Ik vond een aantal klachten over Booking.com. Van gasten.
Ik ben echter de eigenaar van een kleine B&B in Portugal en heb voortdurend t gevoel dat de klant méér dan koning is ten koste van de eigenaren.
Ten eerste: het boeken kost de klant niets, de eigenaar betaalt de commissie.
De klant mag kosteloos annuleren tot vlak voor het verblijf. Dit gebeurt dan ook veel, heel veel.
Van mijn 23 reserveringen van de afgelopen 2 maanden zijn er maar 8 ook werkelijk komen opdagen.
De rest annuleert, ook wel pas op de dag van aankomst, of komt gewoon niet opdagen.
In maar een paar gevallen wijdt Booking.com daar een mailtje aan over de plicht alsnog te betalen.
Maar doet daar verder niets mee en er wordt dus ook nooit betaald.
Bij het niet komen opdagen mag ik gaan bewijzen dat de gast er ook werkelijk niet was.
In het boekingsformulier staat duidelijk dat 30% vooruit betaald dient te worden. Dit eisen wij echter niet meer op daar de klant (terecht) stelt dat booking.com de reservering al geconfirmeerd heeft.
Bij op korte termijn boekingen geldt die vooruitbetaling niet. Overigens zie ik nogal wat klachten van gasten over betalingen aan booking.com waarvan het hotel niet zou weten. Dit verbaast me. Je betaalt normaal helemaal niet aan booking.com.
Bovendien weigert booking.com de tekst in de advertentie te zetten zoals wij zouden willen. Duideljk in een poging hun site zo uniform mogelijk te houden. Met gevolg dat wij de verkeerde doelgroep bereiken. Wij zijn géén hotel en al die éénnachtsgasten veroorzaken ook dat er tussen die verblijven geen ruimte blijft voor vakantiegasten op langere basis.
Maar dan omgekeerd!!! Ik had net een klant geïnstalleerd die op eigen houtje hier aan was komen zetten. Voordat ik de tijd had gehad die nacht te blokkeren in de booking.com site, was er een reservering via hun. Ik heb die klant meteen gebeld, het uitgelegd en ze verwezen naar een ander onderkomen, die ook voor hun gereserveerd, iedereen blij. (behalve 3 dure telefoontjes naar een nederlandse mobiel) Maar dan hangt meteen booking.com aan de lijn. Dat ik geen klant mag weigeren, dat ik verplicht ben iets anders te regelen. (had ik gedaan) iets beters (had ik ook gedaan) en dat ik verplicht was het verschil in prijs te betalen. ???? Dat heb ik NIET gedaan! En ik meen zelfs de commissie over het gemiste bedrag ook. Dit mag ik dan gewonnen hebben maar niet zonder een hoop irritatie en stress.
Wat betreft de annuleringen: Je maakt mij niet wijs dat al die gasten naar een verblijf zijn gegaan die niet bij Booking.com zat. Hetgeen betekent dat ze dubbele boekingen binnen moeten krijgen. Het lijkt mij een fijn plan als ze die klanten even verifiëren voordat ze mij opzadelen met verloren dagen en voor niks gemaakte onkosten.
Ik begrijp heel goed dat je bijna niet meer om booking.com heen kan. Ze hebben daardoor heel wat macht.
Dan nog even over de reviews; Er wordt blijkbaar toegestaan dat er anoniem commentaar geleverd wordt. Het zal niemand verbazen dat dat juist de negatieve reacties zijn. Ik heb naast heel hoge cijfers, ook 10-en, een 2,5 voor gastvrouw .Nou heb ik dermate weinig gasten dat ik precies weet wie dat was. Degeen waartegen ik aangifte heb gedaan wegens diefstal. Nu ben ik én mijn spullen kwijt én mijn gemiddelde beoordeling is gekelderd. Heel fijn!
Mijn advies en verzoek aan nieuwe boekers: Google even op de naam van het verblijf, vaak hebben die een eigen site en boek dan rechtstreeks. Heb je ook meteen veel meer informatie over waar je terecht komt.
Maryk
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] machtsmisbruik booking.com?
Re: machtsmisbruik booking.com?
U klaagt als bedrijf over een boekingssite op een consumentenwebsite. Ik kan u maar een advies geven. Ga weg bij booking.com als het niet bevalt. IK als gebruiker van booking.com ben zeer tevreden met die site en als u er niet op staat zal ik u zeker niet missen omdat genoeg van uw collega's (lees concurrenten) er wel op staan.
U kunt bij booking.com zelf bepalen wat de annuleringsvoorwaarden zijn. Veel hotels vooral in NL en Duitsland handteren annuleren tot 16.00 uur op dag van aankomst maar als u dat niet bevalt kunt u dat anders instellen.
Wat u leest over booking.com over betalen is kolder en dat weet u zelf ook. Booking.com incasseert van de klant (of gast zoals u dat zo graag in uw branche noemt) niks. U bepaald ook zelf of er vooruit betaald wordt of achteraf. Wel zult u weinig klanten overhouden als u vooruit betalen verplicht stelt.
Nogmaals het advies, ga lekker bij booking.com weg. Niemand zal u missen...
U kunt bij booking.com zelf bepalen wat de annuleringsvoorwaarden zijn. Veel hotels vooral in NL en Duitsland handteren annuleren tot 16.00 uur op dag van aankomst maar als u dat niet bevalt kunt u dat anders instellen.
Wat u leest over booking.com over betalen is kolder en dat weet u zelf ook. Booking.com incasseert van de klant (of gast zoals u dat zo graag in uw branche noemt) niks. U bepaald ook zelf of er vooruit betaald wordt of achteraf. Wel zult u weinig klanten overhouden als u vooruit betalen verplicht stelt.
Nogmaals het advies, ga lekker bij booking.com weg. Niemand zal u missen...
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 25 aug 2014 12:56
Re: machtsmisbruik booking.com?
Voordat U zo ongezellig antwoord zou ik mijn post beter lezen:
Ik zeg juist zelf al dat klachten van gebruikers dat booking.com geld zou incasseren en dat zijn er nog al wat, niet kloppen.
Bovendien weet u blijkbaar niet dat de voorwaardes niet alleen door de eigenaren bepaald wordt.
Die worden gezamenlijk opgesteld en je wordt dringend geadviseerd die aanbetalingen juist wel te vragen. Lees commissie veilig gesteld. Ik schrijf dus al dat ik, precies om de reden die u aangaf, van die aanbetaling af zie. Ik heb ook hele soepele annuleringsvoorwaarden, maar niet op komen dagen,is nooit acceptabel. Ik heb een hele kleine B&B, dus annuleringen NA dat ik al uitgaves gedaan heb komen hard aan. De meeste van mijn gasten zijn super tevreden, gezien de hoge waarderingen. U bent hier nooit geweest dus ik begrijp niet waar die agressieve toon voor nodig is. Ook als u verder zou zoeken zou u merken dat ik niet de enige ben. En is het u misschien ook ontgaan dat Booking.com al via de rechter gedwongen is om een beetje in te binden. U als klant heeft van dit alles helemaal geen last , ook zeker niet in mijn B&B. Jammer dat u zich zo opwindt over iets wat U helemaal niet betreft.
Ik zeg juist zelf al dat klachten van gebruikers dat booking.com geld zou incasseren en dat zijn er nog al wat, niet kloppen.
Bovendien weet u blijkbaar niet dat de voorwaardes niet alleen door de eigenaren bepaald wordt.
Die worden gezamenlijk opgesteld en je wordt dringend geadviseerd die aanbetalingen juist wel te vragen. Lees commissie veilig gesteld. Ik schrijf dus al dat ik, precies om de reden die u aangaf, van die aanbetaling af zie. Ik heb ook hele soepele annuleringsvoorwaarden, maar niet op komen dagen,is nooit acceptabel. Ik heb een hele kleine B&B, dus annuleringen NA dat ik al uitgaves gedaan heb komen hard aan. De meeste van mijn gasten zijn super tevreden, gezien de hoge waarderingen. U bent hier nooit geweest dus ik begrijp niet waar die agressieve toon voor nodig is. Ook als u verder zou zoeken zou u merken dat ik niet de enige ben. En is het u misschien ook ontgaan dat Booking.com al via de rechter gedwongen is om een beetje in te binden. U als klant heeft van dit alles helemaal geen last , ook zeker niet in mijn B&B. Jammer dat u zich zo opwindt over iets wat U helemaal niet betreft.
Re: machtsmisbruik booking.com?
Deze b&b zou ik zo wie zo niet boeken, de reviews zeggen helemaal niets, vaak ingevult door ,B&BPortugal schreef:Voordat U zo ongezellig antwoord zou ik mijn post beter lezen:
Ik zeg juist zelf al dat klachten van gebruikers dat booking.com geld zou incasseren en dat zijn er nog al wat, niet kloppen.
Bovendien weet u blijkbaar niet dat de voorwaardes niet alleen door de eigenaren bepaald wordt.
Die worden gezamenlijk opgesteld en je wordt dringend geadviseerd die aanbetalingen juist wel te vragen. Lees commissie veilig gesteld. Ik schrijf dus al dat ik, precies om de reden die u aangaf, van die aanbetaling af zie. Ik heb ook hele soepele annuleringsvoorwaarden, maar niet op komen dagen,is nooit acceptabel. Ik heb een hele kleine B&B, dus annuleringen NA dat ik al uitgaves gedaan heb komen hard aan. De meeste van mijn gasten zijn super tevreden, gezien de hoge waarderingen. U bent hier nooit geweest dus ik begrijp niet waar die agressieve toon voor nodig is. Ook als u verder zou zoeken zou u merken dat ik niet de enige ben. En is het u misschien ook ontgaan dat Booking.com al via de rechter gedwongen is om een beetje in te binden. U als klant heeft van dit alles helemaal geen last , ook zeker niet in mijn B&B. Jammer dat u zich zo opwindt over iets wat U helemaal niet betreft.
wat heeft deze verhuurder te zoeken bij Booking?,
Re: machtsmisbruik booking.com?
NOgmaals dit is een consumenten forum. Dus niet de plek om als bedrijf te gaan lopen klagen over uw business partners.B&BPortugal schreef:Voordat U zo ongezellig antwoord zou ik mijn post beter lezen:
Ik zeg juist zelf al dat klachten van gebruikers dat booking.com geld zou incasseren en dat zijn er nog al wat, niet kloppen.
Bovendien weet u blijkbaar niet dat de voorwaardes niet alleen door de eigenaren bepaald wordt.
Die worden gezamenlijk opgesteld en je wordt dringend geadviseerd die aanbetalingen juist wel te vragen. Lees commissie veilig gesteld. Ik schrijf dus al dat ik, precies om de reden die u aangaf, van die aanbetaling af zie. Ik heb ook hele soepele annuleringsvoorwaarden, maar niet op komen dagen,is nooit acceptabel. Ik heb een hele kleine B&B, dus annuleringen NA dat ik al uitgaves gedaan heb komen hard aan. De meeste van mijn gasten zijn super tevreden, gezien de hoge waarderingen. U bent hier nooit geweest dus ik begrijp niet waar die agressieve toon voor nodig is. Ook als u verder zou zoeken zou u merken dat ik niet de enige ben. En is het u misschien ook ontgaan dat Booking.com al via de rechter gedwongen is om een beetje in te binden. U als klant heeft van dit alles helemaal geen last , ook zeker niet in mijn B&B. Jammer dat u zich zo opwindt over iets wat U helemaal niet betreft.
Ik heb 100den keren via booking.com geboekt en nog nooit v.t.v. hoeven betalen. Het is dus onzin dat ze dit verplicht stellen of heel erg erop aandringen.
Als u zelf weet dat de verhalen over betalen aan booking.com kolder zijn, waarom noemt u dit dan, het is totaal niet relevant.