LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vakantieveilingen.nl

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
christa de Rooij
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jul 2011 13:16

vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door christa de Rooij »

In Januari 2011 heb ik een 2-daags verblijf in het Tulip-Inn Hotel in Amsterdam West gwonnen. Ik heb de veilingprijs direct betaald en gereserveerd voor een verblijf van 22-24 juli. Daarvan heb ik ook een bevestiging ontvangen. Vorige week donderdag ontving ik een mail van Vakantieveilingen.nl dat het Tulip Inn Hotel van eigenaar is gewisseld en de nieuwe eigenaar alle overeenkomsten via Vakantieveilingen.nl annuleert en het geld wordt geretourneerd (is ook gebeurd).
Ik vind dit een vreemde gang van zaken, te meer daar een woordvoerder van Tulip-Inn zegt dat dit Hotel helemaal niet van eigenaar is gewisseld. Maar dan nog!
Vakantieveilingen.nl reageert in het geheel niet op een door mij aan hen gezonden protestmail.
Kan dit zo maar vraag ik mij af. Je hebt toch een overeenkomst?
Het is toch te gek voor woorden dat je niet van gemaakte afspraken op aan kunt.

MAXIEM

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Als de verkopende partij de overeenkomst niet wil/kan nakomen, dan dient indien van toepassing de betaling geretourneerd te worden. Dat is dus hier gebeurd en verder ben je dan als consument uitgepraat.

Maxiem.

christa de Rooij
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jul 2011 13:16

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door christa de Rooij »

Beste Maxiem, dank voor je reaktie, maar ik vind dat wel erg gemakkelijk.
Hier is geen sprake van overmacht die er toe leidt dat de overeenkomst niet nagekomen kan worden.
Dit hotel is gewoon in bedrijf onder de naam Tulip-Inn en behoort dus tot een gerenomeerde hotelketen. De reserveringsbevestiging is van januari 2011.
Als consument heb je toch wel rechten?

MAXIEM

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door MAXIEM »

christa de Rooij

Natuurlijk heeft een consument rechten, maar in dit geval zul je nakoming toch rechtens moeten afdwingen door de andere partij in rechte te betrekken (dagvaarden). Je hebt dan als consument een behoorlijk grote kans dat je het proces wint, maar je kunt verlies niet helemaal uitsluiten. Dat maakt het dus voor het bedrijfsleven in dit land vrij gemakkelijk om zich niet aan een overeenkomst te houden.

Maxiem.

christa de Rooij
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jul 2011 13:16

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door christa de Rooij »

Vandaag heeft vakantieveilingen.nl contact met ons opgenomen over de geannuleerde veiling bij het Tulip-Inn Hotel West Amsterdam en ons een prima alternatief aangeboden.
Chapeau!

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Tulip-Inn is volgens mij weer gewoon Intell Hotels geworden dit jaar.
Het hotel is dus als het goed is weg bij de Golden Tulip keten en dit zou e.a. verklaren. De eigenaar van het hotel is natuurlijk nog hetzelfde poppetje alleen de grote keten erboven is veranderd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door ciske »

http://www.tulipinnamsterdamcentre.com/

volgens mij gaat het om deze , en die is er nog.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: vakantieveilingen.nl

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Dan is het een vreemde zaak dat zomaar een boeking wordt gecanceld.
Ok, geld terug is prima afgehandeld, maar ik vind het toch niet erg netjes.

Gesloten