LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vakantiepark RCN De Faasbloem te Chaam

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
geerit
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2012 17:10

vakantiepark RCN De Faasbloem te Chaam

Ongelezen bericht door geerit »

Beste Radar leden

Wij hebben een klacht over het vakantiepark RCN De Faasbloem te Chaam.

Mijn vrouw en ik (ik zit zelf in een handbewogen rolstoel) hadden een aangepast huisje gehuurd (zie bijgesloten reservering).

Daar aangekomen bleek het huisje niet te voldoen, het was erg vuil er was geen goed bed want dat was te klein en de overige meubels zeer karig en ook niet schoon, ook was alles zeer afgeleefd.

In de avond moest mijn vrouw een kampeerbedje naar de kamer slepen om op te liggen voor mij, want de bank was ook niet geschikt, veel te laag, ik zou daar niet meer vanaf kunnen komen.
Ook waren niet alle paden verhard, wat niet te doen is met een rolstoel door blubber en zand.

Wij hebben direct geklaagd bij de receptie, die kon als enige optie een ander huisje aanbieden wat beter was zeiden ze, zij gaven dus al toe dat het aangebodene beneden pijl was om de naam aangepast te mogen hebben.

Bij het andere huisje aangekomen bleek het precies hetzelfde huisje, met iets betere meubels.
Na een nacht in een te klein bed waren wij beiden “gebroken”en zijn na een uur bij de receptie naar huis gegaan, na te hebben gehoord van de medewerkster dat het allemaal goed gemaakt ging worden.

Toen we thuis waren hebben we contact gezocht met De Faasbloem en om compensatie gevraagd.
Wij kregen per e-mail 3 data en daar moesten wij uit kiezen voor een andere midweek, wel moesten we ruim 300 euro (100% meer) bijbetalen omdat die datums in het hoogseizoen vallen, maar wij willen niet in het hoogseizoen en zeker niet voor zoveel geld.
Trouwens hebben we er ook geen vertrouwen in dat het dan beter is na wat wij gezien hebben.
Wij konden ook volgend jaar komen, maar wij hebben dan al andere plannen.

Ik noem dat niet echt een passende compensatie en wilde de overeenkomst verbreken.
Als antwoord kreeg ik dat ze geen geld terug gaven, maar dat is toch wettelijk vastgelegd?
Wanneer er geen passende vervanging aangeboden kan worden dan mogen wij de overeenkomst verbreken en krijgen we ons geld terug, toch?

MAXIEM

Re: vakantiepark RCN De Faasbloem te Chaam

Ongelezen bericht door MAXIEM »

geerit

Uit hun algemene voorwaarden:

Geschillencommissie
Mocht zich onverhoopt een probleem tussen u en een RCN-vakantiepark voordoen waar we samen niet uitkomen, dan kunt u aankloppen bij de Recreatie Geschillencommissie. Deze is in het leven geroepen op initiatief van de RECRON (Recreatie Ondernemers Nederland). Behalve de RECRON hebben ook de ANWB en de Consumentenbond zitting in deze commissie. De voorzitter is onafhankelijk en wordt aangewezen door de Stichting Consumentenklachten. Het adres van de Recreatie Geschillencommissie is:
Postbus 90600, 2509 LP Den Haag.

Je kunt dus een klacht indienen bij de GeschillenComissie en daar een eis neerleggen tot het vergoeden van de schade. Of dat het gehele boekingsbedrag zal worden, waag ik te betwijfelen. Maar wie niet waagt, die niet wint. Wel moet je (geloof ik) de klacht bij de GeschillenCommissie binnen 8 weken indienen. Voor die termijn moet je even op de site kijken of even telefonisch kontakt opnemen.

Sukses, Maxiem.

Zie: http://www.degeschillencommissie.nl/ove ... /recreatie

geerit
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2012 17:10

Re: vakantiepark RCN De Faasbloem te Chaam

Ongelezen bericht door geerit »

Bedankt Maxiem, zal ik zeker doen.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: vakantiepark RCN De Faasbloem te Chaam

Ongelezen bericht door Linoge »

Zie niet op hun site dat ze rolstoelvriendelijke accomodatie hebben, maar misschien mis ik iets? U schrijft: zie bijgesloten reservering. Heeft u zelf een verwijzing naar de site? Ik ben bang dat men u financieël niet geheel tegemoet zullen willen komen anders dan op een andere tijd nogmaals te komen. Wel zou u hen dan heel duidelijk moeten maken wat U dringend nodig heeft als u een midweek boekt. Dus behoorlijke toegangswegen en behoorlijke bedden en bewegingsruimte in dat huisje.

geerit
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2012 17:10

Re: vakantiepark RCN De Faasbloem te Chaam

Ongelezen bericht door geerit »

ja ik heb zwart op wit dat het een aangepast huisje is.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: vakantiepark RCN De Faasbloem te Chaam

Ongelezen bericht door sephora30 »

Staat er ook op wat dan precies is aangepast?

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: vakantiepark RCN De Faasbloem te Chaam

Ongelezen bericht door boef530 »

Rolstoel vriendelijk wel maar geen bed van 220 centimeter lang en aangezien TS 193 centimeter groot is past het gangbare bed niet echt. Het meubilair is ook niet iets wat hij thuis zou willen hebben en de paden zijn niet speciaal voor hem verhard. Daar draait het in essentie om, de medewerkers van het park hebben niet direct een oplossing (waar haal je zo'n bed vandaan) en meneer vertrekt een beetje boos. Krijgt wel enige compensatie aangeboden zelfs nadat hij op eigen initiatief naar huis is vertrokken maar nee de centjes moeten terug. In mijn optiek volkomen kansloos.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: vakantiepark RCN De Faasbloem te Chaam

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik heb op de website van de faasbloem niet expliciet een vakantiewoning/verblijf gezien waarbij werd aangegeven dat dit verblijf aangepast/rolstoelvriendelijk zou zijn.


Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: vakantiepark RCN De Faasbloem te Chaam

Ongelezen bericht door Linoge »

Als ik het goed begrijp, bent u zelf en op eigen initiatief naar huis vertrokken nadat de medewerkster had gemeld dat het allemaal goed gemaakt ging worden.
Ik lees nergens wat men u toen aangeboden heeft, dus het lijkt nu alsof u zonder het (precieze) aanbod af te wachten bent vertrokken. Hierbij lijkt het alsof u de accommodatieverstrekker niet de gelegenheid heeft gegeven om met een passend alternatief te komen.
Als bovenstaande klopt, heeft u geen recht op vergoeding. Om daarvoor uberhaupt in aanmerking te komen, dient u namelijk de accommodatieverschaffer een behoorlijke kans te geven om zijn "fouten" te herstellen.

k ben ook even op de site geweest en heb virtueel rondgelopen.
Als ik of een van mijn gezinsleden in een rolstoel zou zitten zou ik daar niet naartoe gaan. Het park is autoluw, overal ligt gras of aarde/zand en ik kan ook, net als tenormin, iets vinden over aangepaste of rolstoelvriendelijke huisjes/accomodaties.
Ik denk dat u verkeerd bent voorgelicht door een iets te enthousiaste telefoniste/receptioneste die geen verstand heeft van rolstoel gebruik en dacht dat het allemaal wel zou moeten lukken.

Overigens is het voor ons gezin wel een mooie camping en gaan daar even op bezoek om rond te lopen of het in aanmerking komt voor onze campeervakantie voor 2013.

Gangbare bedden zijn toch 2 meter lang, lijkt me stug dat die in een vakantiepark ineens veel korter zijn. Ik krijg het idee dat het overall plaatje niet voldeed aan uw wensen. Voor 300 euro (buiten seizoen) een villa verwachten tja.

Rolstoelgebruiker aangepast zal best zo zijn, over meubilair valt te twisten, behalve het bed u bent groot 1 meter 93 dat gaat in een gangbaar bed van 2 meter problemen op leveren. Lijkt me wel enigszins logisch dat het park op korte termijn geen oplossing kon bieden maar de wil was er wel. Die heeft u niet afgewacht en bent vertrokken. U gaat niet geheel vrij uit in deze, u geeft aan een rolstoelgebruiker te zijn, het huis is daar op aangepast maar wil nog niet zeggen dat het bed daar ook op aangepast is. Ik zou graag de andere kant van het verhaal eens willen horen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: vakantiepark RCN De Faasbloem te Chaam

Ongelezen bericht door Jolijn »

@Linoge, je bent een:
a. ondeugd
b. schavuit
c. bengel
d. plaaggeest

NathalieDP
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:49

Re: vakantiepark RCN De Faasbloem te Chaam

Ongelezen bericht door NathalieDP »

Meneer heeft toch op een alternatief gewacht (een ander huisje), en dit bleek niet afdoende (sterker nog; hetzelfde) te zijn?

rolandhoogwerf
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2006 12:52

Re: vakantiepark RCN De Faasbloem te Chaam

Ongelezen bericht door rolandhoogwerf »

Geachte heer,

Vanochtend heeft u een e-mail van ons ontvangen n.a.v. uw mail op d.d. 22 mei 2012

Opmerkingen en klachten van onze gasten worden altijd zeer serieus genomen. Wij betreuren het dat u geen gebruik wilt maken van de door ons aangeboden alternatieven op o.a. ons park RCN Toppershoedje in Ouddorp.

Wij willen u echter graag tegemoetkomen, ondanks dat wij van mening zijn dat onze medewerkers op RCN de Flaasbloem uw klacht naar behoren hebben behandeld. Het door u betaalde bedrag dat u voor deze vakantie betaald heeft wordt z.s.m. aan u gerestitueerd.

We hopen dat u op deze manier tevreden bent en zien u toch nog graag eens terug op een van onze parken in Nederland of Frankrijk.

Met een vriendelijke groet,

RECREATIECENTRA NEDERLAND (RCN)

Roland Hoogwerf
Internetcommunicatie & Social Media

MAXIEM

Re: vakantiepark RCN De Faasbloem te Chaam

Ongelezen bericht door MAXIEM »

geerit

RCN schrijft:
Het door u betaalde bedrag dat u voor deze vakantie betaald heeft wordt z.s.m. aan u gerestitueerd.
Laat wel even hier weten wanneer en of het totale bedrag op je rekening staat. Pas dan is immers het probleem echt opgelost.

Maxiem.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: vakantiepark RCN De Faasbloem te Chaam

Ongelezen bericht door boef530 »

ondanks dat wij van mening zijn dat onze medewerkers op RCN de Flaasbloem uw klacht naar behoren hebben behandeld.
De betaling zal wel goed komen. RCN laat de klant netjes in zijn/haar waarde. Wat ik wel jammer vind is dat we het ware verhaal nu nooit zullen weten maar het is niet anders.

Gesloten