LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleiding bij Holidaycars.com?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Xander82
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2012 11:53

Misleiding bij Holidaycars.com?

Ongelezen bericht door Xander82 »

Ik heb een auto geboekt bij Holidayscars. Na mijn reservering krijg ik te horen dat er in de gekozen klasse (mini) geen auto meer beschikbaar is en dat HC zo vriendelijk is geweest om een andere auto voor mij te reserveren. Uiteraard is het alternatief duurder (ong. 45 euro). Ondertussen wordt de beschikbaarheid van de desbetreffende klasse op de HC site helemaal niet bijgewerkt en krijg ik rechtstreeks van de verhuurder te horen dat er wel degelijk auto's beschikbaar zijn in de laagste mini-klasse.

Wat is dit voor onzin? Of Holidaycars loopt de boel te flessen of de verhuurder probeert HC duurdere auto's aan te smeren? Ik ga in ieder geval nooit meer gebruik maken van een intermediair als Holidaycars. Als de prijzen en beschikbaarheid niet up-to-date zijn, kan je dus altijd dit gezeur krijgen.

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Misleiding bij Holidaycars.com?

Ongelezen bericht door Regggy »

Holidaycars is een tussenpersoon. Je boekt dus via hen bij een lokale verhuurder (Hertz / Europcar / etc). Als jij boekt sturen zij een bericht naar de verhuurder om te kijken of er een auto vrij is. Is dat niet het geval, krijg je inderdaad een alternatief. Je bent nooit verplicht dit te accepteren..

Oplichting? Lijkt me wederom een zwaar woord..

Xander82
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2012 11:53

Re: Misleiding bij Holidaycars.com?

Ongelezen bericht door Xander82 »

@Regggy
Ziet u mij het woord "oplichting" gebruiken?
Het is misleidend.

Als je als Holidaycars in de vergelijkingstabel het woord "uitverkocht" gebruikt, dan suggereer je daarmee dat je het aanbod bijwerkt. Onzin dus.

Ik heb inmiddels al antwoord gehad van de desbetreffende verhuurder, Alamo in dit geval. Holidaycars mag van Alamo maar 1 auto uit de goedkoopste klasse aanbieden op mijn vakantiebestemming en die moet dan ook nog eens voor een periode langer dan 15 dagen (!?!) worden geboekt. Zo zie je maar weer hoe die contracten tussen Holidayscars en de werkelijk verhuurders in elkaar zitten. Holidaycars moet mij dus überhaupt geen Alamo auto's aanbieden uit die klassse als ik zoek op een periode van 8 dagen!

Holidaycars
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 feb 2012 14:49

Re: Misleiding bij Holidaycars.com?

Ongelezen bericht door Holidaycars »

Beste Xander82,

Hartelijk dank voor je bericht.

Graag zouden wij wat meer informatie willen hebben, want het verhaal dat je van Alamo te horen hebt gekregen is onzin. Wij hebben contracten met meerdere verhuurders, voor meerdere auto’s en meerdere categorieën. Dit is niet afhankelijk van het aantal huurdagen, noch de bestemming. Zodra wij een auto niet meer uit voorraad kunnen leveren, veranderen wij de status naar “op aanvraag”. Dit houdt inderdaad in dat wij, zoals Regggy terecht aangeeft, van de verhuurder een akkoord moeten krijgen. ZO niet, dan leggen wij op eigen initiatief een alternatief vast.

Zou je ons willen laten weten wat jouw vakantiebestemming is? Het reserveringsnummer van je reservering kan ook, een van beide kan gestuurd worden naar webcare @ holidaycars.com.
Wij zullen dan contact opnemen met de desbetreffende verhuurder, aangezien dit niet de gang van zaken is, en wij dit graag ook vanuit hun kant opgehelderd willen hebben.

Alvast bedankt voor de medewerking en de terugkoppeling!

Met vriendelijke groet,

Wendy Luiten
Webcare Agent

Strikspanje
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2012 10:47

Re: Misleiding bij Holidaycars.com?

Ongelezen bericht door Strikspanje »

In juni 2012 auto gehuurd. Schade vrij ingeleverd. Geen borg retour dus na 3 maanden contact opgenomen. Dit was al een ervaring op zich. Voordat ik iemand aan de lijn had die wat kon uitzoeken. Het duurde en het duurde; op e-mails wordt helemaal niet gereageerd. Het werd bij Interrent, de verhuurder, opgevraagd. Een maand niets gehoord. Wederom contact opgenomen. Ja, er bleek wel schade te zijn en wel precies voor het resterende bedrag van de borg nl. € 159,66. Wat een onzin verhaal en ik heb een getuige dat er geen schade is geconstateerd bij de inlevering. Antwoord HC: er is geen probleem want wij betalen die schade. Binnen 3 weken staat het op uw rekening, Het is nu december en het bedrag is nog steeds niet betaald. Wederom aangemaand. Ja nog even geduld: we vragen het na bij onze financiele afdeling. Klachten bij Holidaycars worden zo moeizaam mogelijk afgewerkt zodat de klant het uiteindelijk opgeeft. Het is een waardeloos bedrijf.

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Misleiding bij Holidaycars.com?

Ongelezen bericht door Regggy »

Holidaycars is op zich best een leuk bedrijf. Ze zijn echter een paar jaar geleden overgegaan op een callcenter in als ik me niet vergis Bulgarije (!). Dat de serviceverlening hierdoor niet bepaald vooruit is gegaan lijkt me een understatement..

alfatrion
Berichten: 22150
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Misleiding bij Holidaycars.com?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Xander82 schreef:Ik heb een auto geboekt bij Holidayscars. Na mijn reservering krijg ik te horen dat er in de gekozen klasse (mini) geen auto meer beschikbaar is en dat HC zo vriendelijk is geweest om een andere auto voor mij te reserveren. Uiteraard is het alternatief duurder (ong. 45 euro). Ondertussen wordt de beschikbaarheid van de desbetreffende klasse op de HC site helemaal niet bijgewerkt en krijg ik rechtstreeks van de verhuurder te horen dat er wel degelijk auto's beschikbaar zijn in de laagste mini-klasse.
Holidayscars is aansprakelijk te houden voor het prijsverschil, omdat in het aanbod zelf niet aangegeven is dat het om een vrijblijvend aanbod gaat. Als gevolg daarvan mocht u er op vertrouwen dat er een overeenkomst tot stand was gekomen.

Holidaycars
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 feb 2012 14:49

Re: Misleiding bij Holidaycars.com?

Ongelezen bericht door Holidaycars »

@Strikspanje, het spijt ons dit te vernemen. Wij zouden dit graag voor je ophelderen en zien daarom graag jouw reserveringsgegevens per mail tegemoet op webcare @ holidaycars. com. Wij gaan dit dan voor je uitzoeken en zullen je zo spoedig mogelijk voorzien van een reactie.

@Regggy, bedankt voor het compliment. Wij horen graag van je in welke situatie je contact hebt gehad met ons callcenter (inderdaad in Bulgarije!) en wat hierin precies je ervaringen waren. Je kunt dit sturen aan webcare @ holidaycars. com

Strikspanje
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2012 10:47

Re: Misleiding bij Holidaycars.com?

Ongelezen bericht door Strikspanje »

Aardige mensen hoor van Holiday Cars. Ze zijn eindelijk, na inschakeling van Transavia en na 6 maanden, over de brug gekomen om het fantastische bedrag van € 137,39 vorige week terug te betalen. En wat lees ik vandaag? Holiday Cars is failliet verklaard. Weet gelijk iedereen waarom ze hun afspraken niet nakomen. http://drimble.nl/faillissementen/zuid- ... al-bv.html

Dirkie
Berichten: 2987
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Misleiding bij Holidaycars.com?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Misschien een tip voor de volgende keer. Op de meeste vakantie bestemming zijn verhuurbedrijven aktief. Stap eens op een van de locale verhuurd bedrijven af. Bijna altijd ben je daar goedkoper uit voor betere auto's. Ook met de verzekeringen ed. zit het wel goed tegenwoordig. Zo huur ik al jaren auto's op mijn vakantie bestemmingen. Voordeel is ook, dat je alleen de lokale verhuurbedrijven sponsort en niet ook nog eens een firma die er tussen zit en er ook aan moet verdienen :mrgreen:

Gesloten