LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Trend-on blijft incassobureaus sturen
Trend-on blijft incassobureaus sturen
Ik heb schijnbaar ergens vorig jaar iets afgesloten bij Trend-on. de bevestigingsmail mail was in de spam terecht gekomen waardoor de 14 dagen termijn was verstreken.
Nadat ik telefonisch contact heb gezocht met Trend-on heb ik via mail ook een bevestiging ontvangen dat de case was gesloten en ik de factuur als niet verzonden kan beschouwen.
Eind vorig jaar werd ik benaderd via een incasso bureau of ik de openstaande factuur inclusief incasso kosten wilde betalen en nog een hoop dreigementen.
Dit incasso bureau gebeld en een kopie van de mail van Trend-on gestuurd. Zaak zou afgehandeld zijn.
Wat schetst mijn verbazing deze week (maandag 21-02-2022) wordt ik door een andere incasso bureau benaderd via mail (een vrij botte mail) maar nu gaat het over Travel-on maar over het zelfde factuur nummer. Ik vraag dus netjes waar dit over gaat. Vandaag krijg ik een nog bottere mail waar gedreigd wordt met deurwaarders, maar geen antwoord op mijn vraag. Ook hier heb ik netjes geantwoord met de vraag voor opheldering.
Hoe kan ik van dit bedrijf afkomen?
Nadat ik telefonisch contact heb gezocht met Trend-on heb ik via mail ook een bevestiging ontvangen dat de case was gesloten en ik de factuur als niet verzonden kan beschouwen.
Eind vorig jaar werd ik benaderd via een incasso bureau of ik de openstaande factuur inclusief incasso kosten wilde betalen en nog een hoop dreigementen.
Dit incasso bureau gebeld en een kopie van de mail van Trend-on gestuurd. Zaak zou afgehandeld zijn.
Wat schetst mijn verbazing deze week (maandag 21-02-2022) wordt ik door een andere incasso bureau benaderd via mail (een vrij botte mail) maar nu gaat het over Travel-on maar over het zelfde factuur nummer. Ik vraag dus netjes waar dit over gaat. Vandaag krijg ik een nog bottere mail waar gedreigd wordt met deurwaarders, maar geen antwoord op mijn vraag. Ook hier heb ik netjes geantwoord met de vraag voor opheldering.
Hoe kan ik van dit bedrijf afkomen?
Re: Trend-on blijft incassobureaus sturen
Negeren tot er echt een deurwaarder komt.
Re: Trend-on blijft incassobureaus sturen
Negeren zou ik niet doen.
Wat ik wel zou doen is eenmalig dezelfde mail sturen als je naar het eerdere incassobureau hebt gestuurd met de mededeling dat je dus geen schulden meer hebt en met rust gelaten wil worden; en als ze verdere stappen zetten je deze met vertrouwen tegemoet ziet gezien hun weigering uitleg te geven en de afspraak met Trend-on.
Wat ik wel zou doen is eenmalig dezelfde mail sturen als je naar het eerdere incassobureau hebt gestuurd met de mededeling dat je dus geen schulden meer hebt en met rust gelaten wil worden; en als ze verdere stappen zetten je deze met vertrouwen tegemoet ziet gezien hun weigering uitleg te geven en de afspraak met Trend-on.
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 3601
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Trend-on blijft incassobureaus sturen
Niet bang zijn voor deurwaarders. Zolang er geen vonnis is zijn het alleen maar blaffende honden zonder tanden.
Re: Trend-on blijft incassobureaus sturen
Op www.consuwijzer.nl/rekeningen-en-incass ... ing-wat-nu en www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/schuld ... assobureau staat alle belangrijke informatie.
Neem eventueel contact op met www.juridischloket.nl voor persoonlijke advies.
Neem eventueel contact op met www.juridischloket.nl voor persoonlijke advies.
J. Deltoer
vindt dit leuk
Re: Trend-on blijft incassobureaus sturen
Zullen we deze site gewoon opheffen en voortaan bij elk bericht daarheen verwijzen?Seinhuis schreef: ↑23 feb 2022 20:41Neem eventueel contact op met www.juridischloket.nl voor persoonlijke advies.
Wat kunnen die doen dan? Anders dan hetzelfde advies geven dat wij al gegeven hebben?
juliomariner
en de auditu
vinden dit leuk
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Trend-on blijft incassobureaus sturen
Als u schijnbaar iets afgesloten hebt bij Trend-on en er een bevestigingsmail is gekomen in de Spam box , hoe kan Trend-on dan zeggen dat de case gesloten is? En deze mail kwam dan niet in de Spam box??BN#62 schreef: ↑22 feb 2022 17:07Ik heb schijnbaar ergens vorig jaar iets afgesloten bij Trend-on. de bevestigingsmail mail was in de spam terecht gekomen waardoor de 14 dagen termijn was verstreken.
Nadat ik telefonisch contact heb gezocht met Trend-on heb ik via mail ook een bevestiging ontvangen dat de case was gesloten en ik de factuur als niet verzonden kan beschouwen.
Eind vorig jaar werd ik benaderd via een incasso bureau of ik de openstaande factuur inclusief incasso kosten wilde betalen en nog een hoop dreigementen.
Maar waarom sturen ze dan nu een incassobureau op u af?
Neem opnieuw contact op met Trend-on en stuur dit incassobureau deze mail van Trend-on en dan moet het klaar zijn, lijkt mij.
Niets doen is geen optie!
-
- Berichten: 3601
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Trend-on blijft incassobureaus sturen
Of neem het advies van Seinhuis ter harte. Lijkt mij een zeer waardevol advies.
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1353
- Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03
Re: Trend-on blijft incassobureaus sturen
Zo te lezen heb je niets (bewust) besteld. Laat hun bewijzen dat er een overeenkomst gesloten is. Als ze dat niet kunnen, dan hoef je je nergens zorgen over te maken.
Afhandeling per email ontvangen? Dan ben je klaar. Sowieso alle toekomstige beloftes schriftelijk laten bevestigen.
Een schriftelijke reaktie geven (email, brief), waarin je stelt dat je geen overeenkomst gesloten hebt met Trend-on noch met haar rechtsopvolgers. Als Trend-on geld wil ontvangen, dan dienen zij te bewijzen dat er een rechtsgeldige bestelling heeft plaatsgevonden en dat er een levering is gedaan conform die bestelling. Een eventuele betaling kunnen ze daarna via de rechter afdwingen. Je stelt hun aansprakelijk voor alle kosten die je vanaf heden moet maken teneinde deze zaak te sluiten.
-
- Berichten: 1479
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: Trend-on blijft incassobureaus sturen
Ik zou ook Trend-on benaderen en vragen of ze alsjeblieft de geannuleerde bestelling (waarvan jij een bevestigingsmailtje van hen hebt) willen verwerken in hun systeem en het incassobedrijf laten stoppen.