LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over restaurant Onze Wereld in Oirschot

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
weetnietveel

Re: Klacht over restaurant Onze Wereld in Oirschot

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Rim69 schreef: Zoek "racisme" even op.
Okee http://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme.
Je hebt gelijk racisme binnen hetzelfde ras kan niet. Discriminatie binnen hetzelfde ras kan wel.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik zeg ja waarom kookt u niet voor mij? Hij zegt ja ik kook niet voor jullie omdat jullie hier komen kijken en foto's maken, dus ik kook niet voor jou(hij wijst mij aan), ik kook niet voor jou(hij wijst mijn neef aan) en ik kook niet voor jouw collega die daar zit!
Toen liep hij weer weg, maar toen begreep ik het een stuk beter. Hij dacht dat wij concurrentie waren en foto's van zijn

volgens mij wees de kok dus ook naar ander tafeltje ,en ik ook niet voor je collega die daar zit??????

mysterie :lol:

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

rozemarijntje schreef:Ik zeg ja waarom kookt u niet voor mij? Hij zegt ja ik kook niet voor jullie omdat jullie hier komen kijken en foto's maken, dus ik kook niet voor jou(hij wijst mij aan), ik kook niet voor jou(hij wijst mijn neef aan) en ik kook niet voor jouw collega die daar zit!
Toen liep hij weer weg, maar toen begreep ik het een stuk beter. Hij dacht dat wij concurrentie waren en foto's van zijn

volgens mij wees de kok dus ook naar ander tafeltje ,en ik ook niet voor je collega die daar zit??????

mysterie :lol:
Naar het tafeltje van TS en neef (die bij de de kok stonden) en andere neef die er nog zat?
En waarvan kok dacht het het een collega was van TS en neef?
Kok dacht dat ze alledrie (TS + neef + neef) tot de concurrentie behoorden.
Ze waren met z'n 3en toch?
Mijn neef vroeg mij of ik mee uit eten wilde dinsdag met hem en mijn andere neef

weetnietveel

hatakekev schreef: Opeens komt de kok die het eerst tegen mij zei dat hij niet meer voor mij zal koken.....
Hij zegt ja ik kook niet voor jullie omdat jullie hier komen kijken en foto's maken, dus ik kook niet voor jou(hij wijst mij aan), ik kook niet voor jou(hij wijst mijn neef aan) en ik kook niet voor jouw collega die daar zit!
Toen liep hij weer weg, maar toen begreep ik het een stuk beter. Hij dacht dat wij concurrentie waren en foto's van zijn restaurant kwamen maken of wat dan ook om zijn concept of wat dan ook te kopieren.

rozemarijntje

Sorry,ik zag voor me dat hij naar ander tafeltje wees,waarom collega? Was dat ook een chinees?

weetnietveel

rozemarijntje schreef:Sorry,ik zag voor me dat hij naar ander tafeltje wees,waarom collega? Was dat ook een chinees?
De eigenaar dacht dat deze jongens alledrie van de concurrent waren, dus ook een restaurant hadden of werkten in een restaurant. Vandaar collega.
Alledrie van chinese afkomst (zie openings post van ts)

rozemarijntje

Huh? Er is veel weg? Wat was er fout dan?

weetnietveel

weetnietveel schreef:
Rim69 schreef: Zoek "racisme" even op.
Okee http://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme.
Je hebt gelijk racisme binnen hetzelfde ras kan niet. Discriminatie binnen hetzelfde ras kan wel.
Ik dacht eerst ja. Toen nee. Maar nu ik dit lees en ervan uitgaande dat de schrijver van dit stukje van wikipedia gelijk heeft, is het antwoord misschien toch ja.
Nederlandse definitie van racisme in de wet
Nederlandse Wet
Wet(boek): Strafrecht Artikel: 137c Omschrijving: Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

weetnietveel

En hier discriminatie.
Artikel 1 van de Nederlandse Grondwet:
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
Artikel 90 van het Nederlands Wetboek van Strafrecht vult dit (ook met betrekking tot de voor burgers onderling geldende straf- en civielrechtelijke verbodsbepalingen) aan en definieert discriminatie als: "Onder discriminatie of discrimineren wordt verstaan elke vorm van onderscheid, elke uitsluiting, beperking of voorkeur, die ten doel heeft of ten gevolge kan hebben dat de erkenning, het genot of de uitoefening op voet van gelijkheid van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel terrein of op andere terreinen van het maatschappelijk leven, wordt tenietgedaan of aangetast."

rozemarijntje

Nou ja kijken wat ts doet...
Ben wel benieuwd of hij actie onderneemt...

Hoop dat ie nog wat laat horen

weetnietveel

hatakekev schreef:ik wil een klacht indienen tegen dit restaurant voor racisme, vooroordelen, een combinatie van die twee, dreigende manier van omgang. Ook erg onbeleefd door te wijzen met zijn vinger naar ons.
Maar wat moet ik nu eigenlijk doen? Een klacht indienen wil ik zeker, maar waar? En wat kun je nog meer uit dit verhaal opmaken, omdat ik nu boos ben kan ik dingen zijn vergeten dus als jullie vragen hebben stel ze gerust en ik beantwoord ze zo volledig mogelijk.

Ik ben gewoon ontzettend boos en ook terecht boos.
Je hebt absoluut alle reden om boos te zijn. Als je wilt zou je hier https://www.discriminatie.nl/meld-discr ... nformulier ook nog je klacht kunnen melden. Ook voor vragen en advies. Ik ken ze niet maar hoop dat ze goed zijn en je verder kunnen helpen.
Iemand in bijzijn van derden beledigen met woord en daad mag ook niet en is strafbaar.
Laatst gewijzigd door weetnietveel op 28 feb 2013 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Iemand in bijzijn van derde beledigen met woord en daad mag ook niet en is strafbaar.
M.a.w. als de TS alleen zou zijn geweest was het minder erg?

Leojes30

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Eten bij Onze Wereld?? dat is sowieso al een grote fout, buiten het feit dat het eten gewoon echt niet vers is ( zoals bij sommige andere wokrestaurants) , is het gewoon een grote Vreetschuur waar het stikt van de (ik zeg het netjes) travelers uit Tilburg en Eindhoven.....maar goed dat geheel terzijde.

Ik heb daar dus ooit eens gegeten ( een jaar of 1.5) geleden en een foto gemaakt van mijn bord en gepost op FB ( ik heb net nog gekeken of ik me niet vergiste) er was niets aan de hand, sterker nog een ander lid van mijn groepje heeft een foto laten maken door de serveerster en op FB gezet.....

Ik denk toch dat dit echt te maken heeft met het feit dat uw groep Chinees was, ze hebben gewoon gedacht dat u van de concurentie was en tja ik kan me die vergissing ook wel voorstellen, maar het is absoluut niet netjes en beledigend voor u

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

VioletPrue schreef:
tenormin schreef:. Op zich een vreemde instelling, mensen maken wel vaker foto's als ze uit eten zijn, vooral als ze het naar hun zin hebben. De jonge TS heeft dit duidelijk, terecht, niet meer.
Meestal neem je dan foto's van elkaar, of vraag je iemand er een te maken van de groep.
Niet van je bord.
100 jaar geleden misschien. Maar ik maak altijd een foto van het eten, soms om op FB te zetten, maar meestal gewoon als herinnering. Net als dat ik iedere hotelkamer fotografeer. Gewoon,voor de verzameling.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

GJvdZ schreef:
VioletPrue schreef:
tenormin schreef:. Op zich een vreemde instelling, mensen maken wel vaker foto's als ze uit eten zijn, vooral als ze het naar hun zin hebben. De jonge TS heeft dit duidelijk, terecht, niet meer.
Meestal neem je dan foto's van elkaar, of vraag je iemand er een te maken van de groep.
Niet van je bord.
100 jaar geleden misschien. Maar ik maak altijd een foto van het eten, soms om op FB te zetten, maar meestal gewoon als herinnering. Net als dat ik iedere hotelkamer fotografeer. Gewoon,voor de verzameling.
Dan loop je dus wel dit risico, dat het restaurant denkt dat je niet zuiver op de graat bent.
En dat kan ik me voorstellen....

lilipetje

Ongelezen bericht door lilipetje »

Misschien ook een idee: aangifte doen. Daar heb je ze harder mee. Lekker voor schut voor hun als de politie komt in het restaurant voor verhoor. Dat je betaald heb en niet heb mogen eten...

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

lilipetje schreef:Misschien ook een idee: aangifte doen. Daar heb je ze harder mee. Lekker voor schut voor hun als de politie komt in het restaurant voor verhoor. Dat je betaald heb en niet heb mogen eten...
1. Ze hebben mogen eten
2. Hoe bewijs je dat je niet meer mocht eten?
3. Alsof de politie mensen voor verhoor een restaurant uit gaat slepen.
Dit is een consumentenzaak, daar heeft de politie niets mee te maken en zullen hier ook niets aan doen.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

Leojes30 schreef:Eten bij Onze Wereld?? dat is sowieso al een grote fout, buiten het feit dat het eten gewoon echt niet vers is ( zoals bij sommige andere wokrestaurants) , is het gewoon een grote Vreetschuur waar het stikt van de (ik zeg het netjes) travelers uit Tilburg en Eindhoven.....maar goed dat geheel terzijde.

Ik heb daar dus ooit eens gegeten ( een jaar of 1.5) geleden en een foto gemaakt van mijn bord en gepost op FB ( ik heb net nog gekeken of ik me niet vergiste) er was niets aan de hand, sterker nog een ander lid van mijn groepje heeft een foto laten maken door de serveerster en op FB gezet.....

Ik denk toch dat dit echt te maken heeft met het feit dat uw groep Chinees was, ze hebben gewoon gedacht dat u van de concurentie was en tja ik kan me die vergissing ook wel voorstellen, maar het is absoluut niet netjes en beledigend voor u
Ik had het wel geweten. als het restaurant mij niet wil bedienen had ik ook de rekening niet betaald. dan zijn ze inderdaad gedwongen om de politie te bellen. je moet dan alsnog betalen, maar de stennis die je daarmee schopt is een goede les voor het restaurant.
Ik eet veel in het buitenland, en maak ook wel eens een foto van mijn bord voor de thuisblijvers

weetnietveel

Van de website discriminatie.nl https://www.discriminatie.nl/veelgestelde-vragen
Melden helpt!
Je voelt je gediscrimineerd. Of je ziet dat een ander gediscrimineerd wordt. Wat doe je dan? Je kunt het negeren, maar voelt dat écht goed? Je kunt het melden bij een antidiscriminatiebureau in jouw regio als je discriminatie meemaakt bij jezelf of een ander. Melden heeft altijd zin. Voor jezelf, maar ook voor anderen in Nederland. Je kunt advies krijgen van een antidiscriminatiebureau of ze helpen je met bemiddeling of een procedure. Maar jouw melding geeft ook informatie over hoe vaak discriminatie voorkomt. De overheid heeft deze informatie nodig om discriminatie te voorkomen en bestrijden. Melden van discriminatie kan op een aantal manieren.
Kevin ik denk dat ze je hier wel kunnen vertellen wat je kunt doen en of aangifte doen bij de politie een optie is.

hatakekev

Ongelezen bericht door hatakekev »

Beste mensen,

bedankt voor jullie reacties!

ik heb het bij www.discriminatie.nl gemeld en wacht nu af.
En politie heb ik over nagedacht, maar wat ook een probleem is, men moest van tevoren betalen en we hadden al wat gegeten, maar voor de prijs die ik betaalde mocht men 2 uur onbeperkt eten en drinken.

Gesloten