LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vakantie vroeg tijdig afgebroken

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
msdakota1958

vakantie vroeg tijdig afgebroken

Ongelezen bericht door msdakota1958 »

Wij zijn naar Tunesie op vakantie geweest we zouden 2 weken gaan maar ik werd gek van die mannen ,loop je met je man op de boulevar toeteren kus of we euros wilden om wiselen of sigareten wilden een taxi of een koets met paarden een bood tocht een piraten feest , een jonge man van 20 jaar in een winkel die zijn onderlichaam tegen mij aan drukte ,dat was voor mij de dreupel ,ik heb in mijn paniek de hostes gebeld van arke ,om een ticket te regelen ik wilde niet langer blijven ,ik had een reis en een anulering verzekering die loopt gewoon door elk jaar ,nu bij thus koms zijn we naar Unive gegaan ,en die zegen je had het alarm nr moeten bellen van ons ,wie heeft zo iets bij de hand gehad ,en wat zou ik kunnen doen ,we hebben 350,00 voor de tickets betaald ,ik had een paniek aanval ,er is mij iets over komen zon 4 jaar geleden ,dat wens ik niemand toe .
groetjes en ik hoop op een antwoort

newmikey

Re: vakantie vroeg tijdig afgebroken

Ongelezen bericht door newmikey »

msdakota1958 schreef:...ik had een paniek aanval ,er is mij iets over komen zon 4 jaar geleden ,dat wens ik niemand toe .
Ik wens dat ook niemand toe maar dat blijft uiteraard wel voor uw eigen risico. Straks gaan mensen reizen claimen omdat ze geschrokken zijn van een kameel - dat zal niet gaan denk ik.

U bent ietwat overreagerend afgereisd naar Nederland en heeft dus op eigen initiatief de vakantie afgebroken.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

msdakota1958 schreef:Wij zijn naar Tunesie op vakantie geweest we zouden 2 weken gaan maar ik werd gek van die mannen ,loop je met je man op de boulevar toeteren kus of we euros wilden om wiselen of sigareten wilden een taxi of een koets met paarden een bood tocht een piraten feest , een jonge man van 20 jaar in een winkel die zijn onderlichaam tegen mij aan drukte ,dat was voor mij de dreupel ,ik heb in mijn paniek de hostes gebeld van arke ,om een ticket te regelen ik wilde niet langer blijven ,ik had een reis en een anulering verzekering die loopt gewoon door elk jaar ,nu bij thus koms zijn we naar Unive gegaan ,en die zegen je had het alarm nr moeten bellen van ons ,wie heeft zo iets bij de hand gehad ,en wat zou ik kunnen doen ,we hebben 350,00 voor de tickets betaald ,ik had een paniek aanval ,er is mij iets over komen zon 4 jaar geleden ,dat wens ik niemand toe .
Ik neem aan dat je voor je deze reis hebt geboekt, informatie over het land, de bewoners enz. hebt gezocht/vraagd?

Voor dit soort ongein, is het niet meer dan normaal dat je reisverzekering hier niets van vergoed.

Starr

Ongelezen bericht door Starr »

Wat een onzin zeg.

Ik ben hoogblond met blauwe ogen, lang en een slank postuur, en ben meerdere malen met plezier in Tunesie geweest.

Je moet er niet in bikini over straat gaan lopen, maar voor de rest vind ik het nogal meevallen. Ben zelfs een keer in een club geweest en dat was hartstikke leuk en gezellig.

Dit door de verzekering laten vergoeden lijkt me echt grote onzin. Jij kiest ervoor naar een andere cultuur te gaan, leer er dan ook mee omgaan.

Oh, en als aanvulling: als een man tegen mij aanrijdt, krijgt hij een flinke klap in z'n gezicht.
Laatst gewijzigd door Starr op 19 mar 2012 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Suzanne 326

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Geen verzekering zal dit natuurlijk vergoeden. Wat betreft de beschrijving van wat er is gebeurd is een algemee bekend fenomeen in dit soort landen en niet iets onbekends. Veelal (en ja natuurlijk zijn er uitzonderingen) gebeurd er helemaal niks en zijn in de deze culturen dit hele gebruikelijke zaken, dit noemt men ook wel intregeren en aanpassen aan de samenleving, zelfs met vakantie.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Mousy schreef:@ nevermind
Als je een beetje helder nadenkt dan weet je wat TS bedoeld ze zegt: ik had een paniek aanval ,er is mij iets over komen zon 4 jaar geleden ,dat wens ik niemand toe.
Ik kan t wel blijven herhalen maar blijkbaar dringt het niet tot je door, dat het niet iets prettigs was.
Sorry, maar ik denk helder na,wat je niet doet.
Je geeft het verhaal een volledig ander gezicht, want het gaat TS om het betalen van de vervroegde vlucht.
Je gaat hier een verhaal afsteken, wat er nergens te lezen valt.
Trouwens schrijf je, alsof je het zelf hebt meegemaakt.
Dit komt mij over als sensatie, meer niet.

Suzanne 326

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Mousy schreef:
Suzanne 326 schreef:Geen verzekering zal dit natuurlijk vergoeden. Wat betreft de beschrijving van wat er is gebeurd is een algemee bekend fenomeen in dit soort landen en niet iets onbekends. Veelal (en ja natuurlijk zijn er uitzonderingen) gebeurd er helemaal niks en zijn in de deze culturen dit hele gebruikelijke zaken, dit noemt men ook wel intregeren en aanpassen aan de samenleving, zelfs met vakantie.
Dus als iemand tegen je aan gaat rijden is dat maar normaal? Ja het is geen wonder dat mensen zo gaan denken kijk maar eens naar de videoclips vasn tegenwoordig , normen en waarden zijn ver te zoeken. Nou ik vind t niet normaal en vind de reactie van TS heel begrijpelijk. Heb zelf ook nare dingen meegemaakt en echt die wens je idd niemand toe het blijft je hele leven bij je. ook al volg je daarna therapie vergeten doe je t nooit.
En als mensen dan zulke opmerkingen maken kan dat zeer pijnlijk zijn en hier wou ik t bij laten.
Men gaat naar een hele andere cultuur op vakantie waar nagenoeg iedereen weet hoe mannen daar met vrouwen omgaan. Wat ik dan niet begrijp met de voorgeschiedenis van wat er 4 jaar geleden is gebeurd dit dan toch opzoeken?

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Het is natuurlijk vreselijk wat TS overkomen is maar men had info
kunnen zoeken/vragen over dat land en regio waar men heen gaat, dan
had men kunnen weten dat er opdringende verkopers zijn.
Ben in diverse landen geweest waar opdringende verkopers zijn maar ik ben heel duidelijk naar ze, kijk ze niet eens aan, doe net of ze er niet eens zijn.

Dat de annulerings/reisverzekering dit niet vergoed is normaal, u bent zelf vertrokken, niet iets wat moest.
Klinkt l*llig maar als je last van paniekaanvallen hebt dan kun je die ook krijgen in een ander land daar heb je zelf voor gekozen om op vakantie te gaan, is geen plicht.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

msdakota1958 schreef:Wij zijn naar Tunesie op vakantie geweest we zouden 2 weken gaan maar ik werd gek van die mannen ,loop je met je man op de boulevar toeteren kus of we euros wilden om wiselen of sigareten wilden een taxi of een koets met paarden een bood tocht een piraten feest , een jonge man van 20 jaar in een winkel die zijn onderlichaam tegen mij aan drukte ,dat was voor mij de dreupel ,ik heb in mijn paniek de hostes gebeld van arke ,om een ticket te regelen ik wilde niet langer blijven ,ik had een reis en een anulering verzekering die loopt gewoon door elk jaar ,nu bij thus koms zijn we naar Unive gegaan ,en die zegen je had het alarm nr moeten bellen van ons ,wie heeft zo iets bij de hand gehad ,en wat zou ik kunnen doen ,we hebben 350,00 voor de tickets betaald ,ik had een paniek aanval ,er is mij iets over komen zon 4 jaar geleden ,dat wens ik niemand toe .
Zoals ik al eerder heb aangegeven had je die info al kunnen vinden op het internet over opdringerige verkopers, die mensen moet je negeren maar dan ook compleet negeren !

Zelf heb ik ook een reis en annuleringsverzekering maar heb wel altijd een kopie van de polis in mijn handbagage zitten waar oa het alarmnummer op staat als je die nodig hebt.

Je man loopt er bij en een opdringerig man die het onderlichaam tegen jou aandrukt !?

Jou man heeft je niet rustig kunnen maken voordat je aan het bellen ging om een
ticket terug naar Nederland te boeken ?
Neem aan dat je man wel bekend is met je paniekaanvallen.
Ik had die man meteen een knietje gegeven, je man had die persoon toch ook kunnen aanspreken dat die veel te ver is gegaan ?

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Hai,

nou heb ik nog nooit ergens last van gehad in Tunesie (dat komt eventueel door mijn grijze haar en de drie volwassen zonen + echtgenoot die ik dan mee neem)

In elk geval, een negatieve ervaring, wat die dan ook wel of niet is, is niet leuk, de een gaat daar makkelijker mee om dan een ander. Dan nog, het hoort niet.
Punt is wel, dat is niet echt het probleem van reisbureau of verzekering. Als er iets gebeurd op vakantie dat niet door de beugel kan moet je aangifte doen. Doe je dat niet en ga je zelf naar huis dan kan de verzekering er ook niets aan doen.
Waar het eigenlijk op neerkomt is dat TS zich niet meer prettig voelde op vakantie, dat is natuurlijk niet leuk en heel jammer, maar ' niet meer prettig voelen' kun je volgens mij simpelweg niet verzekeren.

Isabel

msdakota1958

Chocomelk schreef:
Zoals ik al eerder heb aangegeven had je die info al kunnen vinden op het internet over opdringerige verkopers, die mensen moet je negeren maar dan ook compleet negeren !

Zelf heb ik ook een reis en annuleringsverzekering maar heb wel altijd een kopie van de polis in mijn handbagage zitten waar oa het alarmnummer op staat als je die nodig hebt.

Je man loopt er bij en een opdringerig man die het onderlichaam tegen jou aandrukt !?

Jou man heeft je niet rustig kunnen maken voordat je aan het bellen ging om een
ticket terug naar Nederland te boeken ?
Neem aan dat je man wel bekend is met je paniekaanvallen.
Ik had die man meteen een knietje gegeven, je man had die persoon toch ook kunnen aanspreken dat die veel te ver is gegaan ?
Mijn man was de winkel uit gegaan dus het kleinemanetje kon even zijn gang gaan ,maar ik was in shoc

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

msdakota1958 schreef:
Mijn man was de winkel uit gegaan dus het kleinemanetje kon even zijn gang gaan ,maar ik was in shoc
Dergelijke landen hebben nu eenmaal andere gebruiken, gedragingen en cultuur, wellicht was het ook niet handig van uw man om even de winkel te verlaten zonder u. Beter was geweest altijd in zijn buurt te blijven als u samen op stap bent. Opdringerige verkopers struikelt men met gemak over in dit soort landen.

Als u daar niet tegen kunt of er snel paniekaanvallen van krijgt, zou uw man altijd bij u en de buurt moeten zijn, of doet u er verstandiger aan een andere vakantiebestemming te kiezen of ergens op een resort gaan zitten en daar niet vanaf te komen.

Ik ben het met de anderen eens dat dit geen reden is om de verzekering op aan te spreken omdat u besloten heeft de vakantie af te breken. Volgens de polisvoorwaarden van de meeste verzekeringen is zoiets nu eenmaal niet gedekt.

inekevanvliet

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

Starr schreef:Wat een onzin zeg.

Ik ben hoogblond met blauwe ogen, lang en een slank postuur, en ben meerdere malen met plezier in Tunesie geweest.

Je moet er niet in bikini over straat gaan lopen, maar voor de rest vind ik het nogal meevallen. Ben zelfs een keer in een club geweest en dat was hartstikke leuk en gezellig.

Dit door de verzekering laten vergoeden lijkt me echt grote onzin. Jij kiest ervoor naar een andere cultuur te gaan, leer er dan ook mee omgaan.

Oh, en als aanvulling: als een man tegen mij aanrijdt, krijgt hij een flinke klap in z'n gezicht.
is die knal voor zijn kop niet door mezelf gegeven dan zou mijn man dat doen!!!

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Het is uiteraard erg naar wat in die winkel is gebeurd en dat u vervolgens volslagen in paniek raake kan ik mij best wel voorstellen.
Commentaar als 'dat is nu eenmaal de cultuur' heb je geen drol aan, want bij mijn weten is het echt niet normaal om iemand bekant aan te randen, ook niet in Tunesië.

Dat u vervolgens naar huis wilde snap ik ook nog.
Zo'n sfeertje is snel gecreëerd en dan wil je echt niet blijven.
Echter, de verzekering zal hier, terecht, niets vergoeden.
Een paniekaanval valt niet onder de voorwaarden om uit te keren.
Het blijft natuurlijk erg vervelend, maar dit is een keuze (hoewel begrijpelijk) geweest die niet door nood is ingegeven.
Dit is een gevoelsmatige kwestie en daar kan de verzekering niets mee.

Het is inderdaad in het vervolg slim om thuis al een lijstje te maken van alle telefoonnummer, die van de reisorganisatie (in vakantieland en in Nederland), de verzekeringsmaatschappij (ook de zorgverzekering bijvoorbeeld) en de thuisblijvers etc.
Beter voor niets gemaakt dan op vakantie misgrijpen!

msdakota1958

VioletPrue schreef:Het is uiteraard erg naar wat in die winkel is gebeurd en dat u vervolgens volslagen in paniek raake kan ik mij best wel voorstellen.
Commentaar als 'dat is nu eenmaal de cultuur' heb je geen drol aan, want bij mijn weten is het echt niet normaal om iemand bekant aan te randen, ook niet in Tunesië.

Dat u vervolgens naar huis wilde snap ik ook nog.
Zo'n sfeertje is snel gecreëerd en dan wil je echt niet blijven.
Echter, de verzekering zal hier, terecht, niets vergoeden.
Een paniekaanval valt niet onder de voorwaarden om uit te keren.
Het blijft natuurlijk erg vervelend, maar dit is een keuze (hoewel begrijpelijk) geweest die niet door nood is ingegeven.
Dit is een gevoelsmatige kwestie en daar kan de verzekering niets mee.

Het is inderdaad in het vervolg slim om thuis al een lijstje te maken van alle telefoonnummer, die van de reisorganisatie (in vakantieland en in Nederland), de verzekeringsmaatschappij (ook de zorgverzekering bijvoorbeeld) en de thuisblijvers etc.
Beter voor niets gemaakt dan op vakantie misgrijpen!
Er zijn ook andere dingen gebeurd,zakenrolers ,een vrouw die gelijk met ons was aan gekomen hadden ze wat in haar drinken gedaan ,gelukig was haar vriend er ook, maar die had niets in de gaten ja later wel ,de volgende dag was ze nog er nog niet helemaal bij ,een vrouw van 74jaar stond in de lift en een ober wilde haar kussen ,merk kleding is weg ,de hostes gaat vragen hoe dat kan ???ook hij kon het niet vertelen ,zeker laten ligen ,bij het zwembad,of in de hal bij de zitjes ,ik zij man het is uit mijn kast gehaald ,ja en dan hallen ze hun schouwders op .voor ons geen Tunesie meer

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Je maakt het wel heel verleidelijk om hier een antwoord op te geven, maar ik zal me inhouden.
Probeer dit jaar De Veluwe eens, Drente, ook mooi.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

msdakota1958 schreef:Er zijn ook andere dingen gebeurd,zakenrolers ,een vrouw die gelijk met ons was aan gekomen hadden ze wat in haar drinken gedaan ,gelukig was haar vriend er ook, maar die had niets in de gaten ja later wel ,de volgende dag was ze nog er nog niet helemaal bij ,een vrouw van 74jaar stond in de lift en een ober wilde haar kussen ,merk kleding is weg ,de hostes gaat vragen hoe dat kan ???ook hij kon het niet vertelen ,zeker laten ligen ,bij het zwembad,of in de hal bij de zitjes ,ik zij man het is uit mijn kast gehaald ,ja en dan hallen ze hun schouwders op .voor ons geen Tunesie meer
En alhoewel dit allemaal erg naar is, is dat geen reden om vervroegd naar huis te komen.
Meer dan de helft van wat u nu opnoemt is u niet eens overkomen, maar een ander.
En dat is al helemaal geen reden om vroeger naar huis te gaan.
Dat u dan liever niet meer naar Tunesië gaat kan ik me voorstellen, maar van de verzekering hoeft u niets te verwachten.

jeeteecee 2

Ongelezen bericht door jeeteecee 2 »

Mijn vrouw doet aan zelfbediening: die zou zich in zo'n situatie prima raad weten en de lastigvallende kwal zou erg spijt gaan krijgen incl. een paar pijnlijke edele delen. Scheelt je als man weer de nodige moeite :lol:

Maar even serieus: de meeste dingen die je doet, doe je op eigen risico. Het zou te gek worden als je je vakantie om wat voor een reden dan ook afbreekt, dat je een gedeelte terug krijgt...

Gesloten