Aanvraag Visum via ANWB die dit onder brengt bij de VisumCentrale. Kosten €25,00 voor de ANWB en €100,00 voor het Visum en €77,00 afhandelings kosten VisumCentrale.
Maar nadat het visum was aangevraagd volgde de rekening totaal €322,64 buiten de afgesproken kosten moest ik €145,20 koeriers kosten betalen hier was nooit over gesproken stond echter wel klein in de voorwaarden(heel klein). Aanvraag op 21-01-2017 ingediend bij de ANWB visum nodig op 31-03-2017 dus tijd genoeg. Toen ik de heer [naam verwijderd] vroeg waarvoor deze kosten gemaakt waren, gezien de papieren naar de ambassade van Australië in Berlijn toch ook aangetekend met bericht van ontvangst hadden kunnen worden verzonden ipv met een koerier. werd mij verteld dat verzenden van een paspoort altijd per koerier plaats vind echter is het paspoort nooit verzonden en direct weer aan de ANWB in Hoogvliet terug gegeven dus men liegt hierover. Dit zijn gewoon extra inkomsten voor hen gezien zij mij ook de rekening van de koerier niet inzichtelijk wilde geven. Wij tonen geen inkoop facturen werd mij door de heer [naam verwijderd] medegedeeld. Nee natuurlijk niet want er is gewoon nooit een koerier op pad gegaan met mijn papieren.
DUS WAARSCHUWING GEBRUIK HEN NIET!! ik heb ook de ANWB al aangeschreven hierover maar nog niets van hen mogen vernemen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Visum aanvraag Australie via de Visumcentrale
-
Visum aanvraag Australie via de Visumcentrale
Laatst gewijzigd door Radar op 28 mar 2017 10:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd, bijlage verwijderd
Reden: Naam verwijderd, bijlage verwijderd
-
Re: Visum aanvraag Australie via de Visumcentrale
Zoals in de emailconversatie ook al aangegeven wordt zijn de koerierskosten niet "slechts heel klein in de voorwaarden vermeld".
In het allereerste scherm staat al een knop Belangrijke Informatie waarin dit uitgelegd wordt.
In het allereerste scherm staat al een knop Belangrijke Informatie waarin dit uitgelegd wordt.
-
Blijft het dat er nooit een paspoort is opgestuurd wat wel werd aangegeven en dat u de koerierskosten ten onrechte in rekening brengt om extra omzet te genereren en dat noemen wij oplichting.
Wie heeft het visum er in gestempeld dan ?echter is het paspoort nooit verzonden en direct weer aan de ANWB in Hoogvliet terug gegeven dus men liegt hierover
Ik geloof dat u toch eens goed moet kijken wat het woordje "oplichting" eigenlijk betekent. Het bedrijf is inderdaad niet verplicht u inzage te geven in hun inkoopkosten en u dient gewoon te betalen. Ook volslagen onacceptabel om hier een complete mailwisseling neer te plempen, vol met persoonlijke gegevens en dat heb ik dan ook bij de moderatie gemeld.Hans Bouter schreef:Blijft het dat er nooit een paspoort is opgestuurd wat wel werd aangegeven en dat u de koerierskosten ten onrechte in rekening brengt om extra omzet te genereren en dat noemen wij oplichting.
-
Misschien doen ze dat aan de grens?bprosman schreef:Wie heeft het visum er in gestempeld dan ?echter is het paspoort nooit verzonden en direct weer aan de ANWB in Hoogvliet terug gegeven dus men liegt hierover
Ook hier http://germany.embassy.gov.au/beln/Visa ... ation.html wordt aangegeven dat je geen paspoort op moet sturen, alleen een copie. Dus dat het paspoort niet opgestuurd is lijkt me wel erg waarschijnlijk. Wat dat betreft zijn die kosten wel absurd hoog maar ze zijn wel duidelijk vantevoren vermeld.
Als een land niet hier in NL een vestiging heeft mogen ze deze extra kosten doorberekenen.
Maar er zijn grotere dan ANWB die elke week een pakje met paspoorten sturen dus zo kosten delen over tientallen aanvragen!
Als ik dit zo lees is zelf aanvragen in Berlijn met voordelig retourtje Air Berlin vliegen goedkoper!
Een student L&R op de TU Delft gaat elk weekend naar huis en neemt elke week een paar KG paspoorten mee heen en weer!
Het zou mijn niets verbazen als ze per stuk een aangetekende koeriersbedrijf claimen en deze student laten vliegen!
Hij kreeg diverse enveloppen met meerdere paspoorten.
Voor meerdere bemiddelaars en diverse landen die niet in NL gevestigd zijn maar ook Duitse paspoorten die hier worden gedaan vervoerde hij regelmatig!
Ja, zo werkt dat, noem het per stuk tarief en vraag een student die gratis wekelijks naar zijn ouders gaat via Tempelhof.
Maar er zijn grotere dan ANWB die elke week een pakje met paspoorten sturen dus zo kosten delen over tientallen aanvragen!
Als ik dit zo lees is zelf aanvragen in Berlijn met voordelig retourtje Air Berlin vliegen goedkoper!
Een student L&R op de TU Delft gaat elk weekend naar huis en neemt elke week een paar KG paspoorten mee heen en weer!
Het zou mijn niets verbazen als ze per stuk een aangetekende koeriersbedrijf claimen en deze student laten vliegen!
Hij kreeg diverse enveloppen met meerdere paspoorten.
Voor meerdere bemiddelaars en diverse landen die niet in NL gevestigd zijn maar ook Duitse paspoorten die hier worden gedaan vervoerde hij regelmatig!
Ja, zo werkt dat, noem het per stuk tarief en vraag een student die gratis wekelijks naar zijn ouders gaat via Tempelhof.