LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vertrokken
Re: Cruise boeking plots in prijs verlaagd
Annuleren en opnieuw boeken? Heeft u toch nog € 520 voordeel.
Re: vertrokken
In deze heeft u inderdaad geen rechten. Dat is bij aankoop trui zo, maar ook bij een vakantiereis.
"Niet netjes", dat is slechts gevoelsmatig (helaas).
Fijne vakantie gewenst !
"Niet netjes", dat is slechts gevoelsmatig (helaas).
Fijne vakantie gewenst !
Re: vertrokken
Holy53 schreef:Annuleren en opnieuw boeken? Heeft u toch nog € 520 voordeel.
Met het risico dat de reis inmiddels is vol geboekt. )
Re: vertrokken
Vakantie (en vliegreizen) hebben fluid pricing, dat kan per uur, per dag per week anders zijn. U zou als het aanbod duurder was geworden ook niet bijbetaald hebben, U was oké met de prijs, dus nu klagen? Niet logisch.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: vertrokken
Die redelijkheid is er toch, ze verlagen de annuleringskosten naar 10% ipv 20% en toch is het voor u schijnbaar niet genoeg. En als de reis daarna uitverkocht blijkt te zijn moet u niet hier gaan klagen. U bent akkoord gegaan met de prijs en deze fluctueren.Hcamping schreef: Ik heb geen idee van mijn rechten in deze en vermoed dat ik alleen een beroep kan doen op redelijkheid van de zijde van Holland Cruise Center. Dat lijkt nu nog weinig kans van slagen te maken.
-
- Berichten: 12811
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: vertrokken
Stelt u zich eens voor dat de reis nu € 200,- per persoon duurder is geworden, doet u dan ook alle moeite om het verschil bij te betalen? U bent accoord gegaan met de aanbieding die u gekregen heeft. U heeft de reis gekregen waar u voor betaald hebt. Dus nee, rechten heeft u niet.
Re: vertrokken
Ga gewoon lekker genieten. Het predikaat "onbehoorlijk" slaat natuurlijk helemaal nergens op.Hcamping schreef:Op 8 december 2017 bevestigen wij een een cruise bij Holland Cruise Center in juni 2018 naar de Noordkaap en Spitsbergen, door een aanbetaling te doen. Een week later op 15 december kregen wij een mailtje waarin de reis wordt aangeboden tegen een korting van vijftig procent voor de tweede persoon. Het prijsverschil voor ons bedraagt € 900. Ik bel met een klacht naar HCC waar mijn probleem wordt vergeleken met het kopen van een trui die even later in de uitverkoop is. Het is echter niet "even later", want de cruise is pas in juni 2018. Doorpratend is de salesmanager het volledig met mij eens, het is niet netjes, het is onbehoorlijk zelfs. Maar hij is afhankelijk van de Italiaanse maatschappij die de prijzen vaststelt en kan er niets aan doen. Uiteindelijk mogen wij annuleren tegen 10 % ipv 20 % van de kosten, toch altijd nog zo'n € 380,00! Hij belooft nog eens kontakt op te nemen met de Italiaanse maatschappij en mij terug te bellen.
Ik heb geen idee van mijn rechten in deze en vermoed dat ik alleen een beroep kan doen op redelijkheid van de zijde van Holland Cruise Center. Dat lijkt nu nog weinig kans van slagen te maken.