LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is Zoover wel integer?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
dotinga00
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jan 2009 12:16

Is Zoover wel integer?

Ongelezen bericht door dotinga00 »

Ik heb op zoover een negatieve recentie geschreven over een camping waar wij zijn geweest (Plan d'eau Frankrijk). Mijn verbazing was groot toen ik later las dat Zoover de campingeigenaar de mogelijkheid bood om daarop een reactie te kunnen geven. Bijzonder onfris. Afgelopen zomer mochten wij onze biezen pakken met een door het lint gedraaide campingeigenares in ons kielzog. Nu worden we weer door deze eigenaar neergezet als veroorzakers van overlast. Ik zal u het verhaal hier besparen.
Later las ik nog van meer mensen die een zelfde negatieve ervaring hadden. En ook vrienden van ons. Al deze negatieve reacties zijn uiteindelijk zonder opgaaf van reden door zoover verwijderd. Zo integer is zoover dus niet. Wat heeft Zoover hier voor belang bij?


Meer ervaringen van anderen die hierop lijken?

M.

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: Is Zoover wel integer?

Ongelezen bericht door Rebellian »

Aan elk verhaal zitten twee kanten, nu zal ik u op uw woord geloven dat u geen verzoorzaker van overlast bent, maar ik vind het heel netjes van Zoover dat ze bij slechte reacties wederhoor toepassen.

Verwijderen is echter niet netjes, misschien dat positieve reacties ook na een periode weggaan? Kan me voorstellen dat er na een seizoen opgeruimt wordt in de reacties, er kan veel veranderen in een jaar.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Is Zoover wel integer?

Ongelezen bericht door geengast »

Het zou u verbazen als u wist hoeveel beoordelingen van mensen zijn die nooit van hun leven in de beoordeelde accommodatie zijn geweest.

Ik zelf heb het laatste jaar meer dan 15 fake beoordelingen gegeven, enkel om aan te tonen dat het systeem rot is, maar reisbureaus weten dat al lang. De betere reisbureaus gebruiken dan ook andere beoordelingssystemen die enkel intern gebruikt worden en dus niet te beïnvloeden zijn.

A.Storm
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 mei 2009 09:16

Re: Is Zoover wel integer?

Ongelezen bericht door A.Storm »

ik vind zoover niet integer, ze toetsen niet.

je kunt er zo wat op zetten (probeer maar) en het wordt klakkeloos geplaatst.

dotinga00
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jan 2009 12:16

Re: Is Zoover wel integer?

Ongelezen bericht door dotinga00 »

Het wordt er ook zomaar weer af gehaald, en ook eigenaren van de bezochte accomodaties mogen reageren. Als de eigenaar het er niet me eens is worden zonder opgaaf van reden beoordelingen ook verwijderd. Navraag helpt niet, ze reageren daar nergens op. Tja behalve het plaatsen van reacties hebben ze ook advertenties van deze zelfde accomodatiehouders. En daar kan het wel eens wringen....


Marcel

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Is Zoover wel integer?

Ongelezen bericht door crazyme »

A.Storm schreef:ik vind zoover niet integer, ze toetsen niet.

je kunt er zo wat op zetten (probeer maar) en het wordt klakkeloos geplaatst.
Volgens mij toetsen ze volgens TS juist wel. In elk geval luisteren ze naar een weerwoord.

En wanneer TS er nu gewoon terecht van de accommodatie is afgeknikkerd, dan zou het onterecht zijn wanneer deze via Zoover wraak zou kunnen nemen.

Anne C
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2011 17:21

Re: Is Zoover wel integer?

Ongelezen bericht door Anne C »

Wij hebben onlangs een hotel geboekt dat erg reclame maakt met Zoover Awards die het in een aantal jaren heeft verkregen. Inderdaad staan op de Zoover links een verdacht aantal negens en tienen voor het betreffende hotel.
Gezien de staat waarin eea zich bevind kan ik mij niet onttrekken aan de indruk dat met inschakeling van familie vrienden en kennissen je je hotel-profiel danig kunt beinvloeden!!
Jammer want het idee is goed! 8)

mathilde8
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mar 2011 16:54

Re: Is Zoover wel integer?

Ongelezen bericht door mathilde8 »

Als veel reizend echtpaar zet ik na afloop altijd onze bevindingen op Zoover, in de hoop dat anderen er ook iets aan hebben. Dat kan dus heel positief zijn maar ook negatief. Wij lezen ook wel eens referenties van accomodaties die totaal worden afgekraakt, maar waar wij heel tevreden over waren. Ik lees altijd alle berichten, dat geeft een zo goed mogelijk beeld van een hotel o.i.d. Natuurlijk worden er nepberichten op gezet. Oneerlijke mensen vindt je immers overal!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Is Zoover wel integer?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

crazyme schreef: En wanneer TS er nu gewoon terecht van de accommodatie is afgeknikkerd, dan zou het onterecht zijn wanneer deze via Zoover wraak zou kunnen nemen.
In beginsel ben ik dit zeker met je eens.
Vraag me daarbij wel af hoe Zoover eea kan beoordelen. Als er alleen het verhaal van partij A en partij B is. Zou me net zo goed kunnen voorstellen dat een eigenaar van een accomodatie een verhaal gaat "verzinnen" om de beoordeling eraf te krijgen.

Er is iig nog een recent topic geweest, waarbij een Zoover beoordeling werd verwijderd.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0&t=102242

opvakantie
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2011 13:45

Re: Is Zoover wel integer?

Ongelezen bericht door opvakantie »

Beste mensen,

Kijk eens op www.zooverbeoordelingen.nl
Ik kan niet anders zeggen, dan dat hier een hoog waarheidsgehate in zit.

Zoover verdient gewoon veel geld aan u, als persoon die een beoordeling schrijft en een spijker aan de kist van het toerisme.

Je kunt natuurlijk altijd bij hun eigen reisorganisatie (www.superdeal.zoover.nl) boeken. Lekker objectief!!!!!!!???????

Voor een serieuze beoordeling kun je beter bij je eigen familie/vrienden/kennissen/buren navragen. Zij kennen jou en jouw smaak en voor de rest is het "persoonlijk".

Prettige vakantie,

Opvakantie

Marcel52
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2012 09:49

Re: Is Zoover wel integer?

Ongelezen bericht door Marcel52 »

Marcel
Arnhem,
1 Beoordeling

14 minuten geleden
Niet anders dan geldklopperij

In eerste instantie was ik me ook aan het oriënteren op Zoover voor beoordelingen en ervaringen. Toen ging ik verder kijken en kwam vrij snel tot een paar opvallende conclusies:

1) Zoover biedt zelf reizen aan, dat is al dubieus, maar er zijn geen beoordelingen over deze reizen.
2) Er zijn geen beoordelingen over reisorganisaties en touroperators, echter staat hun site vol met reclames over deze partijen.
3) Er is weinig te vinden over Zoover zelf, echter vond ik uiteindelijk een site met een verhaal en die is nu onder druk van Zoover gestaakt.
4) De site is commercieel en dan is de vraag hoe kan je objectief zijn.

Nee, ik heb een vies smaakje bij dit verhaal en ben het eens met Dave.

Prettige vakantie, maar Zoover zal dat niet voor mij bepalen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Is Zoover wel integer?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

dotinga00 schreef:Ik heb op zoover een negatieve recentie geschreven over een camping waar wij zijn geweest (Plan d'eau Frankrijk). Mijn verbazing was groot toen ik later las dat Zoover de campingeigenaar de mogelijkheid bood om daarop een reactie te kunnen geven. Bijzonder onfris. Afgelopen zomer mochten wij onze biezen pakken met een door het lint gedraaide campingeigenares in ons kielzog. Nu worden we weer door deze eigenaar neergezet als veroorzakers van overlast. Ik zal u het verhaal hier besparen.
Later las ik nog van meer mensen die een zelfde negatieve ervaring hadden. En ook vrienden van ons. Al deze negatieve reacties zijn uiteindelijk zonder opgaaf van reden door zoover verwijderd. Zo integer is zoover dus niet. Wat heeft Zoover hier voor belang bij?


Meer ervaringen van anderen die hierop lijken?

M.
Sorry hoor, maar wat is er "onfris" aan hoor en wederhoor?

MAXIEM

Re: Is Zoover wel integer?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

GJvdZ
Sorry hoor, maar wat is er "onfris" aan hoor en wederhoor?
Niks, tenzij 1 van de partijen iets te verbergen heeft.

Maxiem.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Is Zoover wel integer?

Ongelezen bericht door Mousy »

De site is opgeheven

MAXIEM

Re: Is Zoover wel integer?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Mousy

Das dus goed nieuws!

Maxiem.

michelle-mupke
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2012 21:18

Re: Is Zoover wel integer?

Ongelezen bericht door michelle-mupke »

Wij komen net terug uit Egypte. Hebben tijdens de vakantie 27-02-2012/08-03-2012 2 reacties geplaats op zoover. Naar aanleiding van diverse klachten een gesprek gehad met de general manager van het hotel. Hij geeft hierin toe onze reactie te hebben gelezen.... Maar wat blijkt nu bij thuiskomst... Onze reacties zijn verwijderd. Alleen de derde welke posititef was na diverse oplossingen staaat er nog op! rara...

MAXIEM

Re: Is Zoover wel integer?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

michelle-mupke

Zo gaat dat nu eenmaal, als er kaas op het brood moet komen. Reden dus, om de volgende keer een blokje om te lopen.

Maxiem.

Roma001
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2009 15:24

Re: Is Zoover wel integer?

Ongelezen bericht door Roma001 »

Er zullen in ieder geval genoeg fake beoordelingen zijn. En Zoover heeft gewoon niet de mogelijkheid (tijd, personeel) alles te checken. Dus filter zelf de beoordelingen en geloof wat je wilt geloven :lol:

basrasker
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2012 12:15

Re: Is Zoover wel integer?

Ongelezen bericht door basrasker »

Zoover ?? Ja daar zeg je wat. Het is gemaakt voor mensen met een minderwaardigheidscomplex die achteraf berichtjes sturen.
Mensen die naar de andere kant van de wereld vliegen en ter plekke gaan klagen over hotel dat een euro te duur is.
Zoover is dan ook meer voor tokkies. Ze willen alles tegen voor een kwartje.

Wees een vent en geef je klachten ter plekke door aan de accommodatie en ga niet janken op een soppige recensie vakantie-site met onzin.
Pak nu een Stephan Bosman.. Hij geeft toe dat hij niks gaat veranderen, omdat hij dan omzet misloopt.

Kijk eens naar http://youtu.be/k4dpA6i-F60

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Is Zoover wel integer?

Ongelezen bericht door Har06 »

dotinga00 schreef:Ik heb op zoover een negatieve recentie geschreven over een camping waar wij zijn geweest (Plan d'eau Frankrijk). Mijn verbazing was groot toen ik later las dat Zoover de campingeigenaar de mogelijkheid bood om daarop een reactie te kunnen geven. Bijzonder onfris. Afgelopen zomer mochten wij onze biezen pakken met een door het lint gedraaide campingeigenares in ons kielzog. Nu worden we weer door deze eigenaar neergezet als veroorzakers van overlast. Ik zal u het verhaal hier besparen.Later las ik nog van meer mensen die een zelfde negatieve ervaring hadden. En ook vrienden van ons. Al deze negatieve reacties zijn uiteindelijk zonder opgaaf van reden door zoover verwijderd. Zo integer is zoover dus niet. Wat heeft Zoover hier voor belang bij?


Meer ervaringen van anderen die hierop lijken?

M.

waarom moest je van de camping af, volgende meest voorkomende oorzaken zijn :
dronkenschap, overnatige herrie door de dag en lawaai na 22.00/23.00 uur, bevuiling van algemene ruimten, herrie met andere campinggasten, onzedelijk gedrag etc :?:

Gesloten