LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Villa huren via bemiddelaar

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Sroeleveld

Villa huren via bemiddelaar

Ongelezen bericht door Sroeleveld »

Beste mensen,

Ik en een groepje vrienden willen aanstaande zomer een gezellige tijd doorbrengen in Portugal - Albufeira. Wij willen daar graag in de buurt een huisje huren zodat we gezellig bij elkaar zitten.

Nu heb ik hier en daar lopen kijken en ben ik uiteindelijk op de site van www.Villanao.nl gekomen. Deze vergelijken verschillende vakantiehuizen van verschillende aanbieders. Ik heb helaas nog geen ervaring met het huren van een grote villa. Ik ben er één tegen gekomen, maar weet nou niet zeker of ik het kan vertrouwen. Kan iemand mij tips geven hoe ik zeker kan weten dat de verhuurder/bemiddelaar betrouwbaar is.

Ik zat te kijken naar de volgende villa:

http://www.villanao.nl/albufeira/zee_vi ... N4977.html

Kan iemand met ervaring zeggen of 1911,- per week een normale prijs is voor de eerste 2 weken van Juli? Ik heb het een beetje vergeleken met andere villa's en die komen ook ongeveer op hetzelfde met dezelfde specificaties. Deze villa wordt ook aangeboden door villastogoto.com Ik heb het opgezocht en ze bieden het ook via hun eigen site aan.

http://www.villastogoto.com/index.php?o ... =0&lang=nl

Alle andere tips of hulp wordt erg gewaardeerd =)

Vriendelijke groet,

Stefan Roeleveld

Sroeleveld

Re: Villa huren via bemiddelaar

Wat ik ook zie is dat zij het hele bedrag 1 maand van tevoren willen ontvangen. Maar dit lijkt mij normaal toch?

Sroeleveld

Ook heb ik via Whois.com de website opgezocht. Die geeft de volgende info:

Domain Name: VILLASTOGOTO.COM
Registrar: DIRECTI INTERNET SOLUTIONS PVT. LTD. D/B/A PUBLICDOMAINREGISTRY.COM
Whois Server: whois.PublicDomainRegistry.com
Referral URL: http://www.PublicDomainRegistry.com
Name Server: NS1.VILLASTOGOTO.COM
Name Server: NS2.VILLASTOGOTO.COM
Status: clientTransferProhibited
Updated Date: 14-jan-2011
Creation Date: 03-mar-2007

Als ik zie dat zij al sinds 2007 actief zijn en verder geen negatieve ervaringen kan vinden, wil dat zeggen dat ik deze website kan vertrouwen.

dendy

Ongelezen bericht door dendy »

Wat ik op beide sites niet kan vinden is of ze aangesloten zijn bij het SGR, dus waarschijnlijk is dit ook niet zo. Het SGR is een organisatie die ervoor zorgt dat je je geld terugkrijgt mocht de reisorganisatie failliet gaan. Volgens mij zijn er voldoende organisaties op het internet of via het reisburo te vinden die wel bij het SGR aangesloten zijn. google maar eens op villaspanjehuren.nl en wat voor ellende er kan zijn als de organisatie niet bij SGR aangesloten is en er met je centen vandoor gaat.... Succes

inekevanvliet

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

kijk is op
http://www.zoover.nl

dan portugal en dan albuferia dan links villa`s
kijk of ie er bij staat kan je de beoordelingen lezen
en er staan meer villa`s op
op elke pag met de verschillende villa`s staat degene die het verhuurd er boven

zou ook een annuleringsverzekering afsluiten en natuurlijk je reisverzekering

Sroeleveld

Allereerst bedankt voor de reactie's!
Zoover vind ik eigenlijk niet zo betrouwbaar. Dingen waar ik erg tevreden over kan zijn, hoeft een ander niet in de smaak te vallen. Bovendien zijn er veel minder reviews te vinden van villa's dan van een appartement of hotel bijvoorbeeld. Logisch ook aangezien zij minstens 100 gasten hebben in de week waarbij een villa altijd maar ruimte heeft voor één groep.

Ik zou eigenlijk graag willen weten of iemand ervaring heeft met huisjes/villa's huren.
K vind een bedrijf eigenlijk wel betrouwbaar als het al langer bestaat en actief is. Het enige wat altijd mogelijk is is een faillisement. En SGR geeft dan nog niet een volledige vergoeding.(eigen ervaring). Ben ik erg naiief om mijn vertrouwen er zo op te gooien? Rekening houdende met langere tijd actief en geen negatieve ervaringen kunnen vinden.

Vriendelijk groet,

Stefan.

trappist

Ongelezen bericht door trappist »

wij huren ook vaak een bungalow, maar dan op Canaria, maar betalen daar het hele huurbedrag bij aankomst, lijkt mij toch wel iets veiliger, zeker de eerste keer.
Prijs is erg afhankelijk van faciliteiten, wij betalen ca E 75 p/d inclusief kluis, ned TV, zwembad en WiFi voor 4-6p. bungalow

wiseger

Ongelezen bericht door wiseger »

Villanao is een vergelijkingssite die zelf niets aanbied en geen enkele aansprakelijkheid accepteerd van de aanbieders op haar website, zie haar algemene voorwaarden:
onderneming Villanao geeft bijgevolg geen enkele garantie met betrekking tot:

De relevantie en de exhaustiviteit van de opgesomde websites ;
De waarheidsgetrouwheid, de actualiteit, de kwaliteit, de volledigheid en de exhaustiviteit van de inhoud van de opgesomde websites ;
De toegang tot deze websites en de werking ervan.
Bijgevolg kan de onderneming Villanao niet verantwoordelijk gehouden worden in het kader van een rechtsgeschil dat ontstaat tussen één van de websites opgesomd op villanao.nl en een Internetgebruiker.

De uitbaters van deze websites zijn de enigen die verantwoordelijken gesteld kunnen worden ten aanzien van het geheel van de toepasbare reglementeringen met betrekking tot de producten of diensten die aangeboden worden aan de Internetgebruikers, en met name de bijzondere wetgevingen en reglementeringen met betrekking tot:

De verkoop of afstand ;
De bescherming van de consument ;
Misleidende of bedrieglijke reclame ;
De prijzen ;
De conformiteit van de producten en de diensten.
Kortom, je kan misleid worden, bedrogen worden, noem maar op en Villanao wenst er niet op aangesproken te worden.

Ik zou zeggen, niet doen! Boek gewoon bij een organisatie die aangesloten is bij SGR.

Gesloten