LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] reistoestemming ESTA

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Roosje1957
Berichten: 175
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

reistoestemming ESTA

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Bij deze een waarschuwing:
Ik werk op een reisbureau. Vandaag kwam een cliënte langs, die volgende maand naar de Verenigde Staten vertrekt.
Wij hadden haar al geïnformeerd waar zij de reistoestemming kon aanvragen.
Toch heeft zij iets anders gehandeld, nl. via Google.
Als eerste aanbieder komt dan http://www.esta.us te staan.
Deze vraagt maar liefst US$ 49,25 voor een enkele reis, oftewel het dubbele bedrag voor het regelen van deze reistoestemming en vragen hiervoor uw creditcardgegevens.
Welicht dat dit een betrouwbare organisatie is, maar ze vragen wel erg veel voor een service die GRATIS is.


Gaat u binnenkort naar de Verenigde Staten en heeft u een esta-reistoestemming nodig?
Vraag deze dan online en GRATIS aan op:
https://esta.cbp.dhs.gov/

Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: reistoestemming ESTA

Ongelezen bericht door Quisquid »

Een zinvolle waarschuwing.

Alleen begrijp ik niet wat je bedoelt met $ 49,25 als "het dubbele bedrag" voor een dienst die GRATIS is.

De inreistoestemming heeft ook niets te maken met of een reis enkele reis is of retour. De toestemming is zelfs voor meerdere inreizen te gebruiken.

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: reistoestemming ESTA

Ongelezen bericht door cliff »

De toestemming is zelfs 2 jaar geldig.
Quisquid schreef:Een zinvolle waarschuwing.

Alleen begrijp ik niet wat je bedoelt met $ 49,25 als "het dubbele bedrag" voor een dienst die GRATIS is.

De inreistoestemming heeft ook niets te maken met of een reis enkele reis is of retour. De toestemming is zelfs voor meerdere inreizen te gebruiken.

Roosje1957
Berichten: 175
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: reistoestemming ESTA

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Het is correct wat jullie allebei schrijven.
Alleen wilde ik duidelijk maken dat deze site aangeeft dat er betaald moet worden voor deze reistoestemming terwijl het dus gratis is.
Ze vragen dus ten onrechte een bedrag voor een enkele reis en het dubbele voor een retour, zo wordt aangegeven op hun site.

Kortom: betaal NOOIT voor een reistoestemming. Dit is gratis!

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: reistoestemming ESTA

Ongelezen bericht door cliff »

Het is zeker gratis dus nooit hiervoor betalen.
Roosje1957 schreef:Het is correct wat jullie allebei schrijven.
Alleen wilde ik duidelijk maken dat deze site aangeeft dat er betaald moet worden voor deze reistoestemming terwijl het dus gratis is.
Ze vragen dus ten onrechte een bedrag voor een enkele reis en het dubbele voor een retour, zo wordt aangegeven op hun site.

Kortom: betaal NOOIT voor een reistoestemming. Dit is gratis!

KKerl
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2013 14:44

Re: reistoestemming ESTA

Ongelezen bericht door KKerl »

ja, de info is weliswaar meer dan 3 jaar oud maar oplichters zijn er nog steeds.
Ben er net de dupe van geworden en had mijn geld beter aan iets anders kunnen besteden.
Aanvragen voor het VWP programma zijn anders dan toen niet meer gratis maar kosten nu $14 via de reguliere site (o.a. ook via die van de KLM te benaderen) https://esta.cbp.dhs.gov/

Ik had helaas de pech om via de site http://www.us-estaapply.com/English/contact.asp het Visa Waiver Program aan te vragen en ben in eerste instantie wel geschrokken van de $55 die men daarvoor wilde maar dacht al gauw dat alles in rap tempo duurder wordt en heb toch maar betaald. Jammer, want achteraf wil VISA het bedrag voor mij niet terugvorderen omdat ik met toestemming voor de betaling ook hun algemene voorwaarden heb geaccepteerd. Ja, en wie heeft vandaag de dag nauw tijd om de voorwaarden - ook nog in het Engels - nauwkeurig letter voor letter te bestuderen?
Dus wees gewaarschuwd!

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: reistoestemming ESTA

Ongelezen bericht door kokka »

het is inderdaad vervelend dat er sites zijn die op deze manier hun geld moeten verdienen, echter zolang er genoeg mensen zijn die er instinken zullen ze er ook niet mee ophouden.
Uiteraard zal Visa je geld niet terughalen, uiteindelijk neem je gewoon een dienst af waar je voor moet betalen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: reistoestemming ESTA

Ongelezen bericht door GJvdZ »

KKerl schreef:Ja, en wie heeft vandaag de dag nauw tijd om de voorwaarden - ook nog in het Engels - nauwkeurig letter voor letter te bestuderen?
Dan zullen we je hier nog wel vaak zien met andere dingen waar je ingestonken bent....

PS: het "nou" of "nu". Nauw is als je broek te strak zit.

navigator15
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 sep 2013 00:19

Re: reistoestemming ESTA

Ongelezen bericht door navigator15 »

GJvdZ schreef:
KKerl schreef:Ja, en wie heeft vandaag de dag nauw tijd om de voorwaarden - ook nog in het Engels - nauwkeurig letter voor letter te bestuderen?
Dan zullen we je hier nog wel vaak zien met andere dingen waar je ingestonken bent....

PS: het "nou" of "nu". Nauw is als je broek te strak zit.
Jaja voorwaarden lezen van te voren is zoooooo belangrijk, achteraf mekkeren heeft geen zin, niemand die daar nog intrapt. En als je een dienst afneemt moet je gewoon dokken mits het echt gratis is. Voor niets gaat de zon op.....zeg maar. :roll:

Gesloten