WouterBN1983 schreef:
Wow, wow ik moet niks. Dat is het juist. Lees ff goed aub. Voordat je met moet begint. Blijkbaar is lezen ook lastig. Ik nalatig geweest. Nou sorry hoor, nalatigheid heeft een andere betekenis. Jullie lijken de belasting dienst wel. Nog zo'n organisatie die het zelf denken goed te doen. Terwijl ze zoveel mensen laten betalen, wat achteraf weer teruggedraait moest worden omdat ze het fout hadden. Heb in mailbox gekeken niks gehad na 14 dagen maar wel na een maand. Niks moet alles mag.
U bent een overeenkomst aangegaan en heeft daarna niet aan uw verplichtingen voldaan, dat is nalatig. Nalatigheid kan verschillende gevolgen hebben en in uw geval betekend dit dat u een schuld heeft aan vakantieveilingen, welke u moet voldoen, gezien u niet heeft gereageerd op de verschillende e-mails (en mogelijk brieven) hebben ze een incassobureau ingeschakeld. En let wel dat u op vakantie was is niet relevant. U verhaal over de belastingdienst is niet relevant en erg offtopic.
Nu wordt hier wel de 14 dagen brief als mogelijk oplossing genoemd voor de incassokosten. Dit zou een uitweg kunnen zijn, maar in de praktijk zal vakantieveilingen hier echt wel aan voldoen, en zullen ze dit ook kunnen bewijzen met een kopie van de brief. U zult moeten bewijzen dat u de brief/e-mail niet heeft ontvangen en dat is lastig in de praktijk.
Als vakantieveilingen voor die incassokosten/hoofdsom naar de rechtbank gaat dan is de vraag wie de rechtbank geloofd. U die stelt geen e-mail te hebben ontvangen (en vermoedelijk gaat daarnaast nog veel meer roepen zoals u hier ook doet) of Vakantieveilingen die de geautomatiseerde brief uit hun systeem toveren?
Indien de rechter toch vakantieveilingen geloofd bent u geen € 40,00 incassokosten kwijt maar circa € 200-300 en mogelijk meer als u toevallig net op vakantie bent als de uitspraak komt en de deurwaarder daarom wordt ingeschakeld om de vordering te innen. 
Raadzaam is om ieder geval direct de hoofdsom te betalen, anders vervalt u argument over de 14 dagen brief.