Ik ben op reis geweest naar Portugal (Algarve). Los van deze reis heb ik zelf een auto geboekt via de online dienst van Sunnycars.
De service in Portugal was goed en reden met de auto op een dag naar Lissabon.
-5 oktober 2009
In Lissabon heb ik een ongeluk gehad, rare kruising, overal verkeer, kortom kleine chaos en een boem is ho. Politie is erbij geweest, rapport opgemaakt.
Bijna 3 uur later.... ik met een taxi naar de luchthaven om daar een nieuwe auto op te halen. Toen bleek dus dat ik een borg moest betalen van €600 en een te hoog bedrag voor de te lage tank inhoud moest betalen. (Meegekregen met 95% ingeleverd met 10%).
De man die mij hielp zei mij dat ik de €600 terug zou krijgen van Sunnycars als ik de bonnetjes zou opsturen.
Kortom zo`n €700 lichter ga ik terug naar het appartement en bel ik Sunnycars
met de vraag hoe ik mijn borg terug zou kunnen krijgen.
Ik moest de bonnetjes opsturen samen met het huurcontract en dan zou alles in orde komen.
Ik neem alle documenten mee en stuur deze bij thuiskomst 18 oktober 2009 in een mail naar Sunnycars.
22 oktober nog niets gehoord (geen reactie van "we hebben uw claim binnen" ofzo), dus ik stuur in de ochtend een mail met de vraag "Hebben jullie mijn claim binnen?"... Geen reactie dus ik bel ze die avond op of ze een reactie kunnen geven. Ze konden me geen antwoord geven en vroegen of ze nog even tijd kregen.
30 oktober krijg ik de eerste reactie (feest!), daarin vroegen ze het afschrift van de €600 omdat een bonnetje niet geloofwaardig genoeg is denk ik. Ik mail het afschrift en vervolgens gaan we weer afwachten...
12 november 2009 Bellen met vraag over status.
24 november 2009 Bellen met vraag over status (afdeling was al gesloten!).
25 november 2009 Bellen met vraag over status.
3x gebeld en steeds werd mij gevraagd om nog even geduld te hebben omdat zo`n afhandeling 6 tot 8 weken kan duren. Dan toon je begrip omdat zo`n beltante er ook niet veel aan kan doen en wacht je weer een tijdje.
3 december 2009 krijg ik de verlossende mail!
Kortom ze gaan betalen! Yes dacht ik....Naar aanleiding van uw e-mail van 18 oktober jl. kunnen wij u het volgende berichten.
Wij vinden het spijtig te vernemen dat u deze ongemakken ondervonden heeft. Hiervoor bieden wij onze welgemeende excuses aan.
Onze partner heeft ons aangegeven dat u niet bent doorbelast voor eventuele schade. Tevens hebben zij doorgegeven dat de waarborg van EUR 600,- inmiddels via uw creditcard gerestitueerd is.
De overige kosten zullen wij zo spoedig mogelijk aan u overmaken. Tevens doen wij u bij deze een kortingsbon toekomen. Wij hopen van harte dat u deze bon zal gebruiken, zodat wij kunnen laten zien dat wij wel degelijk voor service en kwaliteit staan.
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, mochten er nog vragen zijn horen wij dat uiteraard graag.
Totdat ik op 18 december 2009 maar weer eens een mail stuurde waar het geld bleef.... Geen reactie gekregen dus ik belde ze net (21 december 2009) op.
Er werd mij verteld dat de €600 al wel onderweg zou moeten zijn en dat ik mijn bank maar eens moest informeren. De andere kosten waren naar een verkeerde rekening overgemaakt en zouden donderdag wel juist overgemaakt worden.
Nu nog maar afwachten wat de kortingsbon is om ze hun goede wil te laten tonen.
Mijn vragen zijn mag een bedrijf dat zo goed aangeschreven staat zulk soort fratsen uithalen en waar kan ik een officiële klacht indienen?