LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Teleurgesteld in Booking.com
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 30 jul 2013 20:09
Teleurgesteld in Booking.com
Zojuist teruggekeerd van een kort verblijf in Ierland en daar gebruik gemaakt van vijf hotelaccommodaties via Booking.com die door eerdere reizigers worden aanbevolen. Je verwacht vooraf een betrouwbare keuze te kunnen maken uit de vele beoordeelde accommodaties, maar wij (gezin met grote kinderen) kwamen dan toch tenminste één keer bedrogen uit. Een Bed & Breakfast was veel soberder en veel minder comfortabel dan voorgespiegeld.
Tsja, ik gaf dus voor één adres in Ierland (uit vier andere overnachtingsadressen) een matige beoordeling af ten opzichte van alle andere in jubelstemming verkerende gasten die daar eerder hadden gelogeerd. En wel omdat het appartement anders dan uit de beoordelingen bleek, aan een hoofdweg lag met regelmatig zwaar verkeer, en het ondanks de redelijk hoge prijs geen thee-/koffiefaciliteiten bood (andere bed en breakfasts boden die wel, en voor een lagere prijs bovendien) er waren nog een paar kleine dingen, maar die heb ik nu niet paraat (die stonden in de beoordeling).
Ik wil niet zomaar zeuren. Mijn beoordeling was ook niet alleen maar negatief, want ik sloot mij achter de lange rij jubelende vakantiegangers aan die de kamers net als wij toch erg schoon vonden.
Maar toch is het dan bijzonder teleurstellend dat je de moeite neemt een reactie te geven en dat die, als die niet bevalt, simpelweg niet geplaatst wordt. Zo houdt dat vakantieadres simpelweg een 9.2 oftewel ‘‘Fantastisch’’ terwijl andere overnachtingsadressen werkelijk een prettiger verblijf gaven voor minder geld.
Ik heb dus het idee dat het internetbedrijf de negatieve beoordelingen/recensies niet opneemt, eruit filtert, en alleen positieve besprekingen plaatst. (Misschien dat de hotelsite zo meer provisie binnenhaalt?) Als ik nog een keer gebruik wil maken van de uitnodiging om een bespreking achter te laten, krijg ik weer hetzelfde scherm waarin ik word bedankt voor mijn bespreking. Maar hij is nergens te zien?!
Dit heeft een bijzonder naar gevolg. Namelijk dat op deze manier duidelijk wordt hoe hotels en B&B's een hoog cijfer krijgen en het plezier in het boeken via internet nu weg is. Het pijnlijke is nu, dat ik eerst veel vertrouwen had in boekingen via Booking.com en dat nu volkomen kwijt ben. Weet iemand goede alternatieven voor Booking.com?
Zeer vriendelijk dank.
Jeanpierre
Tsja, ik gaf dus voor één adres in Ierland (uit vier andere overnachtingsadressen) een matige beoordeling af ten opzichte van alle andere in jubelstemming verkerende gasten die daar eerder hadden gelogeerd. En wel omdat het appartement anders dan uit de beoordelingen bleek, aan een hoofdweg lag met regelmatig zwaar verkeer, en het ondanks de redelijk hoge prijs geen thee-/koffiefaciliteiten bood (andere bed en breakfasts boden die wel, en voor een lagere prijs bovendien) er waren nog een paar kleine dingen, maar die heb ik nu niet paraat (die stonden in de beoordeling).
Ik wil niet zomaar zeuren. Mijn beoordeling was ook niet alleen maar negatief, want ik sloot mij achter de lange rij jubelende vakantiegangers aan die de kamers net als wij toch erg schoon vonden.
Maar toch is het dan bijzonder teleurstellend dat je de moeite neemt een reactie te geven en dat die, als die niet bevalt, simpelweg niet geplaatst wordt. Zo houdt dat vakantieadres simpelweg een 9.2 oftewel ‘‘Fantastisch’’ terwijl andere overnachtingsadressen werkelijk een prettiger verblijf gaven voor minder geld.
Ik heb dus het idee dat het internetbedrijf de negatieve beoordelingen/recensies niet opneemt, eruit filtert, en alleen positieve besprekingen plaatst. (Misschien dat de hotelsite zo meer provisie binnenhaalt?) Als ik nog een keer gebruik wil maken van de uitnodiging om een bespreking achter te laten, krijg ik weer hetzelfde scherm waarin ik word bedankt voor mijn bespreking. Maar hij is nergens te zien?!
Dit heeft een bijzonder naar gevolg. Namelijk dat op deze manier duidelijk wordt hoe hotels en B&B's een hoog cijfer krijgen en het plezier in het boeken via internet nu weg is. Het pijnlijke is nu, dat ik eerst veel vertrouwen had in boekingen via Booking.com en dat nu volkomen kwijt ben. Weet iemand goede alternatieven voor Booking.com?
Zeer vriendelijk dank.
Jeanpierre
Re: Teleurgesteld in Booking.com
Denk het niet. Als die beoordelingen niet betrouwbaar zijn dan gaan klanten naar andere boekingsites. Juist de beoordeeling is een belangrijke beslissingsfactor. Booking.com heeft zichzelf ermee om hiermee te sjoemelen.
Re: Teleurgesteld in Booking.com
Tip: De reviews zijn altijd subjectief. Kijk voor het boeken ook even op b.v. Tripadvisor. Er zijn altijd mensen die niks al heel geweldig vinden en anderen die zelfs met het beste geen genoegen nemen. Probeer op meerdere individuele reviews af te gaan in plaats van de gecombineerde gemiddelde score.Frederico1965 schreef:Een Bed & Breakfast was veel soberder en veel minder comfortabel dan voorgespiegeld.
Het duurt altijd even voordat een review zichtbaar wordt, ik neem aan om te voorkomen dat er vreemde zaken op de website komen te staan, maar alles wordt geplaatst. Ik heb een aantal reviews geplaatst met als laatste een uitstekende met score 9.2 van 28 juli (nog niet geplaatst) maar ook een ronduit slechte van dezelfde datum die er wel al op staat (score 4.6). Ze worden allemaal, altijd geplaatst tenzij er scheldpartijen of andere onwelgevoeglijke tekst in staat.Maar toch is het dan bijzonder teleurstellend dat je de moeite neemt een reactie te geven en dat die, als die niet bevalt, simpelweg niet geplaatst wordt.
Zie hier boven. U kunt niet tweemaal een review achterlaten voor hetzelfde hotel, vandaar dat u waarschijnlijk hetzelfde scherm ziet.Ik heb dus het idee dat het internetbedrijf de negatieve beoordelingen/recensies niet opneemt, eruit filtert, en alleen positieve besprekingen plaatst. (Misschien dat de hotelsite zo meer provisie binnenhaalt?) Als ik nog een keer gebruik wil maken van de uitnodiging om een bespreking achter te laten, krijg ik weer hetzelfde scherm waarin ik word bedankt voor mijn bespreking. Maar hij is nergens te zien?!
Ik reis ontzettend veel voor mijn werk en laat altijd een review achter op zowel booking.com als tripadvisor.com - afkloppen maar ze zijn de afgelopen jaren allemaal, zonder enige uitzondering, geplaatst en er zaten een paar bar slechte bij...
Voorbeelden:
4.6
3.3-Geen airco in 30+ graden hitte -Ongeinteresseerd personeel -Chaotisch, duur en slecht ontbijtbuffet -Onviendelijk en ongeinteresseerd personeel -Zeer oud en afgeleefd meubilair in de kamers - Geen behoorlijke douche - Lawaaierige werkzaamheden aan het hotel die al om 6 uur ś ochtends beginnen
4.6Slecht onderhouden, ronduit smerig hotel met zeer oncomfortabele bedden en een matig en eentonig ontbijt. Incompetent hotelmanagement, accepteren alleen cash.
Zelfde ongeveer op mijn tripadvisor reviews zij het dat je daar iets gedetailleerde feedback kan achterlaten.Restaurant quality is abysmal, attempt to overcharge on bottled water. Room temperatures like sauna, staff refuses to do anything about it. Front- desk rude. Response to complaint from manager equals shrug-off - he obviously does not care one bit. Saw many more similar complaints about this hotel.
Ik denk dus dat uw wantrouwen misschien ietwat voorbarig is - wacht het nog even af, sommige reviews komen pas na een paar weken online.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 30 jul 2013 20:09
Re: Teleurgesteld in Booking.com
Bedankt voor de bemoedigende tips. Ik wacht wel af. Maar moet wel zeggen dat de andere besprekingen dezelfde dag nog geplaatst werden. Alleen die ene negatieve niet, wat wel te denken geeft.
-
- Berichten: 614
- Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04
Re: Teleurgesteld in Booking.com
Een beoordeling moet eerst goedgekeurd worden, voordat die geplaatst wordt. Al was het al alleen maar om de spam er uit te filteren.
Re: Teleurgesteld in Booking.com
Lijkt me ook logisch. Het is wel een openbare website dus al te erge scheldpartijen wil je voorkomen. Ik zie wel dat ze dan vaak een nettere bewoording kiezen en als nog plaatsen.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 23 okt 2012 10:05
- Contacteer:
Re: Teleurgesteld in Booking.com
Beste Frederico,
Bedankt voor je post. Graag wil ik voor je onderzoeken waarom je review nog niet geplaatst is. Zou je me een e-mail met je reserveringsnummer kunnen sturen op [email protected], met een link naar dit gesprek? Ik kijk uit naar je reactie.
Groetjes Angela
Booking.com Team
Bedankt voor je post. Graag wil ik voor je onderzoeken waarom je review nog niet geplaatst is. Zou je me een e-mail met je reserveringsnummer kunnen sturen op [email protected], met een link naar dit gesprek? Ik kijk uit naar je reactie.
Groetjes Angela
Booking.com Team
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 22 jul 2014 14:04
Re: Teleurgesteld in Booking.com
Ook ik heb mijn beoordelingen van de hotels van deze zomer doorgezet naar Booking.com. Er zat één beoordeling bij die wij - partner en ik - absoluut vermeld wilden hebben, omdat wij alleen maar positieve beoordelingen over dit hotel zagen en wij een heel andere beleving hadden.
Tot mijn stomme verbazing is deze beoordeling nog steeds niet geplaatst. Dus ik in de telefoon geklommen en de klantenservice van Booking.com gebeld. Er werd mij verteld dat elke beoordeling eerst 'goed' bevonden moest worden en het wel een paar weken kon duren. Wij zijn nu een paar weken verder en nog steeds onze beoordeling niet gezien.
Hoe objectief wil Booking.com de recensies hebben? Alleen als zij ze gefilterd hebben en ter goedkeuring op de site willen vermelden?
Jammer voor de vakantiegangers die nog naar dit hotel gaan en denken dat 99% van de positieve verhalen dit een goed hotel is en er waarschijnlijk ook achter komen dat er hier nog wel iets aan te verbeteren valt. Maar ja dan heeft Booking.com zijn werk wat dit hotel goed gedaan wat betreft de commissies.
Ik neem, als onze recensie niet geplaatst wordt, de recensies van Booking.com dan ook niet meer serieus.
Tot mijn stomme verbazing is deze beoordeling nog steeds niet geplaatst. Dus ik in de telefoon geklommen en de klantenservice van Booking.com gebeld. Er werd mij verteld dat elke beoordeling eerst 'goed' bevonden moest worden en het wel een paar weken kon duren. Wij zijn nu een paar weken verder en nog steeds onze beoordeling niet gezien.
Hoe objectief wil Booking.com de recensies hebben? Alleen als zij ze gefilterd hebben en ter goedkeuring op de site willen vermelden?
Jammer voor de vakantiegangers die nog naar dit hotel gaan en denken dat 99% van de positieve verhalen dit een goed hotel is en er waarschijnlijk ook achter komen dat er hier nog wel iets aan te verbeteren valt. Maar ja dan heeft Booking.com zijn werk wat dit hotel goed gedaan wat betreft de commissies.
Ik neem, als onze recensie niet geplaatst wordt, de recensies van Booking.com dan ook niet meer serieus.
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03
Re: Teleurgesteld in Booking.com
Zet je beoordeling bij tripadvisor. Deze site geeft een goed beeld van mensen die ook daadwerkelijk ergens te gast zijn geweest. Wij gebruiken zelf ook vaak de site van zoover en tot nu toe klopte deze beoordelingssite ook vrij goed.