Er is al heel wat in omloop over het ongenoegen van veilingsites, maar deze verschilt toch enigszins weer...
Tijdens een biedprocedure in februari 2010 bij Vakantieveilingen.nl heb ik een online veiling gewonnen: Een 2-daags arrangement voor 2 personen bij Fletcher hotels.
Al geruime tijd probeer ik bij Fletcher de bon te valideren, maar er is helaas nooit een kamer beschikbaar voor deze waardebon. Wel kan er geboekt zonder waardebon, maar dan aan een (veel) hoger tarief.
Ondertussen vind ik eindelijk een kamer beschikbaar, maar krijg van de telefoniste te horen dat de betrokken bon niet meer geldig is!
De bon heeft als uitgiftedatum 2/8/2010 en is 1 jaar geldig.
Een blik op de kalender leert me dat het nog geen 2/8/2011 is...
Als Vakantieveilingen.nl de bon wil verlengen,aldus Fletcher, kan ik deze inruilen tot die datum.
Daarom contacteer ik Vakantieveilingen. Die melden me eveneens dat de bon vervallen is. Ze kunnen/willen de bon niet verlengen...
Begrijpe wie begrijpe kan!
Kortom een hoop ergernis, dure telefoons (want het gaat ook nog eens altijd om peperdure 0900 nummers met wachttijden) én het geld van de veiling kwijt!
Ik voel me bedrogen, opgelicht...
Heb in het verleden altijd goede ervaringen gehad met Vakantieveilingen. Maar dit vind ik echt geen serieuze aanpak.
Een bon uitschrijven met een uitgiftedatum 2/8/2010 met de vermelding 1 jaar geldig en dan verwijzen naar de aankoopdatum en de 'zogeheten kleine lettertjes' op de site...
Schending van het consumentenvertrouwen noem ik het.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waardebon Vakantieveilingen valideren
-
Re: Waardebon Vakantieveilingen valideren
Ik heb ook een aantal veilingen bij vakantieveiligen gedaan.
Alle 3 tot tevredenheid overigens, laatste keer een weekend Weerterbergen.
Maar ik biedt niet op HotelBonnen omdat ik die wantrouw.
Daarover is al zoveel geschreven en niet alleen over dat soort bonnen verkregen via vakantieveilingen maar ook van hotelbon of hoe die zooi ook moge heten.
Keer op keer blijkt dat veel van die hotelbonnen gewoon niet in te wisselen vallen voor overnachtigingen, iedere keer is er wel wat met die hotels.
Gelukkig heb ik dit van horen zeggen.
Ik denk dat je bij Fletcher hotels moet zijn betreffende hun bon.
Echt bij het woord 'hotelbon' van welke keten dan ook krijg ik al een vieze smaak in de mond.
Alle 3 tot tevredenheid overigens, laatste keer een weekend Weerterbergen.
Maar ik biedt niet op HotelBonnen omdat ik die wantrouw.
Daarover is al zoveel geschreven en niet alleen over dat soort bonnen verkregen via vakantieveilingen maar ook van hotelbon of hoe die zooi ook moge heten.
Keer op keer blijkt dat veel van die hotelbonnen gewoon niet in te wisselen vallen voor overnachtigingen, iedere keer is er wel wat met die hotels.
Gelukkig heb ik dit van horen zeggen.
Ik denk dat je bij Fletcher hotels moet zijn betreffende hun bon.
Echt bij het woord 'hotelbon' van welke keten dan ook krijg ik al een vieze smaak in de mond.
-
Je bedoelt dat je in februari een bon hebt gekocht die van 2 AUG 2010 tot 2 AUG 2011 geldig zou moeten zijn?maar krijg van de telefoniste te horen dat de betrokken bon niet meer geldig is!
De bon heeft als uitgiftedatum 2/8/2010 en is 1 jaar geldig.
Een blik op de kalender leert me dat het nog geen 2/8/2011 is...
Als Vakantieveilingen.nl de bon wil verlengen,aldus Fletcher, kan ik deze inruilen tot die datum.
Als dat zwart-op-wit op zo'n bon staat dan moet die geldigheid van dat ding toch ook van aug tot aug lopen?
Is er dan nergens 'duidelijk' gemaakt dat de bon vanaf je biedingsdatum zou lopen?
<ik zie het al ... maar 'kleine lettertjes' zijn nou eenmaal NIET duidelijk genoeg!>
Ik vind dat hotelketen (?) Fletcher de boel nu netjes behoort af te handen.
ZIJ zijn toch de aanbieder van het arrangement?????
Dan denk ik ... 'kastje ... muur = KASSA'
Maar dan Kassa van de VARA natuurlijk!
Hebben ze misschien de Engels/Amerikaanse datumnotatie gebruikt? Dan wordt 2/8/2010 ineens 8 februari 2010. Dat komt ook meer overeen met je veilingdatum.
Het lijkt me ook raar dat je in februari kan bieden op een bon die pas vanaf augustus geldig zou zijn. Meestal is die geldig 1 jaar na aankoop.
Het lijkt me ook raar dat je in februari kan bieden op een bon die pas vanaf augustus geldig zou zijn. Meestal is die geldig 1 jaar na aankoop.
Op 12 april kreeg ik volgende reactie:
"Wij kunnen de bon helaas niet verlengen, wij kunnen echter wel de veiling voor u annuleren.
Wij zullen daarom het bedrag van € 59,- naar u terugstorten, dit kan enkele werkdagen duren."
We zijn ondertussen meer dan een maand verder, maar nog steeds geen retour...
"Wij kunnen de bon helaas niet verlengen, wij kunnen echter wel de veiling voor u annuleren.
Wij zullen daarom het bedrag van € 59,- naar u terugstorten, dit kan enkele werkdagen duren."
We zijn ondertussen meer dan een maand verder, maar nog steeds geen retour...