Maar hij is wel de hele tijd dat huisje kwijt geweest, omdat TS niet kwam opdagen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest
-
- Berichten: 32455
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest
Aan de andere kant heeft hij geen risico gelopen op gebroken servies en dergelijke.
-
- Berichten: 1028
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest
TS heeft helemaal niet gevraagd om de verwarming aan te zetten.moederslink schreef: ↑12 nov 2020 22:36Zo te lezen bent u al langer " klant" van Novasol, dan weet u toch dat alleen een schriftelijke annulering telt?ben.donatz schreef: ↑09 nov 2020 13:27Wij zouden in de herfstvakantie een week naar Denemarken gaan. Zoals al jaren heb ik bij Novasol een mooie bungalow geboekt.
(...)
Ik heb contact opgenomen met het callcenter en aangegeven dat wij niet konden komen.
Afgelopen week kreeg ik een nota voor afgenomen stroom en een foutcorrectie van de waterstand.
Weer gebeld, eerst met Novasol Denemarken. De agent gaf aan dat ik wel stroom had afgenomen. Ik heb aangegeven dat ik er niet ben geweest. Dan moest ik maar met Novasol Nederland bellen. Dit gedaan en daar werd aangegeven dat ik schriftelijk had moeten annuleren.
De eigenaar had gedacht dat wij wel zouden komen ( hoe dom ben je) en had de elektrische verwarming aangedaan.
Maar u heeft slechts gebeld met het callcenter , dan met Denemarken en dan weer met Nederland en dit is niet gecommuniceerd met Denemarken.
De eigenaar had gedacht dat u wel zou komen, er was immers geen schriftelijke annulering doorgekomen???
U had er zich 100 % van moeten vergewissen dat de annulering op de juiste plek zou komen en dus schriftelijk moeten annuleren.
Er is dus in hun optiek geen sprake van een annulering geweest dus is de verwarming aangezet.
Ik neem aan dat u van hen deze service dan wel kent, toch? Of dat er mogelijk van te voren door u is gevraagd om de kachel alvast lekker aan te doen, zeker in de herfst. Of het hoort gewoon bij hun service , hetgeen een prettig iets is om in een verwarmd huisje aan te komen.
Als zij niet beter weten dat u komt , valt hun n.m.m niets te verwijten .
Ik zal het sterker maken. Stel dat verhuurder heeft vernomen dat huurder niet komt. Dan maar gauw wat hennepplanten neerzetten en flink wat energie gaan verbruiken. Dan vindt u het normaal dat de huurder de rekening betaald omdat de verhuurder de woning alvast heeft voorverwarmd?
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest
Dit gaat natuurlijk niet op en zal ook nooit gebeuren.
Verhuurder heeft nl niet vernomen dat huurder niet komt.
En om daar snel wat hennepplanten neer te zetten .
De week erna wordt het huisje zeer waarschijnlijk toch ook weer verhuurd.
Verhuurder heeft nl niet vernomen dat huurder niet komt.
En om daar snel wat hennepplanten neer te zetten .
De week erna wordt het huisje zeer waarschijnlijk toch ook weer verhuurd.
kuklos
vindt dit leuk
Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest
Nou... TS heeft het natuurlijk wél doorgegeven - zij het niet op de juiste manier. Maar de (tussenpersoon van) de verhuurder heeft het dus wel degelijk vernomen.
Ik vind het overigens vreemd dat er klaarblijkelijk door het callcenter niet vooraf (ten tijde van de mondelinge annulering) is aangegeven wat de formaliteiten rondom de annulering zijn, maar dat TS dat pas achteraf te horen kreeg.
alfatrion
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest
ik ga ervan uit dat TS weet hoe hij correct moet annuleren, hij is tenslotte al jaren ' klant ' .
Zo.n callcenter bellen is in mijn ogen dan ook zinloos.
Desalniettemin had het callcenter hem er best nog eens extra op kunnen attenderen.
Zo.n callcenter bellen is in mijn ogen dan ook zinloos.
Desalniettemin had het callcenter hem er best nog eens extra op kunnen attenderen.
Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest
Dat is een aanname. Hij zal wellicht nooit eerder hebben hoeven annuleren.moederslink schreef: ↑13 nov 2020 16:26ik ga ervan uit dat TS weet hoe hij correct moet annuleren, hij is tenslotte al jaren ' klant ' .
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest
ja klopt, ik neem idd aan dat hij de spelregels van Novasol wel kent.
Hij heeft vaker gehuurd en overeenkomsten getekend denk ik dan, maar nooit eerder heeft moeten annuleren.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet altijd alles doorspit, tenzij ik er vóór sta en dan pas verdiep ik mij er écht in zoals zovelen .
Hij heeft vaker gehuurd en overeenkomsten getekend denk ik dan, maar nooit eerder heeft moeten annuleren.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet altijd alles doorspit, tenzij ik er vóór sta en dan pas verdiep ik mij er écht in zoals zovelen .
Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest
Hoeveel kost dat pufje gas?
-
- Berichten: 32455
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest
80 cent. Hooguit 1,20 euro.
Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest
Dan maar naar de rechter.
Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest
Is er echt een nota verzonden voor de verwarming, of is er een nota verzonden voor de kosten, waaronder de verwarming begrepen is? Ik vermoed het laatste.
We zullen het nooit weten. Zoals zo vaak is de TS nooit weer terug gekeerd.
We zullen het nooit weten. Zoals zo vaak is de TS nooit weer terug gekeerd.
-
- Berichten: 32455
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest
Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest
Volgens de openingspost was de termijn waarin geannuleerd kon worden eerst verstreken, en daarna ging het land op slot door Corona.moederslink schreef: ↑13 nov 2020 16:26ik ga ervan uit dat TS weet hoe hij correct moet annuleren, hij is tenslotte al jaren ' klant ' .
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest
Oh dus u wist wél iets van de regels ivm annuleren?!ben.donatz schreef: ↑09 nov 2020 13:27De regels zijn dat je uiterlijk 42 dagen voor je aankomst moet annuleren en dan krijg je geld terug.
Waarom met het callcenter gebeld? En niet vlg de regels dan schriftelijk geannuleerd?schreef:Ik heb contact opgenomen met het callcenter en aangegeven dat wij niet konden komen.
Dus niet voor de verwarming !?schreef:Afgelopen week kreeg ik een nota voor afgenomen stroom en een foutcorrectie van de waterstand
Maar daar heeft u dus géén nota voor gekregen!schreef:De eigenaar had gedacht dat wij wel zouden komen ( hoe dom ben je) en had de elektrische verwarming aangedaan.
Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest
Prima om openingspost terug te lezen. Maar de rekening was voor de stroom voor oa de elektrische verwarmingmoederslink schreef: ↑13 nov 2020 22:24Dus niet voor de verwarming !?schreef:Afgelopen week kreeg ik een nota voor afgenomen stroom en een foutcorrectie van de waterstandMaar daar heeft u dus géén nota voor gekregen!schreef:De eigenaar had gedacht dat wij wel zouden komen ( hoe dom ben je) en had de elektrische verwarming aangedaan.
Aygulf
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Novasol stuurt energierekening terwijl we niet in vakantiehuis zijn geweest
O ja, je hebt gelijk niet goed gelezen dus .