LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantie veiling

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Milla72
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2011 14:27

Vakantie veiling

Ongelezen bericht door Milla72 »

Wie heeft er evaring met vakantieveiling.

Ik had namelijk kaarten gewonnen voor een voetbalwedstijd maar die zijn nooit aan gekomen nu sturen ze alleen een mail bericht van vervelend dat je de kaarten niet ontvangen heb de volgende keer moet je ons eerder bellen ?/
en daarmee zou de kous af zijn en ik ben me geld kwijt, terwijl ik er niets aan kan doen dat de kaarten niet zijn bezorgd.
:x

stofzuigertje

Re: Vakantie veiling

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Waardevolle dingen altijd aangetekend versturen of Rembours, dan betaal je pas bij ontvangst en is het ook gedekt.
Als ze voordeel willen met normale post dat goedkoper is is dat hun risico.
Er is niet geleverd of bij buren door slordige postbode dus zij moeten bij Post NL een claim indienen voor de schade die U heeft te vergoeden.
U kunt als niet ontvanger niets doen, dat moet de verzender doen.

U heeft dus recht op geld terug van niet geleverde kaarten.

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vakantie veiling

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je moet de verkoper schriftelijk in gebreken stellen door ze een redelijke termijn (noem een exacte datum: zoveel dagen na kenteken of beter nog voor die datum) te gunnen voor nakoming door alsnog de kaarten te verzenden. Je geeft dan tevens aan dat de tegenpartij vanaf die datum in verzuim is en jij met deze brief op die datum de overeenkomst ontbind. Dan kun je er een incassobureau op zetten. Er is op dit forum er een actief die werkt voor het bedrag dat je door de rechter vergoed krijgt. Als je mij een PBtje stuurt geef ik je de link.

Overigens moet je bij rembours ook vooruit betalen, omdat de postbase pas het pakketje geeft op nadat de koper heeft betaald. En dan komt hij er pas achter wat hij heeft gekregen.

Gesloten