GijsNuenen schreef: ↑15 aug 2023 11:21
Maar dan is wel van belang dat mensen uit eigen ervaring spreken en niet naar het weerbericht kijken en zeggen dat het warm is of aangeven dat ze zelf een doe-vakantie leuker vinden.
Zoals ik al schreef, mijn vrouw en dochter vonden het in november al erg heet en ze zijn echt wel wat gewend. Jantine schreef uit eigen ervaring dat het in de zomer nog wel te doen is als je het gewend bent en er gelukkig overal airco is. (Lekker binnen zitten met de kinderen.)
's Avonds en 's nacht koelt het wel af, maar daar hebben kinderen van 6 en 8 niet zo veel aan. (Aan airconditioned bars en clubs ook al niet.)
Zeer warm, felle zon, sterkte UV-straling, een sterk uitdrogende wind (6 beaufort, een stijve bries); als dat de omstandigheden zijn waarbij uw kinderen door het aquapark willen rennen en spelen (wit van de zonnebrand), dan kunt u gewoon gaan.
Aan de ervaringen van anderen heeft u niet zo veel. Voor mijn vrouw was het zelden te warm of te zonnig, daarom ging zij ook met een van de dochters (en niet met mij) naar Hurghada, in november; toch had zij nadien geen enkele behoefte nog eens te gaan.
Nogmaals, ik wens u veel plezier, waar u ook naartoe gaat.