LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht ANWB

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
rijmoverduin
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2011 11:02

Klacht ANWB

Ongelezen bericht door rijmoverduin »

Tijdens onze vakantie in Frankrijk afgelopen augustus hoorden wij een akelig geluid onder de motorkap. Toen wij de airco hadden uitgezet verdween dit geluid. Op de camping gekomen zelf gekeken en kwamen er twijfels over de aandrijving. Daar wij het niet helemaal vertrouwden en lid zijn van de ANWB besloten wij het zekere voor het onzekere te nemen en hen te bellen met de vraag of het verantwoord was verder te rijden.
Enkele uren later kwam er een grote sleepwagen de camping op en werd onze auto meegenomen Garagebedrijf Loriol Auto te Loriol welke door de ANWB als partner voor die regio was ingeschakeld. De auto had tot op dat moment geen enkele schade.
Later die middag werden wij door ANWB steunpunt Lyon gebeld en kregen wij te horen dat er vanalles aan onze auto mankeerde. Er is een beraming gemaakt van de kosten welke op zo’n € 2200,- excl. btw uitkwam. Onze auto verkeerde in een goede staat. Dit laatste is ook bevestigd door onze garage waar onze auto al enkele jaren in onderhoud is. Wij hadden erg het gevoel getild te worden door deze Franse garage en hebben dit ook aangegeven richting de ANWB. Zij hebben ons toen vervangend vervoer aangeboden en de auto zou naar Nederland vervoerd worden. Tot op dat moment is alles keurig geregeld door de ANWB.

Nadat wij enkele dagen thuiswaren kregen wij een telefoontje van onze garage dat de auto was afgeleverd en of wij langs wilden komen omdat er schade aan de auto was.
Tot onze grote onsteltenis, dit is nog zeer zwak uitgedrukt blijkt onze auto veranderd te zijn in een zwaar beschadigd object.
De schade welke is opgelopen tijdens het transport naar Nederland betreft de volgende punten:
- linkervoorspatbord zwaar ingedeukt
- linker dorpel voor zwaar beschadigd
- achterkant ingedeukt en ontwricht, trekhaak staat scheef onder de auto
- krassen linkerachterkant
- deur bestuurderskant ingedeukt, lakbeschadiging en ontwricht
- krassen over het gehele dak
- beschadigde ski-koffer

En dit terwijl onze auto anders woensdag gerepareerd zou zijn wat betreft het mechanische mankement. Het bleek slechts een klein probleem met de airco te zijn, kosten € 100,-.
Zonder airco hadden wij gewoon door kunnen rijden en was heel het transport niet nodig geweest.

Meteen contact opgenomen met de ANWB. Wij kregen het verzoek om foto’s te maken van de auto en de documenten van de transporteur bij te voegen. Dit hebben wij dezelfde dag nog voor elkaar gemaakt. De klacht zou in behandeling genomen worden.
Niets meer vernomen van de ANWB ondanks herhaaldelijke telefoontjes Toen kregen wij een brief met de volgende openingszin

Wij hebben uw bericht ontvangen waarin u uw onvrede uit over één van onze producten en/of diensten. Wij danken u voor de genomen moeite om dit aan ons kenbaar te maken.
Een standaard brief.
Meteen weer telefonisch contact opgenomen met de ANWB en hierover gereclameerd en de vraag gesteld om op zeer korte termijn met een reactie te komen.
Wekenlang heeft de ANWB nietsts ondernomen terwijl onze eigen verzekeringsmaatschappij binnen 24 uur een schade expertise heeft uitgevoerd en de auto Total Loss is verklaard. Tevens de vraag gesteld van hoe nu verder. Krijgen wij vervangend vervoer. Nee, dit staat niet in de algemene voorwaarden. Wij voelen ons zo ontzettend in de kou gezet door de ANWB.
Het minste wat je mag verwachten is dat ditalles met spoed opgepakt wordt en dat er een nette en passende oplossing gezocht wordt.

Onze eigen verzekering heeft ons de schade aan de auto vergoed.
De overige zaken zoals dakkoffer, schadetaxatie, waardevermindering en verdere onkosten moesten wij bij de ANWB indienen. Tot onze grote verbazing kregen wij nu wel meteen antwoord van de ANWB

De ANWB wijst alles af en zijn niet verantwoordelijk volgens punt 11 van de algemene voorwaarden. Op de vraag wie hier wel verantwoordelijk voor is hebben wij tot op de dag van vandaag nog geen antwoord gekregen.

Wij stellen de ANWB aansprakelijk voor de door ons geleden schade.
Door het handelen c.q. nalaten lijden wij een financieel nadeel.

Punt 11 van de algemene voorwaarden van de ANWB wijzen wij bij deze dan ook van de hand.
Wij beroepen ons op het volgende punt: De maatschappij en/of de ANWB zijn, tenzij er sprake is van een toerekenbare tekortkoming, niet aansprakelijk .
In onze optiek is de ANWB wel degelijk aansprakelijk als zijnde opdrachtgever aan de betreffende transporteurs.

Tevens wil ik u erop attent maken dat de ANWB zelf op de site onder Juridische hulp de volgende punten heeft staan.
1. Algemene regel
Algemene regel is dat de benadeelde zijn schade zoveel mogelijk moet beperken.
Hieronder wordt gesproken over verschillende schadeposten die te verhalen zijn op een tegenpartij
2. Voertuigschade
Kosten voor het taxeren van de schade zijn verhaalbaar. Niet alleen die van de expert zelf, maar ook de – redelijke – kosten die de garage moet maken om met de expert mee te lopen.
En wat doet de ANWB, veegt het meteen van tafel ONBEGRIJPELIJK!!

Onze auto is total loss verklaard. De ANWB is hoofdelijk aansprakelijk en heeft tot op heden nog niets ondernomen. Sterker nog ze wijzen de extra gemaakte onkosten meteen van de hand.
Dit voorval heeft ons veel tijd, energie en slapeloze nachten gekost om over de financiele gevolgen maar niet te spreken.

Gewenste oplossing
Wij vinden het niet meer dan normaal dat de ANWB in ieder geval zijn excuses aanbied en ons compenseert voor alle kostendie wij hebben moeten maken door toedoen van de ANWB en niet alles zomaar van tafel veegt.


Marc de Wit
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 mar 2010 10:50
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door Marc de Wit »

De ANWB beroept zich terecht, echter zuiver formeel, op de Algemene Voorwaarden art. 11.. Echter kunt u de vervoerder van uw auto aanspreken!
Voor meer info kunt u mij een PM sturen.

rijmoverduin
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2011 11:02

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door rijmoverduin »

Dank voor uw reactie.
De ANWB heeft alles voor ons geregeld en kan niet achterhalen wie de transporteur is geweest. Ook onze verzekeringsmaatschappij is niet verder gekomen.

tbeque
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2011 01:15

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door tbeque »

Maf om dit te lezen. Ik ben zojuist terug van vakantie en Loriol Auto hebben bij mij hetzelfde uitgehaald. Mijn auto had een kapotte vering en is gerepareerd voor 1300 euro. Na de eerste diagnose bleek opeens ook de as kapot te zijn. Toen ik de wagen ging ophalen bleek mijn spiegel gemold en zit er een deuk en een enorme kras in mijn spatbord/portier. De chef gaf aan dat zij daar niets mee te maken hadden. Ik heb echter een filmpje waarop te zien is hoe de auto op de Loriol wagen wordt gehesen en hierop is te zien dat de schade er nog niet was. Overigens hebben ze mijn auto slecht gerepareerd, de remmen zijn nu niet meer in orde. Ik neem morgen contact op met de ANWB en ik ben benieuwd hoe het jullie verder vergaat...

MAXIEM

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Het probleem is, dat bij het horen van de naam ANWB een vertrouwd beeld wordt opgeroepen. De ANWB is een echter gewoon een commercieel bedrijf waarbij omzet en winst maken de motor is. In principe dekken zij zich dus middels hun algemene voorwaarden volledig is, zodat de problemen bij de klant blijven liggen en zij nergens voor verantwoordelijk en aansprakelijk zijn.

Maxiem.

witte angora
Berichten: 30876
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door witte angora »

Duidelijk... ik denk dat de ANWB zo gauw mogelijk met een ander bedrijf in zee moet gaan.

Wat het verhaal van TS betreft, precies Kwikflut, je gaat er heen voor een bandje, en als je daar bent zijn de remmen, schokbrekers, en alles wat nog meer vervangen kan worden, ineens dringend aan vervanging toe.

En als deze mannetjes (van TS dus) hun zin niet krijgen, dan slopen ze gewoon de boel.

paul groes
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2010 11:09

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door paul groes »

Ook ik ben niet tevreden over de anwb!
2 jaar geleden werd ik in frankrijk niet eens geholpen met kapotte fietsendrager.
Ze mogen niet langs de franse snelwegen helpen,toen ik aanbood om dan naar landweg te rijden werd gemeld dat ook daar niet geholpen kon worden,of ik maar ff naar een winkel 100 km terug wilde rijden(savonds om 7 uur winkel sloot om 8 uur)lekker slim..
Verder bleek mijn fietsen drager geen onderdeel van me camper te zijn,dus viel niet binnen de dekking.
Heb de boel maar met zooitje spanbanden bij benzine pomp vandaan gefixeerd en zo naar nederland gereden.
Het verhaal gaat nog veel verder zal het gezeur en teleurstelling jullie besparen.
Nu kom ik dit jaar op camping in Benidorm aan en word gewezen op kapot linker voorlicht.
Nadat ik zelf had gekeken bleek het verwisselen lastiger als gehoopt,dus ANWB maar gebeld met het lood in de schoenen.
Ja het was niet donker dus er was geen accuut probleem,of ik zelf maar even naar dealer wilde rijden.. het mailen van dealer adressen was niet mogelijk omdat ANWB niet mailt !!!!! het overschrijven van adressen is een crime en werkt fouten in de hand. WE MAILEN NIET KOM OP ZEG!! 2011... GA MET JE TIJD MEE!
Waar ik me vooral boos over maakt zijn de niet aflatende spotjes en promo's van anwb tot zelfs sbs6 hart van nederland aan toe waar je de monteur vrolijk op de camping ziet repareren,en word gemeld dat kleine mankementen op camping kunnen worden gedaan.
Bij navraag melde receptioniste dat zoiets alleen in italié word gedaan bij het Garda meer.
Ik sta nu in Benidorm en daar doen ze dat dus niet....IK HEB DUS GEWOON WEER PECH!!!!

riddert
Berichten: 2136
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door riddert »

Nu kom ik dit jaar op camping in Benidorm aan en word gewezen op kapot linker voorlicht.
Nadat ik zelf had gekeken bleek het verwisselen lastiger als gehoopt,dus ANWB maar gebeld met het lood in de schoenen.
Je belt thuis toch ook niet de ANWB voor een kapot licht? Dan rij je toch ook langs een garage of vervang je hem zelf? Had even bij de receptie van de camping gevraagd waar de dichtsbijzijnde garage is, dat had je een hoop ergernis gescheeld.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

riddert schreef:
Nu kom ik dit jaar op camping in Benidorm aan en word gewezen op kapot linker voorlicht.
Nadat ik zelf had gekeken bleek het verwisselen lastiger als gehoopt,dus ANWB maar gebeld met het lood in de schoenen.
Je belt thuis toch ook niet de ANWB voor een kapot licht? Dan rij je toch ook langs een garage of vervang je hem zelf? Had even bij de receptie van de camping gevraagd waar de dichtsbijzijnde garage is, dat had je een hoop ergernis gescheeld.

Ik wel, daarom ben ik lid !

Tis trouwens tegenwoordig praktisch geen doen meer om een lampje te vervangen. Acherkant gaat nog wel maar voorkant.....ppppff.

witte angora
Berichten: 30876
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door witte angora »

Je belt thuis toch ook niet de ANWB voor een kapot licht? Dan rij je toch ook langs een garage of vervang je hem zelf? Had even bij de receptie van de camping gevraagd waar de dichtsbijzijnde garage is, dat had je een hoop ergernis gescheeld.
Dit was precies mijn gedachte, maar ik had even geen zin om hier op te reageren...

Een kapotte lamp, daar de ANWB voor bellen. En later weer klagen dat het lidmaatschap zo duur wordt. Of dat er beperkingen aan worden gesteld. Maar ja, de garage kost geld, en de ANWB doet het voor niks, nietwaar.
Ik wel, daarom ben ik lid !
De wegenwacht is er voor noodgevallen, niet voor het gebruikelijke onderhoud. In veel gevallen worden er noodreparaties verricht, waarmee je naar de garage kunt voor de echte reparatie. Meer kun je er ook niet van verwachten, maar als je niet verder kunt, dan ben je maar wat blij dat je er lid van bent, dat kan ik je verzekeren. Zeker als je nog wat adviesjes krijgt waarmee je een en ander zelf op kunt lossen.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

witte angora schreef:Dit was precies mijn gedachte, maar ik had even geen zin om hier op te reageren...
Kon je het toch niet laten dan of kreeg je ineens zin :lol:
witte angora schreef:Een kapotte lamp, daar de ANWB voor bellen. En later weer klagen dat het lidmaatschap zo duur wordt. Of dat er beperkingen aan worden gesteld. Maar ja, de garage kost geld, en de ANWB doet het voor niks, nietwaar.
Je zal mij niet horen klagen dat het lidmaatschap zo duur wordt / is. ANWB geeft zelf de mogelijkheid om thuisservice, europa service, en weet ik het wat nog meer aan te schaffen en als men, o.a. ik, er gebruik van maak dan is het ineens niet goed ????? ANWB doet helemaal niet voor niets, daar heb je je lidmaatschap voor.

witte angora schreef:De wegenwacht is er voor noodgevallen, niet voor het gebruikelijke onderhoud. In veel gevallen worden er noodreparaties verricht, waarmee je naar de garage kunt voor de echte reparatie. Meer kun je er ook niet van verwachten, maar als je niet verder kunt, dan ben je maar wat blij dat je er lid van bent, dat kan ik je verzekeren. Zeker als je nog wat adviesjes krijgt waarmee je een en ander zelf op kunt lossen.

Gebruikelijk onderhoud ?? Ze vervangen mn olie niet ofzo.

Als op de snelweg mijn beide lampen uitvallen en ik weet niet hoe dit te vervangen dan bel ik de ANWB en deze weten het wel.
Moet ik dan maar doorrijden en dan niet zichtbaar zijn en bekeuringen krijgen etc etc.
In betaal voor een lidmaatschap en maak er dan ook gebruik voor als nodig is.

witte angora
Berichten: 30876
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk, Teun, dat je mijn bericht niet helemaal begrepen hebt.

Als je in het donker met een kapotte lamp zit, bel je de ANWB, dat is logisch. Immers, door rijden is levensgevaarlijk, en als je er zelf niet bij kunt, moet je toch wat.

Maar de Paul Groes reed helemaal niet 's nachts, het was overdag. En bovendien: lampen vallen niet ineens op de snelweg uit, en zo ja, overdag dan zie je dat niet. Dus dat argument snijdt niet helemaal hout. Maar het is een eitje om overdag even naar een garage te rijden.

Misschien klaag jij niet dat de ANWB duurder wordt, maar het pakket is de laatste jaren toch wel behoorlijk uitgekleed/aangescherpt. Juist omdat er een bepaalde groep was die zo vaak van de ANWB gebruik maakte dat je het haast wel misbruik kon noemen. En daar zijn, ik meen ook hier, toch wel wat topics over verschenen.

En inderdaad, de ANWB zal geen olie verversen. Echter, veel mankementen aan auto's vallen gewoon onder het onderhoud. Of het nu om een kapotte koppelingskabel gaat, versleten remblokken, en noem maar op. En daar is de ANWB heus niet voor, ze helpen je op weg, zodat je naar de volgende garage kunt, en that's it.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

witte angora schreef:Ik denk, Teun, dat je mijn bericht niet helemaal begrepen hebt.

Als je in het donker met een kapotte lamp zit, bel je de ANWB, dat is logisch. Immers, door rijden is levensgevaarlijk, en als je er zelf niet bij kunt, moet je toch wat.

Maar de Paul Groes reed helemaal niet 's nachts, het was overdag. En bovendien: lampen vallen niet ineens op de snelweg uit, en zo ja, overdag dan zie je dat niet. Dus dat argument snijdt niet helemaal hout. Maar het is een eitje om overdag even naar een garage te rijden.

Misschien klaag jij niet dat de ANWB duurder wordt, maar het pakket is de laatste jaren toch wel behoorlijk uitgekleed/aangescherpt. Juist omdat er een bepaalde groep was die zo vaak van de ANWB gebruik maakte dat je het haast wel misbruik kon noemen. En daar zijn, ik meen ook hier, toch wel wat topics over verschenen.

En inderdaad, de ANWB zal geen olie verversen. Echter, veel mankementen aan auto's vallen gewoon onder het onderhoud. Of het nu om een kapotte koppelingskabel gaat, versleten remblokken, en noem maar op. En daar is de ANWB heus niet voor, ze helpen je op weg, zodat je naar de volgende garage kunt, en that's it.

Ik meen je bericht wel te begrijpen, je citeert mij namelijk waarop ik weer reageer.
En lampen kunnen wel degelijk uitvallen op de snelweg, das exact wat mij is overkomen......en ja was nog overdag ( begon schemerig te worden ) maar tegen 18:00 en probeer dan maar eens een open garage te vinden.

Of een bepaalde groep misbuik heeft gemaakt zal ongetwijfeld zo zijn, die heb je helaas overal zitten. Mar das aan de ANWB om dan beter dicht te timmeren.
Zullen best topics over zijn maar vergeef me ik ga het niet opzoeken en lezen, ik geloof je zo wel.

Dat de ANWB je weer verder op weg helpt ben ik met je eens, maar als dit dan te maken heeft met veelvuldig achterstallig onderhoud, wel ANWB.....timmer het dan dicht.

Weet niet of tegenwoordig nog kan maar vroeger kon je elke auto bij de ANWB aanmelden als er panne was ook al was de auto niet van jezelf.....hoop toch echt dat dat niet meer mogelijk is.....das ind misbruik.

witte angora
Berichten: 30876
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat de ANWB je weer verder op weg helpt ben ik met je eens, maar als dit dan te maken heeft met veelvuldig achterstallig onderhoud, wel ANWB.....timmer het dan dicht.

Weet niet of tegenwoordig nog kan maar vroeger kon je elke auto bij de ANWB aanmelden als er panne was ook al was de auto niet van jezelf.....hoop toch echt dat dat niet meer mogelijk is.....das ind misbruik.
Dat is dus dicht getimmerd. Als je bijvoorbeeld een kapotte koppelingskabel hebt, dan verrichten ze een noodreparatie, met een kabel die eigenlijk te dun is. Daar kun je een paar honderd kilometer mee rijden, voldoende dus om naar je eigen garage te gaan. Doe je dat niet, en het ding gaat kapot, dan komen ze dus geen tweede keer, en dat wordt je van tevoren ook gezegd.

En tegenwoordig kun je per kalenderjaar dus maximaal met twee auto's aankloppen, dus je moet niet de pech hebben dat je in een kalenderjaar tot twee keer toe een auto vervangt (heb je er dus drie gehad), en waarmee je met alledrie dus pech krijgt. De derde laten ze gewoon staan.

Juist om te voorkomen dat één buurman lid is, en de hele straat er gebruik van maakt.
en ja was nog overdag ( begon schemerig te worden ) maar tegen 18:00 en probeer dan maar eens een open garage te vinden.
Als je het in zo'n geval niet zelf kunt oplossen, kun je inderdaad maar één ding doen, en daar ben je dan idd lid voor.

paul groes
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2010 11:09

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door paul groes »

Beste forum lezers,

Als extra info:
Het gaat hier om een linker voorlamp (dus geen!achterlampje) die heel lastig te bereiken is,mij lukt het niet om er bij te komen en ik weet ook niet welke schroeven ik moet losdraaien om er wel bij te kunnen.
Ik heb zelfs eerst mijn eigen garage gebeld in nederland met vraag me te vertellen hoe ik bij lamp kon komen,advies was niet aankomen is te lastig!
Dan zeg ik "afblijven" en door vakmensen laten doen,voor je het weet maak je de boel alleen maar erger.
Voor de kenners het gaat hier om een voorlamp van een Fiat Ducato camper.
Voor degene die melden dat het onder normale reparatie valt, die je in garage moet laten uitvoeren zeg ik 'lees mijn info over promo van ANWB over hulp op de camping SBS6 uitzending hart van Nederland daar word wel degelijk gesugereerd dat ze komen helpen op een camping met 'OOK' kleine mankementen,dit zal ze ongetwijfeld heel veel extra leden hebben opgeleverd.
Dan moet je ook dat beeld wat je schets als ANWB waarmaken!
Verder rijst mij de vraag waarom een ANWB lid in Italíé bij het Garda meer wel die service krijgt aangeboden en alle andere ANWB leden elders niet! heel vreemd mijn inziens.
Mijn camper is vlak voor vertrek nog grondig geinspecteerd en voor een bedrag van bijna 1200€ bijgewerkt om up to date op de weg te verschijnen,dus nalatigheid kun je me op dit vlak niet verwijten lijkt mij.
Als extra wil ik melden dat het communiceren met een garage medwerker in het spaans mij niet goed af gaat vandaar dat je hulp ANWB inroept en ik sta hier nog een week dus kunnen ze komen waneer ze tijd hadden gehad en was het geen spoedklus.
Ook heb ik eerst zelf geprobeerd het te fixen en had al setje nieuwe lampjes extra gekocht.
Over de prijs van het ANWB abonnement hebben jullie mij niet gehoord,en is dat opnoemen heel flauw.
Maar voor mij geld wel alle waarde naar zijn geld,dus als ik een bep. bedrag moet betalen per jaar en ik dat accepteer, verwacht ik ook de service die mij oa. op tv word Voorgespiegeld,dus ik zeur niet! over het bedrag van lidmaatschap en moet de ANWB mijn inziens niet zeuren over mijn hulpvraag.

Met vriendelijke groet,
Paul Groes.

paul groes
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2010 11:09

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door paul groes »

Nog een dingetje,
Ik rij overdag trouwens altijd met me licht aan om beter gezien te worden,dus ook deze dag,dus ja dan gaan lampen nu eemaal een keer stuk,alleen merk je het niet overdag.
Na een lange rit vlak voor de eindbestemming werd ik ingehaald door 2 motor politie mensen en ik zag een van die 2 inhouden en naar mijn auto kijken waarschijnlijk had hij mijn kapotte lamp in het viezier,maar hij nam geen actie en reed achter zijn collega aan.
Niemand word graag aan de kant gezet door de politie maar als ze het hadden gedaan had ik zeker garage opgezocht.
Maar als je al op de camping staat en uitgestald ben na een lange rit en je voorgaande actie heb gedaan (lees vorige info) dan denk je nog maar aan 1 ding mijn inziens JE EIGEN VERTROUWDE ANWB!
waarschijnlijk werd ik niet naar de kant gehaald omdat voor een kapotte lamp je overdag geen bekeuring kan krijgen en het niets opleverd voor ze.

mvrg, Paul Groes

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door jlthkoch »

riddert schreef:
Nu kom ik dit jaar op camping in Benidorm aan en word gewezen op kapot linker voorlicht.
Nadat ik zelf had gekeken bleek het verwisselen lastiger als gehoopt,dus ANWB maar gebeld met het lood in de schoenen.
Je belt thuis toch ook niet de ANWB voor een kapot licht? Dan rij je toch ook langs een garage of vervang je hem zelf? Had even bij de receptie van de camping gevraagd waar de dichtsbijzijnde garage is, dat had je een hoop ergernis gescheeld.
Frau Riddert, bij een eenvoudige auto zoals die van jou is dat nog mogelijk. Tegenwoordig zitten de auto's echter wel wat gecompliceerder in elkaar en kun je voor iets dergelijks ook gewoon de WW bellen.

Zandink
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 aug 2010 19:44

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door Zandink »

@witte angora
De wegenwacht is er voor noodgevallen, niet voor het gebruikelijke onderhoud. In veel gevallen worden er noodreparaties verricht, waarmee je naar de garage kunt voor de echte reparatie. Meer kun je er ook niet van verwachten, maar als je niet verder kunt, dan ben je maar wat blij dat je er lid van bent, dat kan ik je verzekeren. Zeker als je nog wat adviesjes krijgt waarmee je een en ander zelf op kunt lossen.



Meld dit bericht
Profiel Stuur privébericht
ANWB is een prima organisatie helemaal eens met wa ook daar zullen weleens wat steekjes vallen toch...waar niet ?

rollertje
Berichten: 221
Lid geworden op: 28 nov 2004 17:06

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door rollertje »

paul groes schreef:Nog een dingetje,
Ik rij overdag trouwens altijd met me licht aan om beter gezien te worden,dus ook deze dag,dus ja dan gaan lampen nu eemaal een keer stuk,alleen merk je het niet overdag.
Na een lange rit vlak voor de eindbestemming werd ik ingehaald door 2 motor politie mensen en ik zag een van die 2 inhouden en naar mijn auto kijken waarschijnlijk had hij mijn kapotte lamp in het viezier,maar hij nam geen actie en reed achter zijn collega aan.
Niemand word graag aan de kant gezet door de politie maar als ze het hadden gedaan had ik zeker garage opgezocht.
Maar als je al op de camping staat en uitgestald ben na een lange rit en je voorgaande actie heb gedaan (lees vorige info) dan denk je nog maar aan 1 ding mijn inziens JE EIGEN VERTROUWDE ANWB!
waarschijnlijk werd ik niet naar de kant gehaald omdat voor een kapotte lamp je overdag geen bekeuring kan krijgen en het niets opleverd voor ze.

mvrg, Paul Groes
Misschien begrijp ik het niet helemaal goed. Je werd je vlak voor je eindbestemming bewust van het kapotte licht. Je bent doorgereden naar je eindbestemming en hebt vanaf daar geprobeerd de ANWB in te schakelen? Dan kon je dan toch ook gewoon de volgende ochtend een garage opzoeken en daar je lamp laten vervangen?
Wij hadden vorig jaar een probleem met het hoog/laag systeem van onze auto en dan kun je bijna niet meer rijden omdat de auto in de laagste stand staat. Dit gebeurde de dag voor we weer naar huis zouden gaan. We hebben een garage opgezocht en deze heeft dezelfde dag de auto gerepareerd. Ging sneller dan door de ANWB. De kosten vielen ook nog erg mee. Die moet je ook via de ANWB zelf betalen, alleen dan later.

pekern
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 nov 2006 09:47

Re: Klacht ANWB

Ongelezen bericht door pekern »

Kreeg onderweg naar Oostenrijk pech met de auto, koppeling defect, maar werd via de alarmcentrale snel en efficient geholpen o.a. middels een huurauto waardoor ik de reis kon voortzetten.
Op de bestemming aangekomen keek ik eens in de papieren van de verhuur maatschappij en zag dat de huur van de auto € 2624 zou gaan kosten voor de ANWB.
Ik heb contact opgenomen met de garage in Augsburg waar mijn auto voor reparatie stond om te horen wanneer deze gerepareerd zou zijn en dat was redelijk snel.
Ik heb toen contact opgenomen met de Alarmcentrale en aangeboden om mijn huurauto voortijdig terug te brengen zodat de kosten voor de ANWB zo laag mogelijk zouden blijven.
Men vond dat een fantastisch fijn aanbod en ik ben de volgende dag op pad gegaan en heb de huurauto ingeleverd en ben met een taxi naar de garage gegaan om mijn gerepareerde auto weer op te halen. Dit kostte mij een hele vakantie dag en € 206 voor Vignet, brandstof en taxi maar ik had het er op dat moment voor over en ging er vanuit dat de ANWB deze kosten wel zou vergoeden want ik bespaarde tenslotte veel kosten.

So far so good , thuis aangekomen heb ik een declaratie formulier ingevuld met daarop de kosten van taxi, brandstof en vignet en wat schetst mijn verbazing, de ANWB was conform de voorwaarden niet bereid alle kosten te betalen m.u.v. € 75 taxi kosten !!
Ik had wel ruim € 2000 voor ze bespaard, kosten gemaakt en een vakantiedag opgeofferd. Het gaat mij ook niet meer om het bedrag maar om het principe !!

Uiteraard heb ik daar op gereageerd maar je krijgt niemand aan de telefoon en alles wordt per brief afgehandeld en ik kon alleen per mail reageren.
In de brieven stonden aperte onwaarheden maar op mijn reakties daarop per mail werd niet meer gereageerd.Dit is mijn grote teleurstelling want ik had verwacht dat een Vereniging als de ANWB wel persoonlijker zou zijn in het contact met hun leden en zich niet zou gedragen zoals de meeste commerciele bedrijven tegenwoordig met hun onpersoonlijke call centers.

Ik heb mijn lesje geleerd en zal naar de ANWB ook nooit meer zo coulant zijn. Jammer !!

Peter Kern (lid ANWB sinds 1974)

Gesloten