LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring met Holiday Cars (via Cheap Tickets)

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Poema22

Slechte ervaring met Holiday Cars (via Cheap Tickets)

Ongelezen bericht door Poema22 »

Via Cheap Tickets had ik een auto gehuurd voor onze vakantie op Corsica. De kosten hiervoor (EUR 467,20) moest ik meteen overmaken. Volgens de voucher die ik ontvang, had ik de auto gehuurd via Holiday Cars bij Budget Rent a Car.

Toen ik de auto op de luchthaven van Bastia wilde afhalen, kon ik wel een auto meekrijgen, maar dan moest ik nóg een keer betalen, omdat er nog niet betaald zou zijn. Ik heb eerst naar Holiday Cars gebeld, omdat dat volgens de voorwaarden bij onduidelijkheden verplicht is. De persoon die ik daar sprak kon mijn reservering niet in het systeem van Holiday Cars vinden. Het speet hem dat hij mij verder niet kon helpen en hij raadde mij aan de bonnetjes goed te bewaren.

Omdat ik verder geen keus had, heb ik het gevraagde bedrag (EUR 578,60, dus bovendien ongeveer 25% duurder) dus maar ter plaatse betaald.

Bij terugkomst heb ik naar Cheaptickets gebeld en bovenstaand probleem uitgelegd. Mij is meegedeeld dat ik scans van de bonnetjes moest mailen, dat Cheaptickets dit probleem verder zal afhandelen met Holiday Cars en dat de extra gemaakte kosten teruggestort zouden worden.

Na een paar herinneringmailtjes, kreeg ik van Cheap Tickets te horen dat zij het bedrag dat ik aan hen betaald had, teruggestort zou krijgen en dat Holiday cars had toegezegd de extra gemaakte kosten te vergoeden. Het bedrag van Cheap Tickets stond binnen enkele dagen op mjn rekening. Van Holiday Cars heb ik - inmiddels ruim 8 maanden verder - nog steeds niks ontvangen. Cheap Tickets heeft ze een herinneringsmail gestuurd. Ik heb mij ook maar eens rechtstreeks tot Holiday Cars gericht, maar meer dan een standaard ontvangstbevestiging heb ik niet ontvangen.

Ik vind het ongemanierd om niet te reageren op mijn mail en via Cheap Tickets toezeggingen aan mij te doen, maar die vervolgens niet na te komen.

Daarnaast betekent deze hele gang van zaken dus, dat als je via een site een auto huurt voor een bepaald bedrag, het kan betekenen dat je toch een hogere prijs moet betalen. Cheap Tickets heeft dan zogenaamd wel aan zijn verplichtingen voldaan door het bedrag dat ik aan hen had overgemaakt terug te storten, maar ik had natuurlijk nooit voor deze auto gekozen, als ik had geweten dat deze ruim EUR 110 duurder zou uitvallen!

Bij heel veel sites, zoals Cheap Tickets, Tix etc, worden de goedkoopste auto's eigenlijk verhuurd via Holiday Cars. Dat blijkt soms uit de kleine lettertjes en is dus niet altijd makkelijk te ontdekken.
Zolang ik mijn geld niet terugkrijg, zal ik nooit meer via Holiday Cars een auto huren....

holidaycars.com

Re: Slechte ervaring met Holiday Cars (via Cheap Tickets)

Ongelezen bericht door holidaycars.com »

Geachte mevrouw Mors,
Wij hebben kennis genomen van de reactie die u geplaatst heeft op het Tros Radar forum. Graag maken wij van de gelegenheid gebruik om de ontstane situatie te verhelderen.
Helaas hebben wij inderdaad moeten constateren dat er enige miscommunicatie is ontstaan tussen CheapTickets.nl en holidaycars.com over de wijze van uitbetaling van uw klacht. Wij willen benadrukken dat de klacht zelf vanaf het eerste moment gegrond is verklaard, en dat het zeker niet de bedoeling is geweest om deze niet te honoreren. Wij beseffen terdege dat u hier niet de dupe van mag worden, en willen daar uiteraard onze oprechte excuses voor aanbieden.
Onze financiële afdeling heeft het restantbedrag reeds naar de door u opgegeven rekeninggegevens overgemaakt, en dit zou inmiddels dan ook op uw rekening zichtbaar dienen te zijn.
Nogmaals bieden wij u mede namens CheapTickets.nl onze oprechte excuses aan voor de ontstane miscommunicatie.

Met vriendelijke groet / Kind regards,
holidaycars.com

Wendy Luiten
Supervisor Operations Team

[email protected]

forsthaus

Ongelezen bericht door forsthaus »

Ik heb de zelfde slechte ervaring opgedaan.
In mei 2012 een auto gehuurd via Cheap Tickets bij Holidaycars in Alicante. Deze auto zou worden uitgegeven door Europcars. Bij Europcars meldde men mij echter dat de auto was geannuleerd en dat ik via hen een duurdere auto kon huren. Telefonisch caontact opgenomen met HolidayCars. Men kon de klacht niet in behandeling nemen, ik moest contact opnemen met Cheap Ticktes. Dat was ter plekke lastig want op de bevestiging van de vlucht staat alleen een geen telefoonnummer dat men vanuit het buitenland kan bellen. Noodgedwongen de duurdere auto gehuurd en de zelfde dag via email de klacht neer gelegd bij Cheap Tickets (mei 2012). Nu, februari 2013 is de klacht nog steeds niet opgelost. Van Holdiay Cars heb ik in november via Cheap Tickets en na veel emails en telefoontjes € 83,= terug gekregen (omdat bleek bij navraag ik de auto niet zou hebben opgehaald). We zijn nu een paar maanden en telefoontjes verder, maar de zaak is nog steeds niet opgelost. Ik vind dit een schande dat zo'n eenvoudige klacht na 8 maanden nog niet is opgelost. Daar behoud je geen klanten mee!

Regggy

Ongelezen bericht door Regggy »

Zal lastig worden om dat nog op te lossen aangezien Holiday Cars failliet is gegaan:

http://www.nu.nl/economie/2992555/veel- ... ycars.html

Gesloten