mij altijd wel gewoon verzekerd via de ziektekostenverzekering, maar dat is maar een deel van de mogelijke kosten. Wat vooral veel kan kosten is als je door een ongeval invalide wordt. Dat betekent voor de rest van je leven extra kosten zoal aanpassing van je huis, en vooral ook een lager of zelfs geen inkomen. Als je kijkt naar het verschil tussen wat je als wao-er ontvangt en wat je normaal zou kunnen verdienen gedurende de rest van je leven (en je pensioen), dan is dat een heel hoog bedrag.
Vooral voor zulk risico is een inzittendenverzekering dus wel verstandig.
Maar kijk vooral ook naar de voorwaarden van je reisverzekering. Soms kun je daar ook een soort mobiliteits-module meeverzekeren, waarin dit misschien ook al zit.