LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met CreditFixx en Voordelengids

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Hullus
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2014 10:24

Problemen met CreditFixx en Voordelengids

Ongelezen bericht door Hullus »

Sinds enkele maanden tot zelfs bijna 2 jaar ben ik bezig om van de voordelengids af te komen. Ooit een keertje in het centrum van Arnhem heb ik ja gezegd tegen een voordelengids pas. Deze heb ik achteraf binnen een aantal dagen geannuleerd per mail.Omdat ik er toch het nut niet van inzag en op internet niet echt motiverende / positieve dingen vond. kreeg toen akkoord en dat soort verhalen van waarom. Nou goed niet meer op in gegaan. Tot ik vorig jaar een mail kreeg van een incasso bureau, creditfixx.. Dat ik aan hun 120 euro moet betalen omdat in de voordelengids niet heb betaald. Ik heb de voordelengids toen der tijd opgezegd via mijn oude website email. Nu vragen ze om ''bewijs''. Echter is die site opgezegd omdat het niet meer werkte. De mails heb ik dus niet meer... Ik ben benieuwd wat ik kan doen, om toch nog van ze af te komen. Ik krijg mails zoals hier onder van die intimiderende mails...
Geachte heer/mevrouw,

Inzake de vordering van mijn opdrachtgever Voordelengids.nl B.V. bent u tot op heden nog niet overgegaan tot betaling van het openstaande bedrag van € 120,95. Verdere vertraging is voor ons onacceptabel.

Het gevolg van het niet betalen is dat wij de vordering gaan overdragen aan de Gerechtsdeurwaarder.

De Gerechtsdeurwaarder

Wij hebben onze deurwaarder de opdracht gegeven om u binnenkort de dagvaarding te overhandigen. Hierin staat op welke dag u voor de rechter moet verschijnen. De kosten hiervan kunnen oplopen tot circa 500,00 euro en zullen eveneens bij u in rekening gebracht worden.

U kunt een bezoek van de deurwaarder voorkomen door binnen 5 werkdagen na heden zorg te dragen voor bijschrijving van € 120,95 op ons ING bankrekeningnummer IBAN NL79 INGB 06614440 23 t.n.v. Stichting derdengelden Credifixx te Leiden o.v.v. dossiernummer 92420. Indien u het bezoek van de deurwaarder wilt voorkomen adviseren wij u altijd contact met ons op te nemen zodat wij de deurwaarder hiervan op de hoogte kunnen stellen.

Klik hier indien u met iDeal wilt betalen.


De procedure

Voor meer informatie over het aangekondigde bezoek van de deurwaarder verwijs ik u naar de website van de Koninklijke Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders: http://www.kbvg.nl. Hier treft u alle informatie over hoe u dient te handelen en wat de gevolgen zijn van een bezoek van de deurwaarder.

Vragen?

Mocht u nog vragen hebben over de naderende procedure dan adviseer ik u zich te wenden tot uw rechtsbijstandverzekering of een Rechtswinkel in uw woonplaats.




Met vriendelijke groet,

S Price | Collector | Credifixx

Credifixx Incassoservices B.V. | Flevoweg 9h | 2318 BZ Leiden | Tel: 0713015717 | Fax: 071-3015788
http://www.credifixx.nl | [email protected] | K.v.K. 28100692
Luisteren willen ze niet. Ze denken alleen maar aan geld.. Er valt ook niet te praten, kastje muur verhaal... Waarom mag de voordelengids überhaupt nog door na zoveel klachten op Internet?

Car100
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2014 11:56

Re: Problemen met CreditFixx en Voordelengids

Ongelezen bericht door Car100 »

Ook mijn dochter werd de dupe van dit bedrijf. Zij werd in een winkelcentrum aangesproken door een behoorlijk intimiderende verkoper. Omdat zij zijn verhaal niet helemaal begreep en nadere informatie wilde, heeft zij hem haar gegevens gegeven en een formulier ondertekend. Dit bleek echter een bestelbon te zijn, waardoor ze dus aan een duur (79,95 per jaar) vastzit. Deze verkoper had haar verteld, dat ze nergens aan vast zou zitten. Niks is dus minder waar. Helaas pindakaas. Gelukkig had zij niet haar rekeningnummer opgegeven, dus kon er niets afgeschreven worden. Ze heeft dus wel acceptgiro's gehad, maar deze uiteraard niet betaald. En ja, u raad het al: dreigende brieven en mails van Credifixx. Omdat mijn dochter hier helemaal niets van begreep, behartig ik haar belangen. Ik heb dus voor haar opgezegd en ook ik kreeg te horen, dat dat te laat was en dat deze opzegging pas dit jaar in zou gaan. Blablabla. Helaas blijkt dus ook nog uit de vele reacties op internet, dat deze zgn. Voordelenpassen helemaal niks waard zijn.
Wettelijk gezien schijnt dit allemaal helaas ook nog te mogen.
Heeft iemand misschien een tip, wat hieraan gedaan kan worden?

Ik raad iedereen die de dupe is van dit bedrijf aan dit te melden bij de Consuwijzer, Kassa,Max Ombudsman, Meldpunt, Radar, etc.. Misschien kan er dan nog wat aan gedaan worden.

Gesloten