In november 2006 heb ik een advieseur van AdviesCentrum Grootmetaal op bezoek gehad m.b.t. pensioen.
Het advies zou geheel kosteloos zijn.
Naar aanleiding van het gesprek hebben mijn partner en ik besloten een polis te nemen. Inleg 75 euro per persoon per maand in een Aegon polis te beginnen in december 2006.
In maart 2007 ontvingen wij de jaaropgaven. Hier stonden nog geen bijzonderheden op. Op de jaaropgaven die we in maart 2008 ontvingen stonden allerlei kosten (kosten advies en bemiddeling, kosten verzekeraar, doorlopende kosten verzekeraar, aan- en verkoop kosten, premie overlijdensrisico).
Het vreemde is dat de kosten verzekeraar verschillend waren (ca. 240 euro voor mij en 260 euro voor mijn partner), terwijl dezelfde polis hebben, met dezelfde inleg, dezelfde incasso datum. Ook de andere kosten verschillen nogal.
Daarnaast hebben wij geen overlijdensrisicodekking afgesloten (staat ook niet in de polis) en toch wordt bij mijn partner 1 eurocent ingehouden en bij mij niets.
Inmiddels hebben wij een goed gesprek gehad met de directeur van Adviescentrum Grootmetaal.
Er is zeker geen reden om de term "oplichters" hier te laten staan.
Gezien de hoge / onterechte kosten gaan wij gaan in ieder geval de polis aanmelden bij de stichting Woekerpolis.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] AdviesCentrum Grootmetaal
AdviesCentrum Grootmetaal
Laatst gewijzigd door Ano_niem op 14 aug 2008 20:51, 4 keer totaal gewijzigd.
Re: AdviesCentrum Grootmetaal
....
Laatst gewijzigd door ACG op 14 aug 2008 12:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: AdviesCentrum Grootmetaal
ACG, als je dit laster vind dan reageer je hier niet, maar stap je gelijk naar de rechter.