Voor begin maart hadden een wintersport vakantie geboekt. Aangezien de plaats van bestemming in midden Duitsland lag, hadden we besloten om een auto met winterbanden te huren. Dit aangezien dat verplicht was en onze eigen auto geen winterbanden heeft.
Na wat vergelijkingen kwamen we uit bij SIXT. Aangezien het van belang was dat we zeker een auto met winterbanden moesten hebben hebben we dit ruim een maand van de voren middels een contract vast gelegd.
Vijf dagen voordat we vertrokken heb ik toen contact opgenomen met SIXT om alles te double checken en te vragen hoeveel borg er werd berekend. Alles was goed en wel, de auto zou zeker beschikbaar zijn voor de reis. Op mijn vraag of het wel een auto betrof met winterbanden werd een beetje verschrikt gereageerd. Ik werd bijna vijf minuten in de wacht gezet en kreeg daarna te horen dat de banden waarschijnlijk niet beschikbaar zouden zijn..
Ik melde dat ik dit juist een maand van te voren had vastgelegd aangezien we naar Duitsland gingen. De auto was ook 4 dagen gehuurd en dat ik dit absoluut niet acceptabel vond. De vrouw was het hier mee eens en zou het hoofdkantoor bellen van SIXT. Na een uur werd ik terug gebeld met de melding dat ze er niks aan konden doen aangezien winterbanden een optie was, en opties zijn leverbaar indien beschikbaar. Hier was ik het absoluut niet mee eens aangezien winterbanden in de wintersport gebieden verplicht zijn en je dus zonder deze optie niks aan de wagen hebt...
Nou Sixt bedankt! Ook fijn dat jullie van te voren even laten weten dat deze (belangrijke) optie niet beschikbaar zou zijn. Als ik niet zelf had gebeld dan stond ik voor Jan ... bij SIXT op de dag van verhuur.
Aangezien er nergens meer winterbanden te huur waren hebben we maar nieuwe gekocht... Ik heb nog een klacht gestuurd naar SIXT dat ik dit niet vond kunnen.. Nou in de reactie kon er geen excuus vanaf. Ze bleven bij de reactie van het alleen een optie was indien beschikbaarheid. Je kon er natuurlijk wel al voor betalen..
Ik wil via deze weg SIXT hartelijk bedanken voor de extra stress, kosten en vriendelijke afhandeling van de klantenservice!
Mensen huur je auto niet voor wintersport bij SIXT!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] SIXT autoverhuur klacht
Re: SIXT autoverhuur klacht
Vreselijk balen natuurlijk, maar waar gewerkt wordt worden ook wel eens fouten gemaakt. Het blijft allemaal mensenwerk, en zolang er geen Supermensen bestaan kan dit.
Dit is ongetwijfeld geen beleid van Sixt, en had overal kunnen gebeuren.
Dit is ongetwijfeld geen beleid van Sixt, en had overal kunnen gebeuren.
Was het maar zo.. Ze hebben zelf toegegeven dat dit wel hun beleid is en gaven dus ook geen excuus.
Ik heb in een tegen reactie te kennen gegeven dat wanneer dit echt het beleid is van SIXT ik mijn verhaal op radar ga delen. Hierop hebben ze niet eens meer een reactie gegeven...
Ik heb in een tegen reactie te kennen gegeven dat wanneer dit echt het beleid is van SIXT ik mijn verhaal op radar ga delen. Hierop hebben ze niet eens meer een reactie gegeven...
-
Ik ben blij dat ik dit heb kunnen lezen,
We stonden dit jaar voor dezelfde keuze, uiteindelijk hebben we een auto met winterbanden van familie kunnen lenen maar we waren in de eerste instatie ook aan het kijken bij Sixt. Ik ben blij dat we dit niet hebben hoeven doen als ik dit lees. Belachelijk dat Sixt je dan ook zo laat zitten.
Toch moeten we volgend jaar geloven aan een huur auto...
We stonden dit jaar voor dezelfde keuze, uiteindelijk hebben we een auto met winterbanden van familie kunnen lenen maar we waren in de eerste instatie ook aan het kijken bij Sixt. Ik ben blij dat we dit niet hebben hoeven doen als ik dit lees. Belachelijk dat Sixt je dan ook zo laat zitten.
Toch moeten we volgend jaar geloven aan een huur auto...